Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

De kijk ook eens bij chrisb, met het probleem van zijn acan's, maar ook bij adri met zijn groei en kleurtjes.
Allemaal gerelateerd aan te laag sturen van fosfaat door alleen op de test te vertrouwen. Kijk voortaan ook naar de kleuren en groei van de koralen.
Vertrouw je het niet stuur op 0,08- 0,1ppm dan zit je altijd goed.

greetings, GlennF

Dat is zo ja
En daar heb ik toch paar weken mee getobt en opeens als je een ding veranderd is het weer in orde

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

De kijk ook eens bij chrisb, met het probleem van zijn acan's, maar ook bij adri met zijn groei en kleurtjes.
Allemaal gerelateerd aan te laag sturen van fosfaat door alleen op de test te vertrouwen. Kijk voortaan ook naar de kleuren en groei van de koralen.
Vertrouw je het niet stuur op 0,08- 0,1ppm dan zit je altijd goed.

greetings, GlennF

Dit klopt volledig Glenn, maar dit kan je alleen maar als er genoegd ervaring is opgebouwd. Mensen zoals jou hebben deze testers zogoed als niet meer nodig (wijze van spreken) :p. Gr Filip

Dit klopt volledig Glenn, maar dit kan je alleen maar als er genoegd ervaring is opgebouwd. Mensen zoals jou hebben deze testers zogoed als niet meer nodig (wijze van spreken) :p. Gr Filip

Daarom zijn de tester een referentie en een baken, mzaar gezond verstand moet nooit in de achtergrond geduwd worden.
Door bij anderen te kijken en vergelijken zie je wat kan en wat niet kan.
Natuurlijk zijn ervaring en een geoefend oog niet te vervangen.

Zelf de meesters kunnen fouten maken en dan is het zaak om ff te resetten.
Het vervelende is dat de mens en daarbij behorende beslissingen onderhevig is aan gevoel en emotie en de teststjes niet.
Daarom zijn goede testen en weten wat ke aan deze heb zo belangrijk.
De oplossing is dus alle info meewegen en bij twijfel, een second opinion. Daar is een forum ook voor.

greetings, GlennF

Daarom zijn de tester een referentie en een baken, mzaar gezond verstand moet nooit in de achtergrond geduwd worden.
Door bij anderen te kijken en vergelijken zie je wat kan en wat niet kan.
Natuurlijk zijn ervaring en een geoefend oog niet te vervangen.

Zelf de meesters kunnen fouten maken en dan is het zaak om ff te resetten.
Het vervelende is dat de mens en daarbij behorende beslissingen onderhevig is aan gevoel en emotie en de teststjes niet.
Daarom zijn goede testen en weten wat ke aan deze heb zo belangrijk.
De oplossing is dus alle info meewegen en bij twijfel, een second opinion. Daar is een forum ook voor.

greetings, GlennF

+1 topjes

Gefeliciteerd Glenn

je kent me nog niet , m'n cube gaat eind September starten
ik weet het nu helemaal zeker
ik ga starten met DSR, en ga er een mooie SPS bak van maken
nogmaals , van Harte

Groetjes Wijnand te Dordrecht

Hi Glenn,

beter laat dan nooit, gefeliciteerd met het behalen van de Tank of the Year award.

Ik ben er even 8 dagen tussen uit geweest, lekker gedoken in Zeeland.

groet
Adri

Nog gefeliciteerd Glenn, echt dik verdiend met je mooie ingegroeide rif en een mix van allerlei soorten koralen ga zo verderaction

Dank je sander,
Ik ga in de toekomst proberen meer te sturen op kleur, zonder consessie te doen aan het aantal soorten. Het NPS experiment heb ik maar weer afgesloten. Dat was toch een te grote aanslag op de water waarden en gezond verstand gebied niet onbeperk door te gaan met het verhogen van de controle middelen (carbon en ijzer dosering). Ik hou wel van een uitdaging, maar ga de boel niet lopen uitdagen.

greetings, GlennF

Gefeliciteerd Glenn

je kent me nog niet , m'n cube gaat eind September starten
ik weet het nu helemaal zeker
ik ga starten met DSR, en ga er een mooie SPS bak van maken
nogmaals , van Harte

Groetjes Wijnand te Dordrecht

Dank je wijnand,

Bedank ook voor je vertrouwen in de methode.
Hoe groot word ie ? Ik ben zeker benieuwd naar je ervaringen en bevindingen. Ik volg de gebruikers nauwgelet, maar kan natuurlijk niet alles volgen.
Als er bijzonderheden zijn die niet terug te lezen zijn hoor ik dat graag. Die terug koppeling gebruik ik weer om de zeewater ervaring voor mijzelf en anderen te verbeteren.

greetings, GlennF

Hi Glenn,

beter laat dan nooit, gefeliciteerd met het behalen van de Tank of the Year award.

