Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Hi Bart,

dank je!

het is inderdaad 180 ml osmosewater toevoegen.

Is een goeie tip, zal ook even zo'n tabel in de calculator erbij gaan plaatsen.

groet
Adri

Adri, het ziet er allemaal erg mooi uit!

Volgens mij moet je om een 1:10 oplossing te maken 180ml DI water toevoegen. Dan kom je opgeteld op 200ml waarvan 20ml de fosfaatoplossing is.

Ik heb voor de Hanna checker even in excel een overzicht gemaakt. Zo kan ik na iedere meting gelijk aflezen wat het omgerekend in PO4 is.

Hi Karel,

dank je man. Tja dat is een leerproces geweest en ook een workshopje hier en daar.
Heeft denk ik te maken dat ik natuurlijk vaak duik en onderwater ook foto's maak.

Bedenk me ineens dat ik je een keer verteld had dat ik wel een keertje bij je langs zou komen om het één en ander uit te leggen.

Welke dagen heb jij tijd?? Ik kan bijna elke dag, ook overdag.

groet
Adri

He Adri het is niks dat we ouder worden, maar je bent het gelukkig niet vergeten, maar je ben ook zo druk met van alles bezig dus wacht ik gewoon af, tot jij er tijd voor heb.
In principe heb ik altijd vrij, dat is het voordeel van een gepensioneerde wat een luxe hé, ik hoor het wel van je en alvast bedankt.

V.gr. karel

dit waren de foto's die ik vorige week genomen bij mijn bezoek hebt:

je bak start er perfect bij , vol op kleur en vol in de poliepen.
nu alleen afblijven en laten groeien.

dat is een metamorfose met mijn vorige bezoek, dit is wat de verlichtings keuze en het fosfaat op je systeem betekend heeft.

15699423208_f889c7ce1b_c.jpg

15700884379_b02e8ddd65_c.jpg

15700884039_c8e8cbc16e_c.jpg

15886284172_ffb8deb7ec_c.jpg

15699616110_819b46834b_c.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7530/15884933151_bcbcbe61de_c.jpg[/img

[IMG]https://farm8.staticflickr.com/7462/15699613490_383178c5a3_c.jpg

Hi Glenn,

dank je voor het plaatsen van de foto's.

Ik blijf overal vanaf, althans de groen caliendrum heb ik inmiddels iets verplaatst naar links, anders
zou hij binnen een paar weken door de lobo gaan groeien.

En de groene Formosa is vervangen voor een nieuwe en grotere stek van jou, maar dat wist je al.
Wel een kleine opmerking, de vorige Formosa heeft nooit echt zijn poliepen laten zien, de nieuwe stek staat echter vol open, dus een enorme verbetering.

Deze foto had je gemist ;)

groet
Adri

15884933151_bcbcbe61de_c.jpg

dit waren de foto's die ik vorige week genomen bij mijn bezoek hebt:

je bak start er perfect bij , vol op kleur en vol in de poliepen.
nu alleen afblijven en laten groeien.

dat is een metamorfose met mijn vorige bezoek, dit is wat de verlichtings keuze en het fosfaat op je systeem betekend heeft.

haha... je hou ook alles in de gaten

die vorige formosa was sterk verzwakt door je led en daarop volgende mindere licht en po4 omstandigheden.
op den duur kan hij ook niet meer herstellen. ook niet als de omstandigheden beter worden.

zo zie je dat voor een strak resutaat op dit niveau je en aantal stappen moet doorlopen die niet voor iedereen duidelijk is, laat staan voor beginners.
er zijn zoveel stuikelblokken, zelfs als je denk dat je alles in orde hebben.

mijn punt is :
het houden van zee aquarium op top niveau is een keten en de zwakste schakel kan de boel uiteen laten vallen.
daarom is het belangrijk elk keten goed na te lopen.

de reden van mijn bezoeken is de zwakke schakels in de keten opsporen, deze zwakte blijf de menselijke interpretatie vermogen te zijn.

Hi Glenn,

dank je voor het plaatsen van de foto's.

Ik blijf overal vanaf, althans de groen caliendrum heb ik inmiddels iets verplaatst naar links, anders
zou hij binnen een paar weken door de lobo gaan groeien.

