Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De Triton Methode

Vandaag de metingen:

KH: 7.7:)
Ca: 410
Mg: 1290
No3: 2
Po4: 0
Sal: 1025
Met de waarden van de afgelopen 3 dagen ben ik tevreden, even zien na 14 dagen of deze waarden kunnen gehandhaafd blijven met 170 ml. Anders omhoog met de oplossingen.

gr Ray

Waardes zijn zeker niet slecht Raymond, staan wel in verhouding goed, al zullen mensen zeggen dat het een en ander hoger kan, als je je zo op peil kan houden prima, kijk maar eens naar de waardes van natuurlijk zeewater.

Je ziet het vanzelf aan je koralen en daar moet je het gevoel krijgen of er iets meer of minder moet.

gr. Marcel

Waardes zijn zeker niet slecht Raymond, staan wel in verhouding goed, al zullen mensen zeggen dat het een en ander hoger kan, als je je zo op peil kan houden prima, kijk maar eens naar de waardes van natuurlijk zeewater.

Je ziet het vanzelf aan je koralen en daar moet je het gevoel krijgen of er iets meer of minder moet.

gr. Marcel

Hoi Marcel,

Als ik dit gedurende 14 dagen kan handhaven ben ik al blij, dan kan ik de oplossingen weer iets verhogen.

Vandaag nog KH gemeten 7.7 :)

Gr Ray

Meting:

Gisteren was het KH nog steeds op 7.7

Vanmorgen de meting verricht,

KH: 8.0
Ca: 440
Mg: 1290

Ik ben hartstikke tevreden met de waarden en ga nu telkens elke 3e dag het KH en zoutgehalte meten.uitsteeekend

gr Ray

Zo leute,

we zijn nu weer 1 week verder en mijn KH blijft stabiel:)

Wegens het inzetten van chemiclean ben ik afgeweken van de methode, 100 ltr water ververst en nu gedurende een week bacteriën toegevoegd ( biodigist en bio bac. )

Nog 2 dagen bacteriën toevoegen en dan weer volledig de methode gaan handhaven. Deze week ga ik even naar Dusseldorf om de nieuwe oplossingen te halen.

gr Ray

Hier een reactie m.b.t. de balling light methode:

Out of Fauna Marin`s Balling lite manual:

The fact that mineral salt is no longer used for the Balling light
method (this is used in the traditional method) is not only due to regular water changes, but the volume of dissolved trace elements in our aquariums, which is generally too high. Therefore, the often mentioned 'ion displacement' factor is only applicable based on theoretical consideration of the Balling method

Uit de handleiding van Fauna Marin Balling light:

Het feit dat minerale zouten niet langer worden gebruikt voor de Balling light methode (dit wordt gebruikt in de traditionele methode) is niet alleen als gevolg van regelmatige waterwissels die worden toegepast, maar de hoeveelheid opgeloste sporenelementen in onze aquaria, die in het algemeen te hoog zijn. Daarom de vaak genoemde 'ionen verschuiving' factor, is alleen van toepassing op basis van theoretische overweging van de methode Balling

is een vrije vertaling:p

Vandaag even bij Ehsan geweest,

Afb1.jpgAfb2.jpgafb3.jpgAfb4.jpgAfb5.jpg

Laatst bewerkt:
20130803_165201.jpg

3 X 20 liter kannen met de Elementz oplossingen meegenomen:cool:

De bak stond er prachtig bij zoals te zien is op bovenstaande foto's

Laatst bewerkt:
Ehsan heeft een nieuw laboratorium, dit gaat echt spectaculair worden mensen!!! De nieuwe site's komen eraan. Helaas kan ik op dit moment niets zeggen over de details. Maar hou het in de gaten want vanaf eind augustus veranderd "onze" wereld.:cool::cool::cool:

Er gaat ook een versie 2 van de Methode komen.

gr Ray

http://www.triton.de/english/home/homeenglish.html

Vandaag het water opgestuurd, ben echt benieuwd naar het resultaat:confused: Er kan veel meer getest worden met het nieuwe lab:p

Mijn KH is netjes op peil gebleven. De koralen groeien echt goed.

ik meet straks nog even het calcium en magnesium. Zo kan ik zien hoeveel afwijkingen er zijn m.b.t. de testsetjes

gr Ray

In afwachting op de uitslag van de watertest, zelf de waardes gemeten met salifert testsetjes.

de waardes:

KH: 8.3
Ca: 410
Mg: 1350

Eens zien of de calcium en magnesium waarde veel afwijkt.

Met deze waardes ben ik tevreden, het calcium wijkt toch af ( naar boven )

gr Ray

De resultaten zo bekijkend lijkt het alsof de door triton gemeten waarden afwijken van jouw gemeten waarden, niet?

In ieder geval wijken de CA en MG waarden af van jouw metingen..

Laatst bewerkt:
Het bericht van Ehsan:

Mg und Ca ist noch nicht ganz 100% eingestellt bei unserem Gerät, +-40ppm.
Alle anderen Werte sind sehr genau. Strontium ist etwas niedrig bei dir.
PO4 ist bei dir 0,024ppm

Mg en Ca zijn nog niet 100% bij ons apparaat ingesteld, +- 40ppm
Alle andere waardes zijn uiterst precies. Strontium is te laag bij jou.
P04 is 0,024ppm

Vandaar ook de behoorlijke afwijking van het Mg en Ca.

Net nog even gebeld met Ehsan, vanavond opnieuw telefoneren en dan alles bespreken.

gr Raymond

Back
Bovenaan