Ik ben er even 8 dagen tussen uit geweest, lekker gedoken in Zeeland.

groet
Adri

Bedank adri,
Had je al gemist, normaal ben jij een van de eerste haha....

Ik las het al in je dagboek.
Nog wat bijzonders of moois tegengekomen?

greetings, GlennF

Hi Glenn,

ik had het al eerder gezien maar geen wifi op die camping en de 3G liet ook te wensen over.

Tijdens de duiken heb ik naast de standaard dingen zoals kreeften, zakpijpen, oesters, grondels nog wel twee aparte dingen gezien.

Twee bruinvissen die aan het spelen waren en een sepiola, dit is een baby sepia.

groet
Adri

Bedank adri,
Had je al gemist, normaal ben jij een van de eerste haha....

Ik las het al in je dagboek.
Nog wat bijzonders of moois tegengekomen?

greetings, GlennF

Dank je wijnand,

Bedank ook voor je vertrouwen in de methode.
Hoe groot word ie ? Ik ben zeker benieuwd naar je ervaringen en bevindingen. Ik volg de gebruikers nauwgelet, maar kan natuurlijk niet alles volgen.
Als er bijzonderheden zijn die niet terug te lezen zijn hoor ik dat graag. Die terug koppeling gebruik ik weer om de zeewater ervaring voor mijzelf en anderen te verbeteren.

greetings, GlennF

Goedemorgen Glenn

de maten zijn 65x65 en 58 hoog water
met 8x 24w. T5 er boven , aangevuld met 2 kessil's 150w (30w) voor het shimmer effekt
ik maak hem met een interne sump ala aquamedic blenny , maar dan groter
komt een MCE 600 van deltec aan te hangen
in de onderkast doseer systeem met DSR

groet Wijnand

Hi Glenn,

ik had het al eerder gezien maar geen wifi op die camping en de 3G liet ook te wensen over.

Tijdens de duiken heb ik naast de standaard dingen zoals kreeften, zakpijpen, oesters, grondels nog wel twee aparte dingen gezien.

Twee bruinvissen die aan het spelen waren en een sepiola, dit is een baby sepia.

groet
Adri
Altijd onhandig op vakantie zonder internet.

Veel duiken gemaakt?

greetings, GlennF

Goedemorgen Glenn

de maten zijn 65x65 en 58 hoog water
met 8x 24w. T5 er boven , aangevuld met 2 kessil's 150w (30w) voor het shimmer effekt
ik maak hem met een interne sump ala aquamedic blenny , maar dan groter
komt een MCE 600 van deltec aan te hangen
in de onderkast doseer systeem met DSR

groet Wijnand

Bruto 250 liter ,wel een mooie hoogte.

greetings, GlennF

Hi Glenn,

nee heb helaas niet veel duiken gemaakt, ik heb inmiddels meer dan 200 gelogde duiken en ben toch wel
een beetje een mooi weer duiker geworden, maar dat mag de pret niet drukken.

Als in in 2015 naar Bonaire ga zal ik de schade dubbel en dwars in halen.

Heb vanmiddag een hele mooie superblauwe acropora hoeksemai gehaald bij de waterweelde!!

groet
Adri

Altijd onhandig op vakantie zonder internet.

Veel duiken gemaakt?

greetings, GlennF

Hi Glenn,

nee heb helaas niet veel duiken gemaakt, ik heb inmiddels meer dan 200 gelogde duiken en ben toch wel
een beetje een mooi weer duiker geworden, maar dat mag de pret niet drukken.

Als in in 2015 naar Bonaire ga zal ik de schade dubbel en dwars in halen.

Heb vanmiddag een hele mooie superblauwe acropora hoeksemai gehaald bij de waterweelde!!

groet
Adri

Dat zijn flink wat duiken...

Ja ik was erbij, alleen de koffie ontbrak.
Ik heb niks meegenomen, het probleem is geen ruimte in de bak.:)

greetings, GlennF

Jaja mooi, je moet een opvang pension voor in slechte staat koralen beginnen.

ben ik gelijk je eerste klant!

Hoi, Glenn, helemaal vergeten, maar beter laat dan nooit, moet toch een mede aquariaan feliciteren met TOTY, een prestatie waar je trots op mag zijn.

gr. Marcel

Back
Bovenaan