En de groene Formosa is vervangen voor een nieuwe en grotere stek van jou, maar dat wist je al.
Wel een kleine opmerking, de vorige Formosa heeft nooit echt zijn poliepen laten zien, de nieuwe stek staat echter vol open, dus een enorme verbetering.

Deze foto had je gemist ;)

groet
Adri

15884933151_bcbcbe61de_c.jpg

Allemaal bedankt voor de lovende woorden.

We doen hard ons best om er een top bak van te maken.

Kan niet anders zeggen dat ik als beginneling best trots ben op het resultaat zo ver en
Glenn verdient hierbij ook een pluim voor zijn helpende hand, oog en methode!

Thanx

groet
Adri

Staat er mooi bij, Adri! topjes

Erg mooie bak! Goede afwisseling van kleur ook, en lage visbezetting, dat zie je niet zo vaak.

gr wouter
Super mooi.. Denk dat menigeen hier jaloers op is thumbs up

Allemaal bedankt voor de lovende woorden.

We doen hard ons best om er een top bak van te maken.

Kan niet anders zeggen dat ik als beginneling best trots ben op het resultaat zo ver en
Glenn verdient hierbij ook een pluim voor zijn helpende hand, oog en methode!

Thanx

groet
Adri

Dat mag je ook, ik was in mijn eerste jaar niet eens in de buurt gekomen..

greetings, GlennF

Adri, wat een prachtbak heb jij zeg! Ik mag blij zijn als ik ooit ook zo´n resultaat mag behalen.
Hier kan je trots op zijn.

Hi Vincent,

dank je!

Over een jaar kan het bij jou er ook zo uitzien hoor, just a little bit of TLC and patience ;)

groet
Adri

Adri, wat een prachtbak heb jij zeg! Ik mag blij zijn als ik ooit ook zo´n resultaat mag behalen.
Hier kan je trots op zijn.

Dank je, Chris.

Komt goed, hier en daar een paar stukken verkopen die ik dubbel heb en we hebben weer iets meer ruimte.

groet
Adri

Ziet er mooi uit adri.

Lekker laten groeien nu!

Hi Jaap,

dank je, man!

Hoop dat jou bak er snel weer bovenop is, maar denk dat dat wel goed komt.

groet
Adri

:rolleyes:Heel mooi Adri je bak gaat steeds mooier worden gr jaap

Een nieuwe testronde met best wel een negatieve verrassing.

ww30112014.png

Bijzonderheden:
Een flinke stijging van Po4. Ik gebruik een 1:10 oplossing van Po4, calculator geeft aan dat bij een normale oplossing 0,015 ppm gelijk staat aan 0,5 ml.
Bij gebruik van 1:10 Po4 doseer ik dus 5 ml per dag. Nu is mijn fosfaat in 7 dagen doorgeschoten naar 0,62 ppm. Best vreemd als je bedenkt dat
7 * 0,015 ppm = 0,105 ppm.

Heb wel sinds dinsdagmiddag een Valenciennea puellaris (Oranje zandhapper) in de bak, die al een paar flinke duinen heeft gebouwd en hierdoor
me water best wel veel zweefvuil bevat. Komt het fosfaat soms uit de bodem.

Nitraat is ook iets gestegen.

Ben nu dus weer overgestapt naar de Fe+, ga een versnelde opbouw doen door 2x daags Fe+ te doseren volgens de opbouwtabel.

groet
Adri

Hi Glenn,

Je hebt zoals gewoonlijk weer helemaal gelijk, had inderdaad de spuit niet goed uitgespoeld,
zojuist een nieuwe test uitgevoerd na de spuit 10x goed doorgespoeld te hebben.

Met Red Sea nu een fosfaat van 0,08 en met de Hanna 0,11 ppm.

Pfffff, pak voor mij hart!

nee, ik heb voor de duidelijkheid een totaal ander flesje aangemaakt.
40 ml Po4 met daarbij 360 ml osmosewater.

groet
Adri

Heb je de PO4 flesjes niet per abuis verwisseld ?
Op po4 in monster afname beker/spuit gebruikt

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan