Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Glenn, zou de valide ook niet stekken, het koraal word er dan niet mooier op en zoals je zegt als die kan groeien niets aan doen.
Ik heb deze ook lange tijd terug van Luc en is al behoorlijk groot maar stekken: nee....:cool:

gr. Marcel

Was ik idd niet van plan Marcel.:)
Alles wat je eraan doet maak hem lelijk.

greetings, GlennF

Bedankt voor Je Gastvrijheid
Was gezellig glenn
En veel succes
Gr robert

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

dit was ie op 14feb2012, i kreeg het meer dood dan levend in handen
14295964412_f7ed7a6198_b.jpg

en zo ging het groei verloop door de tijd:

oeps, de eerste foto was zelfs van 18jan2012
14318093923_144e2c45cc_z.jpg

10mrt2012
14295963472_d2b167207f_z.jpg

4dec2012
14297356814_1732cf192a_z.jpg

19jun2013
14297930085_9aed7c8b99_z.jpg

17jul2013
14297360944_1283798128_z.jpg

29sept2013
14111372987_5033f736d4_z.jpg

Mooi overzicht zo met die foto's dus er is altijd hoop en dat doet leven.......:rolleyes:

Dit geeft precies weer hoe het toen met mijn kennis stond en wat het nu is.
Het begin van 2012 was nog miserabel, als je het op het gebied van water kwaliteit beheersing bekijkt. Dat de bak daarvoor goed draaide was dat meeste koralen veel meer kunnen hebben dan we denken:) en meer een kwestie van geluk dan wijsheid.
"Veel meer" is natuurlijk een relatief begrip, het betekend niet dat je ze in een een bak slootwater kan zetten.

greetings, GlennF

Ik benieuwd wat je ervan gaat maken glenn en in hoeverre de kleuren terug komen. Een mooie uitdaging die voor jouw wel is weggelegd. Ik zeg: succes

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Dank je brain, dit vind ik altijd van de leuke dingen om te doen..

Het zijn een goniopora, oxiopora, favia, porites, een paar die ik niet kan plaatsen. (totaal 6 stuks)
Ik vermoed zooxanthelle uitstoot door te intense led verlichting en/of laag nutrients.
Beiden situaties waren aanwezig.

Een groene montiplaat was binnen 2 weken volledig wit en het weefsel was weg.

Ik zie veel bakken klappen door 0,0 nutrients.... mensen hebben het nog niet door dat 0,0 nutrients (met een goede test gemeten), zonder vervangende voedingsstoffen niet werkt.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Dat gaat je wel lukken Glenn!! Die stukken zijn nog niet volledig gehemeld. Met de tijd krijg je deze echt wel weer terug. Succes ermee!!

Dat gaat je wel lukken Glenn!! Die stukken zijn nog niet volledig gehemeld. Met de tijd krijg je deze echt wel weer terug. Succes ermee!!
ik hoop het wel frank, eigenlijk had ik geen ruimte om ze op te vangen, maar ze zouden anders in de container zijn beland.
Deze koralen hebben al meer dan 2 weken zo gestaan, als ze in diezelf omstandigheden zouden blijven dan was het einde oefening, dat kan je zien aan de grootste exemplaar die was al ruim weefsel aan het verliezen aan de zijkanten en zat onder de flap. aangezien het de eerste keer is dat dit gebeurt, is de kans aanwezig dat het zich hersteld. Mijn ervaring is dat op het moment dat je dit vaker en over een langere periode doet, het koraaltje er niet boven op komt. Het jojo effect van de waarden en verlicht maak het koraal dan van slag.

zo hadden wij een duncanopsamia van een stuk of 80 kopjes en een soort spijkerpoliepen die bijna doorzichtig waren geworden.
de duncanopsamia doet het super en zijn al enkele stekjes van weg gegeven :)
de spijkerpoliepen doen sommige het beter dan anderen.
de meeste zijn nu babyblauw en een enkeling begint wat groen te krijgen.

erg leuk om dit te mogen doen.
ook zat hier een paddestoel leder bij.
dit kwam uit een bak die zwaar overbelicht was en verwaarloosd.
de bak zat waarschijnlijk vol met fanolen.

ik heb eerst alles in een klein bakje gedaan(aqua 40) en hier 4 dagen een waterwissel van 75% per dag gedaan.
de paddestoel heeft zich ook helemaal leeg laten lopen en weer vol gezogen in deze dagen.
toen beetjes water vervangen door het water uit mijn eigen bak te gebruiken.
na 2 weken in mijn bak gedaan en gaat nu erg leuk :)

zulke grote waterwissels zou ik normaal niet doen, maar wou ze goed spoelen....van binnen en van buiten en dat was gebeurd

leuk dagboek dit, ik volg deze erg graag! en leer er een hoop van.

mbt deze uitspraak:
D
Ik zie veel bakken klappen door 0,0 nutrients.... mensen hebben het nog niet door dat 0,0 nutrients (met een goede test gemeten), zonder vervangende voedingsstoffen niet werkt.

greetings, GlennF

je ziet dit steeds meer..
laatst was ik bij een forum sponsor (winkel) die mij een lijst gaf.. en mijn nitraat van 1 TEHOOG :/
fosfaat 0.06 was ook te hoog..

beste was alles op 0

kreeg meteen een heel blaadje met streef waarde mee (hoge ca/hoge kh/0.00po4/0.00no3)

ik ben uiteraard meteen omgekeerd... alles op 0,00 is alleen leuk voor de handelaar

het is mogelijk maar niet het hele verhaal. je moet een alternatief voeding aanbieden..
de zee heeft een stabiel en oneindig toevoer aan zowel onmeetbare nutrients, als organisch voer die ze met hun tentakels kunnen pakken.
onze aquarium is een beperkte omgeving met alle uitersten
50% of meer worsteld met een giga nutrient probleem
< 10% worstelt met een nutrient tekort
~20 procent heeft een nutrient onbalans

het is makkelijk een nutient overschot te creeren, wat in het verleden een issue was
het is net zo makkelijk om een nutrient tekort te creeren met de huidige stand van techniek en beschikbare middelen.
de kunnen is om te leren zweven op de juiste niveau....

de nul waarde stamt uit de tijd dat iedereen worstelde met het laag houden van nutrients en de testsetjes niet lager kwamen dan 0,1ppm fosfaat en 1ppm nitraat (dat is nog maar een paar jaar terug), dan was nul wel een goed streven.
9 van de 10 mensen gebruiken nog steeds testje die onder de 0,1ppm niet een goed meten. Als bij die testje een uitslag krijgt, dan weet je al dan je te hoog zit.

ik zie al jaren in winkels koralen verpieteren binnen 4weken na aankomst, ik weet waarom en sommige sponsors inmiddels ook.
Deze hebben al in een zeer vroeg stadium mij benader en zijn hebben hun zaakjes sindsdien op orde.
ik blijf discreet en zal hun namen ook nooit hier vermelden.

leuk dagboek dit, ik volg deze erg graag! en leer er een hoop van.

mbt deze uitspraak:

je ziet dit steeds meer..
laatst was ik bij een forum sponsor (winkel) die mij een lijst gaf.. en mijn nitraat van 1 TEHOOG :/
fosfaat 0.06 was ook te hoog..

beste was alles op 0

kreeg meteen een heel blaadje met streef waarde mee (hoge ca/hoge kh/0.00po4/0.00no3)

ik ben uiteraard meteen omgekeerd... alles op 0,00 is alleen leuk voor de handelaar

Laatst bewerkt:
Dat geeft voldoening Ben, daar draai alles om.
het "spoelen" had niet gehoeven, als het zo giftig was wat erin zat dan hadden de koralen het zowieso niet gehaald.

zo hadden wij een duncanopsamia van een stuk of 80 kopjes en een soort spijkerpoliepen die bijna doorzichtig waren geworden.
de duncanopsamia doet het super en zijn al enkele stekjes van weg gegeven :)
de spijkerpoliepen doen sommige het beter dan anderen.
de meeste zijn nu babyblauw en een enkeling begint wat groen te krijgen.

erg leuk om dit te mogen doen.
ook zat hier een paddestoel leder bij.
dit kwam uit een bak die zwaar overbelicht was en verwaarloosd.
de bak zat waarschijnlijk vol met fanolen.

ik heb eerst alles in een klein bakje gedaan(aqua 40) en hier 4 dagen een waterwissel van 75% per dag gedaan.
de paddestoel heeft zich ook helemaal leeg laten lopen en weer vol gezogen in deze dagen.
toen beetjes water vervangen door het water uit mijn eigen bak te gebruiken.
na 2 weken in mijn bak gedaan en gaat nu erg leuk :)

zulke grote waterwissels zou ik normaal niet doen, maar wou ze goed spoelen....van binnen en van buiten en dat was gebeurd

Back
Bovenaan