Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Whahahaha, laat me dat nu net geen verrassing zijn :)

Begin dan maar in Sharm-El-Sheik, Egypte, Glenn.

Toch een van de mooiste duikplekken, koraaltuinen zo groot kan je ze niet voorstellen.

Sipadan, Maleisië is ook een aanrader alleen is dit het niet makkelijk om hier een vergunning voor te krijgen.

Haha.. adri... zo'n diehard ben ik ook niet.
Mijn focus lig echt op de tropische koraal riffen. Wat dat betreft ben ik onetrack minded .....:)

greetings, GlennF

Whahahaha, laat me dat nu net geen verrassing zijn :)

Begin dan maar in Sharm-El-Sheik, Egypte, Glenn.

Toch een van de mooiste duikplekken, koraaltuinen zo groot kan je ze niet voorstellen.

Sipadan, Maleisië is ook een aanrader alleen is dit het niet makkelijk om hier een vergunning voor te krijgen.

Als het zover is ga ik me daar eens goed orienteren. Mijn kids opperden caraibische eilanden en malediven:)

greetings, GlennF

Hi Glenn,

tuurlijk zijn de Caraibische eilanden ook mooi maar kunnen echt niet in de schaduw staan ten opzichte van de Rode Zee.

Malediven, kan mooi zijn zeker qua grote vissen zoals de manta roggen, al is alles daar wel heel erg duur.

Als het zover is ga ik me daar eens goed orienteren. Mijn kids opperden caraibische eilanden en malediven:)

greetings, GlennF

Hi Glenn,

tuurlijk zijn de Caraibische eilanden ook mooi maar kunnen echt niet in de schaduw staan ten opzichte van de Rode Zee.

Malediven, kan mooi zijn zeker qua grote vissen zoals de manta roggen, al is alles daar wel heel erg duur.

Ik ga je advies ter harte nemen adri...
Nog een advies voor het te kiezen seizoen en wanneer juist niet....
greetings, GlennF

Hi Glenn,

mijn duiktrips zijn meestal in september / oktober al is dat natuurlijk afhankelijk van de bestemming, zolang het daar maar zomer is,
ik kies zelf altijd iets voor of na het hoogseizoen i.v.m. mindere hitte, ik kan daar niet zo goed tegen.

Mocht je richting de ABC eilanden gaan, dan zou ik minimaal twee weken voor vertrek beginnen met vitamine B te slikken.
Op Bonaire, Curacao en Arube wordt je namelijk gek van de muggen, en het maakt niet uit wat je op je smeert, deze muggen worden hier niet bang van.
De vitamine B helpt wel enorm, je wordt veel minder gestoken.
Ben je allergisch voor muggesteken dan heb je het hier echt slecht, wij hadden een vrouwtje in ons gezelschap die zonder overdrijven in één dag
meer dan honderd muggesteken had opgelopen, ze werd hier zelf ziek van en de muggebeten werden blaren.

Ik ben zelf gelukkig niet allergisch hiervoor maar het blijft enorm vervelend want het jeukt als de kolere!

groet
Adri

Ik ga je advies ter harte nemen adri...
Nog een advies voor het te kiezen seizoen en wanneer juist niet....
greetings, GlennF

Wat een vreemde winkel is niks voor jou, maar als je langs wil komen ben je altijd welkom kan best nog wel wat tips gebruiken.

Rosada of Roermond outlet?

Na een periode NPS koralen en oude lampen sta ik vanmorgen met een wauw moment.
De bak heeft ineens iets.......meer kleuren....:)

Ik was met diverse experimenten bezig en heb bepaalde beindigd. Dat merk ik terug in mijn waterwaarden en in de uitstraling van de koralen.

greetings, GlennF

Na een periode NPS koralen en oude lampen sta ik vanmorgen met een wauw moment.
De bak heeft ineens iets.......meer kleuren....:)

Ik was met diverse experimenten bezig en heb bepaalde beindigd. Dat merk ik terug in mijn waterwaarden en in de uitstraling van de koralen.

greetings, GlennF

Dus eerdaags weer een ''nieuwe'' Calculator ?

Dus eerdaags weer een ''nieuwe'' Calculator ?

Ik ben met ph sturing bezig, maar zoals je ziet zit het al langere tijd in de que.(calculator under research).
Zolang ik het resultaat niet kan gieten in een "algemeen" reproduceerbaar format, zal ik het ook nog niet implementeren in de calculator.
Zeg maar simpel "nog in research"

greetings, GlennF

Hoe moeten/kunnen we verlichting nu dan zien ten op zichte van of in verhouding met dsr gebruik?

Waterwaarden zijn voor een groot deel zeer belangrijk voor de gezondheid van je koralen, maar de andere even grote deel van de taart is dus nu blijkt de verlichting.
Als ik een ruwe verdeling zou maken (afhankelijk vanuit welke optiek je het bekijkt) 40%waterkwaliteit / 40% licht kwaliteit en de rest kan je klasseren onder bijzondere verrichtingen en inzet.

Verklaring:
Omdat je nu per definitie een SPS mixed aquarium op en hoog niveau hebt, stel je ook hoge eisen aan verlichting. Wordt dit minder dan zie je dat terug in de kleuren maar ook in de ontwikkeling.

Is je verlichting of waterkwaliteit matig dan kom je nooit tot het hoogste niveau.
Short er eentje dan gaat het minder.
Zijn beide dik in orde dan haal je het maximale eruit.
Het is dus niet of/of maar en/en.

Zoals ze het in boleanse algebra benoemen.
Resultaat "1"= waterkwaliteit "1" .AND. lichtkwaliteit "1"
Resultaat "0" = waterkwaliteit "0" .OR. lichtkwaliteit "0"

"1" = OK
"0" = Not OK

Hiermee zie je dat in een "Not OK" situatie het ook niet uitmaakt of eentje of allebeide factoren minder zijn (althans veel minderui)maakt.
Met de 2 factoren word dan water/lichtkwaliteit bedoeld.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan