U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Beetje een tegenslag. Paar koralen bleken vanaf onderaf, mijn groene formosa en nog een paar koralen. Lijkt alsof de vellen eraf vliegen bij een paar en een andere bleekt langzaam weg vanaf onderen.
Hoe het komt weet ik niet maar baal wel groeide net allemaal mooi dicht .
Moet ik wachten of beginnen met stekken van de goede punte ?
Mvg maikel
Graag hoor ik kritiek
Een meet ronde en een verslag wat je allemaal gedaan heb is misschien aan de orde...
Vermeld daarbij de testen (uitdrukkelijk) indien die afwijken van de adviezen.
Foto's plaatsen van de koralen kan helpen.
Tevens en foto van de setup en sump plaatsen.
greetings, GlennF

Bekijk bijlage 415937
Eerrste deel van de meting gedaan. Vanavond de rest van de meting. Wat me opvalt is de PH deze was op zijn laagste 7.76.
Vanavond NO3 PO4 K en Sr meten.
Moet wel zeggen dat het nu met de ATI Coralplus in combinatie met BleuPlus echt super mooi uitkomt. Het oogt heel fris.
MvG Maikel
Rest van de waardes gemeten
No3 loopt richting de 4
Po4 0.08
Sr 4
Ph ben ik aan het meten om het uur. Heb hem geijkt!
Blijft tussen de 7.7 en 7.94 hoger niet
Acro gestek want hij ging nu wel wat harder bleken.
Mvg maikel
Fosfaat en nitraat kan je beter bij daglicht meten. Hou je ph nauwlettend in de gaten . En noteerde de tijden bij de gemeten waarde.
Moch de PH teveel dalen neem contact met me op, want ik heb dit probleem ook gehad.
greetings, GlennF
Van wat ik zie, ziet het er erg mooi uit. Ik kijk graag naar andermans bakken. Vraagje uit nieuwsgierigheid en belangstelling. Is mogelijk om nog wat foto's te posten van je bak? groeten Maik
Met welk merk ph computer meet je deze ph?
heb je deze nieuw of 2de hands gekocht?
als je hem 2de hands hebt is hij dan nat of droog vervoerd (de elektrode)
hoe oud is de elektrode?
er zijn tal van dingen wat mee zou kunnen spelen wat de meting beïnvloed.
mvg Jaap.
De ph meter hoor na het ijken vrij kort de waarde te meten. Als het lang duurt of steeds afwijkend dan is het versleten.
Als de ph met een geijkte meter in de nacht de 7,6 bereikt is het kritiek en kan je weefsel verlies krijgen bij met name stylopora.
Eerst gaan ze pukkelig instaan en op den duur laten ze hele vellen weefsel van onderuit los.
Ik ben bezig met test van een gebalanceerde KH oplossing die ook de PH direct aanstuurt en dus niet alleen buffert.
Deze test is bijna afgerond en zeer succesvol. Het heeft mijn bak van een 7,7 nu gecorrigeerd naar een gemiddelde 8,03.
greetings, GlennF
Ik gebruik de ph meter van tunze en de electode is van aqua medic. Is wel tweede hands maar heb met andere test bij de LFS en komt op de zelfde uit.
Ook heb ik hem geijkt maar waarde blijft laag zat voorheen strak op 8.3 maar kom nu nieteens boven de 7.94
Mvg maikel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.