Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Steffan's aqua 40

steffan-l

(momenteel)Nano-aquariaan
Hoi,

Even voorstellen dan maar.
Mijn naam is Steffan de Lange en ik woon in Almere. Ik ben 16 jaar en heb zoals de titel al zegt een aqua 40. Mijn broer was al een tijdje bezig met het opstarten van zijn 150 liter bak en ik had dus al wat gelezen over zoutwater. Toen ik bij een vriend van mij een leuk bakje zag staan waarvan ik dacht laat ik eens even vragen wat hij ervoor wil hebben (aangezien de bak leeg op z'n kamer stond) was dat natuurlijk je raad het al de aqua 40slimmetje. Intussen zijn de algenfase en dergelijke al voorbij en zal ik natuurlijk even foto's moeten plaatsen:rolleyes:.

Groeten,
Steffan

Foto's:

Bijlagen

• P1510_05-03-10..jpg
    P1510_05-03-10..jpg
    76,7 KB · Weergaven: 29
  • P1902_19-12-09..jpg
    P1902_19-12-09..jpg
    51,6 KB · Weergaven: 11
  • P1826_03-03-10..jpg
    P1826_03-03-10..jpg
    118,3 KB · Weergaven: 17
  • P1136_01-01-09..jpg
    P1136_01-01-09..jpg
    78,4 KB · Weergaven: 18
Ow vergeet ik de foto van hoe hij er sinds gisteren uitziet:eek:. Gisteren heb ik namelijk eigen steen en wat koraal gehaald bij een vriend van mijn broer.

Bijlagen

• P2315_09-03-10..jpg
    P2315_09-03-10..jpg
    123,3 KB · Weergaven: 27
De koralen die nu in de bak zitten zijn:
Kroepoekleder.
Vingerleder.
Een stukje steenkoraal.
Buttons.
Sterpoliep.

Sorry ik weet de latijnse namen helaas niet :confused: mischien dat jullie kunnen helpen hier komen wat foto's van het koraal:

Bijlagen

• 4..jpg
    4..jpg
    106,7 KB · Weergaven: 15
  • 6..jpg
    6..jpg
    119,9 KB · Weergaven: 9
  • 3..jpg
    3..jpg
    140,4 KB · Weergaven: 13
  • 5..jpg
    5..jpg
    106,2 KB · Weergaven: 7
  • 2..jpg
    2..jpg
    107,9 KB · Weergaven: 10
En ja hoor eergisteren heb ik ontdekt dat ik voor de 2e keer een algen fase heb. Waarschijnlijk van de grote hoeveelheid levend steen die er in 1x bijkwam. Er zat namelijk ongeveer 1 kilo in en er kwam in 1 keer 5 kilo bij.:rolleyes:

Ik heb vandaag eindelijk mn afschuimer binnengekregenuitsteeekend

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier komen foto's van de afschuimer die nu aangesloten is :)
Alleen moet ik nog een gaatje in m'n kap maken voor het afvoeren van het schuim (er zit geen beker bij maar een buisje waar het schuim doorkomt).
En heb de indeling iets aan moeten passen

Foto's:

Bijlagen

• Af1.jpg
    Af1.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 13
  • Af4..jpg
    Af4..jpg
    105,4 KB · Weergaven: 5
  • Af5..jpg
    Af5..jpg
    93,2 KB · Weergaven: 7
  • Af2..jpg
    Af2..jpg
    97,3 KB · Weergaven: 16
  • Af3..jpg
    Af3..jpg
    100,2 KB · Weergaven: 5
Vandaag een tripneustes gratilla (kort stekelige zee-egel) en een Pseudocheilinus hexataenia (gestreept lipvisje) :D
En als het goed is een filmpje en foto's ;)

Foto's/filmpje

Bijlagen

• Z4..jpg
    Z4..jpg
    43,8 KB · Weergaven: 14
  • Z2..jpg
    Z2..jpg
    74,4 KB · Weergaven: 12
  • Z5..jpg
    Z5..jpg
    61,7 KB · Weergaven: 11
  • Z1..jpg
    Z1..jpg
    85,4 KB · Weergaven: 13
  • Z3..jpg
    Z3..jpg
    75 KB · Weergaven: 11
Hmmm filmpje wil niet lukken :(

Leuke egel! Heb m inderdaad zien zitten bij die zaak, wat je zei in het bericht:P

Is een Pseudocheilinus hexataenia niet wat te groot voor een aqua 40??
Gr Lars

Nee hoor het is namelijk een Tripneustes gratilla :rolleyes:
Maar het gaat nu niet zo goed met hem z'n stekels vallen uit :confused:
Komt waarschijnlijk, omdat mn KH heel hoog was heb net dus een waterverversing van 50% gedaan met water vanuit mn broers bak.

Oops was ff in de war het visje ja xD
Hij is nu nog klein en wordt inderdaad uiteindelijk een beetje te groot, maar heb een broer met een bak van 230 liter in de kamer hiernaast dus dat komt wel goed :P

zonde dat de egel het niet zo goed doet... :( ik moet zeggen dat ik persoonlijk de stroming wat minimaal vind... zou zelf toch wel wat meer stroming in mijn bakje zetten ;)

zonde dat de egel het niet zo goed doet... :( ik moet zeggen dat ik persoonlijk de stroming wat minimaal vind... zou zelf toch wel wat meer stroming in mijn bakje zetten ;)

Klopt ga dan ook zo snel mogelijk een 500 l/u pompje kopen, want dit is inderdaad aan de lage kant.

als ik me niet vergis is een aqua 40 40 liter toch? dan vind ik 500l/h ook nog erg weinig... ik had op mijn zoetwaterbakje van 50 liter altijd al meer staan...

ik zou in totaal toch minimaal een litertje of 1000 per uur nemen... maar dat is persoonlijk...

als ik me niet vergis is een aqua 40 40 liter toch? dan vind ik 500l/h ook nog erg weinig... ik had op mijn zoetwaterbakje van 50 liter altijd al meer staan...

ik zou in totaal toch minimaal een litertje of 1000 per uur nemen... maar dat is persoonlijk...

Nope een aqua 40 is 25 liter dus dat is de helft van 50 en zal 500 genoeg moeten zijn :)

o ok raar dan dat ze het aqua 40 noemen eigenlijk :D

maar in dat geval moet 500liter per uur wel voldoende zijn jah ;)

o ok raar dan dat ze het aqua 40 noemen eigenlijk :D

maar in dat geval moet 500liter per uur wel voldoende zijn jah ;)

Haha inderdaad mischien was het het 40e ontwerp :P
Er is namelijk ook een aqua 65 die is groter alleen die is ook geen 65 liter:rolleyes:

of het is e tijd in minuten die de fabriek erover doet zoon bakje te maken? :p ik denk dat het een raadsel blijft ofzo...

Back
Bovenaan