Tsjonge jonge weer eens een domme actie van mezelf... en weet ook waarom nu sommige koralen er niet meer top uit zien.
Had altijd een nitraat van 5 werd niet minder en niet meer. Nu had ik deze waarde 3 weken niet gemeten.
Van het weekend weer een hele meetrit achter de rug inclusief nitraat en wat blijkt.... een nitraat van
50 
In eerste instantie geloofde ik dit niet, dus nog een keer gemeten en weer 50... Toen even een backup gedaan bij de speciaalzaak.
Zelfde test setje als ik van JBL namelijk en wat blijkt na de meting, een nitraat van 15

wt...
Voor de zekerheid een testsetje meegenomen van Red Sea, na thuis komst gelijk gemeten en wat denk je... een nitraat van 35

Omg...
Nu blijkt in ieder geval wel dat me nitraat veel te hoog is maar van welke test moet ik nu uitgaan....
Ben gister maar gelijk begonnen om de nitraat omlaag te krijgen.
Toch vroeg ik me af hoe dit ineens explosief was toegenomen om een nitraat te krijgen van 5 naar 50 in 3 weken.
Na wat denkwerk toch stiekem maar eens me osmose water getest, wat schrok ik hiervan

Me osmosewater had gewoon een NO2 van 1,5 en een NO3 van 25!!!!
Gelijk maar de filters van me osmoseapparaat vervangen en nog eens gemeten, toen bleek met de Red Sea test 0 nitraat in het osmosewater te zitten.
Nu maar hopen dat ik me nitraat weer richting de 5 kan krijgen of iets eronder zelfs, en toch maar vaker ook me osmosewater testen....
Al doende leer men zeg ik maar