Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Eerlijk is eerlijk Glenn :)
ook in een " mindere " tijd van onderhoud en rommelen ziet de bak er nog goed uit .
en zo zie je maar ?
In de tijdspanne tussen de vorige keer en gisteren ?
Is de bak flink geëvolueerd .
ik kan niks anders zeggen dan dat het er bijzonder goed uit ziet ;)
groetjes Rob Charite

Ik mag niet klagen rob en ben blij dat ik het gedaan heb. Nu alleen de formosa flink snoeien.
Stekkenbak staat nu vol.

uploadfromtaptalk1396193577259.jpguploadfromtaptalk1396193622859.jpguploadfromtaptalk1396193656849.jpg

greetings, GlennF

Hey Glenn
Zijn mooie paddestoelen. Die stek die ik van jouw heb is in drie maand mega gegroeit. Doet t echt goed. Btw al jouw stekken die ik heb zijn al bijna 'moederdieren' te noemen. Die groene caliendrum als echte topper.
Groetjes Dennis

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Hey Glenn
Zijn mooie paddestoelen. Die stek die ik van jouw heb is in drie maand mega gegroeit. Doet t echt goed. Btw al jouw stekken die ik heb zijn al bijna 'moederdieren' te noemen. Die groene caliendrum als echte topper.
Groetjes Dennis

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

ja dennis ik weet wat ik weg doe.
ik heb een regel als ik het zelf niet wilt hebben, dan doe ik het ook een ander niet aan.

seriotopora caliendrum is qua groei een formule 1 wagen onder de koralen.

vandaag een klein meet ronde gedaan en gelukkig maar ook.
de metingen liegen er niet om. wat bleek de koolzuur fles was leeg.....:mad:

DSR Rif 130401.jpg

de laate meting was van 15/3/2014 dus ruim 2 weken geleden.

nu blijkt weer hoe belangrijk de wekelijks kh,ca,po4 meting is, het is de graad meter en de eerste waarschuwing voordat alles de soep in loopt.
5-10 minuten werk per week en je voorkomt een heleboel ellende.

wow glenn wat een groei heb je daar zeg, alsof je even de tuin aan het snoeien bent.

Ik heb je trouwens een mail gestuurd, ik hoor je wel even.

Grtz Ralph

Support het project van Tim Wijgerde:
Doe en donatie !

Het zijn zulke mooie dieren, het zou leuk zijn als iemand als Tim ons nieuwe inzicht geeft hoe we deze dieren kunnen houden in onze aquarium.
Dit zou ons geld besparen en de natuur sparen.

denk dus aan je eigen portemone.... haha...

http://www.indiegogo.com/projects/721759/fblk

greetings, GlennF

het systeem buffert van alles !

- ik doseer al sind jaar en dag dagelijks ~0,0035ppm jodide per dag. (~1,5ml op 1735 liter)
- op 18 maart 2014 dacht ik, laat ik voor de grap de jodide afkoppelen en kijken wat er gebeurt.
- vandaag meet ik na ruim 14 dagen nul dosering nog steeds een nette 0,06ppm jodide
blijkbaar spreekt het de buffers aan en gaat dan ineens steil omlaag.
het omgekeerde process zal dus ook gelden voor het aanvullen van jodide en het daarbij gepaard gaande aanvullen van de buffers.

nieuwe serie foto's

13011942725_6a8e63d845_b.jpg

het systeem buffert van alles !

- ik doseer al sind jaar en dag dagelijks ~0,0035ppm jodide per dag. (~1,5ml op 1735 liter)
- op 18 maart 2014 dacht ik, laat ik voor de grap de jodide afkoppelen en kijken wat er gebeurt.
- vandaag meet ik na ruim 14 dagen nul dosering nog steeds een nette 0,06ppm jodide
blijkbaar spreekt het de buffers aan en gaat dan ineens steil omlaag.
het omgekeerde process zal dus ook gelden voor het aanvullen van jodide en het daarbij gepaard gaande aanvullen van de buffers.

Wel interessant dat je jodide meet terwijl je niets toevoegd ik doseer elke dag 0,03 ppm en meet elke dag weer 0

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik ervaar precies hetzelfde, voeg elke dag 0,01 toe soms 0,02 en meet ook elke keer weer 0.

Geduld is een schone zaak, de buffers, waar deze ook mogen zitten komen vanzelf een keertje vol, denk ik.

Wel interessant dat je jodide meet terwijl je niets toevoegd ik doseer elke dag 0,03 ppm en meet elke dag weer 0

Ik ervaar precies hetzelfde, voeg elke dag 0,01 toe soms 0,02 en meet ook elke keer weer 0.

Geduld is een schone zaak, de buffers, waar deze ook mogen zitten komen vanzelf een keertje vol, denk ik.

direct na doseren (geef het tijd om te mengen) moet het wel meetbaar zijn.
dus als controlle kan je dat nameten.

13012330214_3e77270bca_b.jpg

Laatst bewerkt:
Support het project van Tim Wijgerde:
Doe en donatie !

Het zijn zulke mooie dieren, het zou leuk zijn als iemand als Tim ons nieuwe inzicht geeft hoe we deze dieren kunnen houden in onze aquarium.
Dit zou ons geld besparen en de natuur sparen.

denk dus aan je eigen portemone.... haha...

http://www.indiegogo.com/projects/721759/fblk

greetings, GlennF

Sustainable Coral Farming

We aim to develop a protocol for the sustainable aquaculture of tropical soft corals. Don't take from the ocean. Grow it yourself.

================================================================================================

Gisteravond heeft een zeer tevreden DSR gebruiker (uit Chili) to mijn verbazing 1000 dollar gedoneerd aan het INDIEGOGO Sustainable Coral Farming project.
na een gesprek met hem te hebben gehad heeft hij mij zijn motivatie uitgelegd en ik was zeer onder de indruk.

hopelijk nemen anderen dit als voorbeeld en komt er meer steun voor Tim's mooie project.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan