Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

LARA's RIF ARENA

Re: RSM 250 van Lara

Haha DAT blijft lekker idd! Heb nog plekjes hoor en als er zo'n dag komt dat plekjes zijn op, dan zal ik ze wel maken denk ik haha. Bedoel je die chocolade kleurige Monti met lange witte poliepen? Ik ga de naam nog ff opzoeken. De stek ziet niet zo mooi uit maar de moederkoraal was echt bijzonder! Hele mooie groeivorm en nog gele groeiende randen. Hoop dat mijn stekje goed zal doen en over een tijdje krijg ik ook zoiets als die moederkoraal...Heb zo'n Monti nog nergens gezien geloof ik... Wij vinden die Stigmatura (Chervijchok heet hij :)) erg leuk en ook mooi. Hij is het meest fotogeniek vinden wij. Jammer dat hij nu van die gekke geleoog Docter wat minder vrijheid heeft, blijft meestal in de buurt van zijn kasteeltje, mag dus die en de tuin rond verzorgen. Dat zou ik ook doen als ik hem was, die Docter lijkt meer niet op de Docter maar op een ontsnapte psychiatrische kliniek patiënt, hij vliegt de hele dag chaotisch door de bak met grote gele ogen als een gek... maar hij is zo goed met zijn werk (van de rif plukken) dat hij nog voorlopig mag blijven.
 
Laatst bewerkt:
Re: RSM 250 van Lara

Mooie nieuwe aanwinstenthumbs up

En ik heb de ricordea's een mooi nieuw plaatsje gegeven onder in de bak;)
Ja, ik ben erg blij! Nu koesteren lieeef Ben benieuwd waar is dat plekje, ga straks in je dagboek kijken, hoop een foto daar vinden ;)
 
Re: RSM 250 van Lara

Ik ben verliefd op die paarse stillo ;) ''ooit zal ik er ook 1 hebben'' moet iets houden om te dromen he haha! Staat er allemaal weer prachtig bij
Hoezo ooit?! Nee dat geloof ik niet dat je hem echt wilt...:rolleyes: Plaats heb je wel in je bak en de stekken van dit koraal zijn niet moeilijk te vinden toch... of is je droom gelijk een groot bosje? :p;)
 
Re: RSM 250 van Lara

Hoezo ooit?! Nee dat geloof ik niet dat je hem echt wilt...:rolleyes: Plaats heb je wel in je bak en de stekken van dit koraal zijn niet moeilijk te vinden toch... of is je droom gelijk een groot bosje? :p;)
Nou ja plek in m,n bak? ... inmiddels niet veel kiertjes en hoekjes meer kunnen vinden! maar heb een aantal koralen die ik weg ga doen! en dan hoop ik dat er gelijk een knappe Paarse Stilo voor in de plaats komt
 
Re: RSM 250 van Lara

Nou ja plek in m,n bak? ... inmiddels niet veel kiertjes en hoekjes meer kunnen vinden! maar heb een aantal koralen die ik weg ga doen! en dan hoop ik dat er gelijk een knappe Paarse Stilo voor in de plaats komt
Voordat ik dat zei heb toch nog een keer in je dagboek nagekeken voor de zekerheid en ja ik zie een mooi plekje zelfs voor een grote stuk Stylo. Wat denk je over die steen links van hetkoraal (met lange tentakels) die op de steen met paarsblauw oren staat ...? die steen is nog helemaal kaal en ruimte genoeg daar. Stylo doet het zelfs goed op de bodem, dus het licht is daar ook zeker genoeg. Ben benieuwd wat je er over denkt...
 
Laatst bewerkt:
Re: RSM 250 van Lara

hoi lara,

mooie rsm 250 heb iets om jaloers op te zijn:cool:

mag ik vragen wat jij aan je rsm 250 allemaal heb verander qua technik of is dit origineel gebleven?

groeten

hugo
 
Re: RSM 250 van Lara

hoi lara,

mooie rsm 250 heb iets om jaloers op te zijn:cool:

mag ik vragen wat jij aan je rsm 250 allemaal heb verander qua technik of is dit origineel gebleven?

groeten

hugo
Hoi Hugo, dank je wel! Wie van ons is niet jaloers?! ik ben ook jaloers hoor... op andere mooie bakken :p Wat heb ik bijna gelijk vervangen is originele afschuimer. Ik (en veel andere RSM trotse houders) vond hem echt vervelend, dus Ferplast 500 nu. Sponzen eruit. Koeler en kalkreactor erbij. Ong 2 weken heb 2 extra lampen (T5 39w) en ben erg blij ZOOOOOOOOOOOOOOOO veel meer licht uitsteeekendDANK JE WEL LIEVE HAROLD!!!kissme
 
Laatst bewerkt:
Re: RSM 250 van Lara

Mooie koraaltjes, het blijft een mooi kleurrijk bakje, Lara!
 
Re: RSM 250 van Lara

Mooie koraaltjes, het blijft een mooi kleurrijk bakje, Lara!
Hoi Jan, je hebt me hier ook gevonden! Leuk!hallooooo Dank je wel!!! Ik doe ooooooooooo ZO hard mijn best... Ben helaas niet echt tevreden, het blijft vechten en experimenteren ... Heb nu eindelijk meer licht, maar kreeg gelijk bruine laagje op het zand en die had ik echt mooi wit en zonder uitspoelen, gewoon een beetje stroming en goede opruiming plug voor de bodem. Maar als dat het enige nadeel is - oke dan... hoop dat toch tijdelijk... Ben er achter gekomen dat ik al heel lang veel te hoge fosfaat in de bak heb, keek altijd verkeerd naar mijn test (samen met Harold trouwens :p), gebruik die test van D-D en je ziet daar de bovenste rij PO4 en onder P-PO4 dus dacht dat ik 0,052 had als naar P-PO4 kijken, maar PO4 is dus 0,16 en dan het is me duidelijk dat bepaalde koralen last van hadden en waarom ik zo'n last heb van die wieren. Fosfaat werd ook gewoon met mijn osmosewater in de bak gebracht! Geloofde die digitale pen van D-D om osmosewater te testen, volgens die was het water nog hartstikke goed (001), maar dat zijn blijkbaar algemene waardes. Daarom had ik ook vaak net na het waterwissel verlies van de koralen. Heb een paar dagen al zakjes met fosfaat remover en kool in de linkersetevak opgehangen en voor dat vakje dat hekje met watten terug geplaatst om meer vuilnis tegen te houden (2 keer per dag doe watten vervangen). Doe elke dag testen maar nog steeds geen verbetering te zien. Natuurlijk werkt fosfaat filter beter daarom heeft Harold voor mij een bij jullie gekocht (die is speciaal voor RSM ontwikkeld) en als alles goed door gaat komt Harold vanavond ons (me met mijn bak) redden action
 
Re: RSM 250 van Lara

hoi lara,

hoe heb je de extra verlichting gerealiseerd ? heb je hier ook foto's van ?
 
Re: RSM 250 van Lara

Ik kan er foto's van maken, maar niet zo meteen helaas, moet de accu ff opladen. Denk dat morgen, heb vanavond ook visite dus een lekker appelgebak nog straks maken:p Maar in het kort: 2 extra T5 hebben wij in dat voorste deel van de lichtkap gemonteerd. Die deel die je open doet om bijv. de vissen te voeren. Die deel bestaat uit 2 delen eigenlijk en die kan je uit elkaar krijgen en dan boor je 4 gaatjes in en plaatst de reflectoren vast en daar aan die de lampen. Die deel van de kap zit dan eigenlijk niet vast meer met de kap, daar moeten wij nog over nadenken. Tijdelijk heb ik maar met plakband vast gedaan. "s nachts doe ik die deel met lampen ook omhoog om de rust van de reflectoren te voorkomen.
 
Re: RSM 250 van Lara

Een beloofde foto van de extra verlichting.
 

Bijlagen

  • DSC02667 [Desktop Resolutie].jpg
    DSC02667 [Desktop Resolutie].jpg
    39,9 KB · Weergaven: 124
Re: RSM 250 van Lara

Hoi Jan, je hebt me hier ook gevonden! Leuk!hallooooo Dank je wel!!! Ik doe ooooooooooo ZO hard mijn best... Ben helaas niet echt tevreden, het blijft vechten en experimenteren ... Heb nu eindelijk meer licht, maar kreeg gelijk bruine laagje op het zand en die had ik echt mooi wit en zonder uitspoelen, gewoon een beetje stroming en goede opruiming plug voor de bodem. Maar als dat het enige nadeel is - oke dan... hoop dat toch tijdelijk... Ben er achter gekomen dat ik al heel lang veel te hoge fosfaat in de bak heb, keek altijd verkeerd naar mijn test (samen met Harold trouwens :p), gebruik die test van D-D en je ziet daar de bovenste rij PO4 en onder P-PO4 dus dacht dat ik 0,052 had als naar P-PO4 kijken, maar PO4 is dus 0,16 en dan het is me duidelijk dat bepaalde koralen last van hadden en waarom ik zo'n last heb van die wieren. Fosfaat werd ook gewoon met mijn osmosewater in de bak gebracht! Geloofde die digitale pen van D-D om osmosewater te testen, volgens die was het water nog hartstikke goed (001), maar dat zijn blijkbaar algemene waardes. Daarom had ik ook vaak net na het waterwissel verlies van de koralen. Heb een paar dagen al zakjes met fosfaat remover en kool in de linkersetevak opgehangen en voor dat vakje dat hekje met watten terug geplaatst om meer vuilnis tegen te houden (2 keer per dag doe watten vervangen). Doe elke dag testen maar nog steeds geen verbetering te zien. Natuurlijk werkt fosfaat filter beter daarom heeft Harold voor mij een bij jullie gekocht (die is speciaal voor RSM ontwikkeld) en als alles goed door gaat komt Harold vanavond ons (me met mijn bak) redden action
En draait hert filtertje al?

Ik zelf houdt het fosfaat onder de 0.03mg/liter, maar ik werk momenteel met Diakat-B werkt goed voor veel minder geld, alleen het mag niet wervelen.
 
Re: RSM 250 van Lara

En draait hert filtertje al?

Ik zelf houdt het fosfaat onder de 0.03mg/liter, maar ik werk momenteel met Diakat-B werkt goed voor veel minder geld, alleen het mag niet wervelen.

Onze eerste reactie: balen dan.....voor Lara-shoot
Nog nooit van Diakat-B gehoord. Gelijk naar informatie gezocht en ervaringen van anderen en gelijk iets niets leuk over algengroei. Klinkt gek maar dat zeggen ze.....Dus wij zijn benieuwd of jij over een tijdje nog tevreden bent.:rolleyes:;)

Het filtertje draait al, dat was niet ingewikkeld om deze in de bak te plaatsen.:) Zelfs ik kon het...haha
Nu zorgt Elia, mijn dochter, voor de bak want wij zitten momenteel met een biertje voor Harold zijn bak te genieten. Alvast een fijn weekend van hier toegewenst.:)
 
Re: RSM 250 van Lara

En draait hert filtertje al?

Ik zelf houdt het fosfaat onder de 0.03mg/liter, maar ik werk momenteel met Diakat-B werkt goed voor veel minder geld, alleen het mag niet wervelen.

We hebben nog een vraag over Diakat-B. In gebruiksaanwijzing hebben we gelezen dat je het kan gebruiken in een filterkous in de sump, maar wat is jou reden dat jij het in een wervelbedfiltertje gebruikt?
 
Mooi idee toch voor de extra verlichting!:D

Sebastiaan

Verstuurd van mijn HTC One V met Tapatalk
 
Re: RSM 250 van Lara

We hebben nog een vraag over Diakat-B. In gebruiksaanwijzing hebben we gelezen dat je het kan gebruiken in een filterkous in de sump, maar wat is jou reden dat jij het in een wervelbedfiltertje gebruikt?
Omdat het een betere doorstroming geeft, dan zomaar in een kousje in de sump, dus anders gezegd het werkt veel beter in zo'n filtertje, nu moet het verplicht door de Diakat-B
 
Re: RSM 250 van Lara

hey lara,

bedankt voor de foto's en uit leg ziet er mooi uit. Kan alleen niet zo goed zien waar je de kabels van de armaturen heen leidt?
 
Re: RSM 250 van Lara

Omdat het een betere doorstroming geeft, dan zomaar in een kousje in de sump, dus anders gezegd het werkt veel beter in zo'n filtertje, nu moet het verplicht door de Diakat-B

Geen verkeerde aankoop dus toch. In de toekomst zal ik ook Diakat-B gaan gebruiken.
 
Bovenaan