Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

LARA's RIF ARENA

Re: RSM 250 van Lara

Als ik het goed begrijp draait jou aquarium alleen op een afschuimer, kalkreactor en een koeler? Wij willen onze rsm 250 ook gaan inrichten met steenkoralen, echter hebben we nog een aantal leders dus doen we het nog even niet. We willen eerst even wat info hoe het beste steenkoralen te houden, vandaar de vraag :cool:

Ik heb bijna vanaf het begin een afschuimer van Ferplaast, had snel genoeg van originele RSM afschuimer (niet makkelijk en veel te veel herrie), de kalkreactor heb ik niet zo lang nog, een maand of 2 en voordat had ik een hoop gekkenwerk met testen en toevoegingen ( elke dag iets!), dus bijna een jaar zonder een kalkreactor met zo veel steenkoralen... dan een paar honderd voor een kalkreaktor uitgeven vond ik echt niet duur haha... merk nu echt het verschil hoor! Alles stabiel (de waterwaardes) en dan heb ik laatste tijd bijna geen verlies meer zelfs met wat moeilijkere koralen, de koralen groeien ook sneller. Als jullie ook steenkoralen willen houden dan zou ik durven adviseren beter niet veel te veel Leders in de bak plaatsen, dan wordt het moeilijker voor steenkoralen. Ik ben bijna gelijk begonnen met een Leder en een paar simpele maar mooie kleurige steenkoralen en die steenkoralen heb ik nog, ze zijn flink gegroeid en kon er al een paar keer stekken van maken. Goede waterwaardes en goed licht is allerbelangrijkste voor de steenkoralen, erg moeilijk is het niet hoor!
Succes met de mooie steenkoralen!
 
Re: RSM 250 van Lara

Mooie bak , ik zie wat mooie paarse oren . Daar zou ik er tzt wel 1 van willen :biggrin:.

grt, marco

Dank je Marco!
Als je die twee kleinere bedoelt dan kan ik je straks misschien blij maken, want een gaat zich verplaatsen naar een klein apart steentje...:p
 
Re: RSM 250 van Lara

Ongelofelijk, ik wist niet dat er zóóveel in een RSM paste :eek:. Mooie snoepkleurtjes bij elkaar hoor.

Wat ik me door die hoeveelheid wel afvraag is hoe je de groei van de koralen zelf ziet / wilt laten begaan?
Veel koralen kunnen niet door/uitgroeien lijkt mij, dus er moet in de toekomst (misschien nu al?) veelvuldig gestekt worden?

Ik ook niet hoor! ;) Dank je wel voor mooie complimenten!:p
Je hebt gelijk, zo momenteel staan de stekken veel te dicht naast elkaar, want ik kom laatste tijd veel meer mooie koralen tegen die ik nog niet had, dus ik blijf nog maar plaatsen als er maar een klein plaatsje in mijn bak over is, maar ik hou alle goed in de gaten hoor, laat de koralen elkaar niet raken natuurlijk, maar ik moet af een toe al kiezen welke koraal ik wil blijven houden en een andere moet dan weg. Bijvoorbeeld ik had roze Montipora Digitata op 3 plaatsen en dat was oke terwijl ik niks mooier had, maar een stuk moest al weg en als ik straks moet kiezen tussen Digitata of een knal blauwe Cardus, die het ook super in de bak doet, dan zal ik niet lang denken. Met zo'n manier dus nog en als ik zo ver ben dat ik alleen de allermooiste koralen heb, die naast elkaar mogen blijven, dan zal ik maar "verkeerde" takjes afknippen. Maar een grotere bak blijft een vaste droom natuurlijk haha...;)
 
Re: RSM 250 van Lara

echt mooi opgebouwd super mooie kleuren!!!!


ga ook voor de kleuren en mooie koralen:p

gr

sander&linda

Dank jullie wel!:eek: Erg lekker om te horen :p haha Kan niet klagen, maar als ik grote bakken met super mooie opbouw en koralen zie dan ....... krijg ik bijna tranen in mijn ogen... haha geloof dat ooit... maar eerst verhuizen dan, want volgens mij hebben wij gewoon een houten vloer... helaas :mad: en een "houten" budget :mad: haha

Veel succes met de mooie koralen!

groetjes
 
Re: RSM 250 van Lara

Dank je Marco!
Als je die twee kleinere bedoelt dan kan ik je straks misschien blij maken, want een gaat zich verplaatsen naar een klein apart steentje...:p


Ok deal , hou maar vast voor mij;) !!!!!!

grt, marco
 
Re: RSM 250 van Lara

Nou dit is zeker 1 van de betere rsm's die ik gezien heb. Super kleuren :)
 
Re: RSM 250 van Lara

Toppertje hoor Lara,waar vindt je het toch allemaal:p

Een houten vloer kan best wat hebben hoor,pas als het kraakt moet je uitkijken:biggrin:
 
Re: RSM 250 van Lara

Toppertje hoor Lara,waar vindt je het toch allemaal:p

Een houten vloer kan best wat hebben hoor,pas als het kraakt moet je uitkijken:biggrin:

Ach Jezus, ik heb al 5 dagen een reactie van Luc in mijn dagboek!uitsteeekend Kon dus al een tijdje trots op me zelf zijn:p haha DANK JE WEL Luc!!!!! Zo'n compliment van jou!... zal het niet snel kunnen vergeten hoor! Zal vanavond een extra biertje drinken met Harold op jouw gezondheid! haha
Weet een mooie keldertje hoor... ;)
Aha, de vloer dus kan wel wat hebben... hm... dan kunnen mijn dromen een stukje verder vliegen.....
 
Re: RSM 250 van Lara

IK heb een paar veranderingen gedaan in de bak, ik vond dat het tijd was om een keus te maken, jullie kunnen het nu zien hoe het was en hoe het nu is geworden. Het betreft de linkerkant van de bak. Ik vond het te druk aan deze kant om goed het glas schoon te krijgen doordat de Florida flink aan het groeien is. Ook de Formosa is flink gegroeid maar die heb ik nog in de bak, dus mag deze weg. Staat trouwens in mijn advertentie( Van Harold) te koop. Zit al vanaf het begin een kleine witte symbiosekrabje in die het koraal goed verzorgd!

Nu heb ik weer plaats om de Florida te laten groeien.
De roze Millepora is nu ook uit mijn bak, maar kan er nog wel van genieten! Want deze staat in Harold zijn bak! Heeft daar een hele mooie plek gekregen. Iedereen is blij!:eek:
 

Bijlagen

  • 100_8626 - kopie [].jpg
    100_8626 - kopie [].jpg
    59 KB · Weergaven: 158
  • 100_8632 - kopie [].jpg
    100_8632 - kopie [].jpg
    69,6 KB · Weergaven: 137
  • 100_8633 - kopie [].jpg
    100_8633 - kopie [].jpg
    77,3 KB · Weergaven: 129
  • 100_8635 (1) [].jpg
    100_8635 (1) [].jpg
    51,1 KB · Weergaven: 115
  • 100_8639 [].jpg
    100_8639 [].jpg
    46,4 KB · Weergaven: 120
Re: RSM 250 van Lara

nog een paar foto's
 

Bijlagen

  • 100_8641 (1) [].jpg
    100_8641 (1) [].jpg
    41,2 KB · Weergaven: 94
  • 100_8642 [].jpg
    100_8642 [].jpg
    27,7 KB · Weergaven: 93
  • 100_8656 [].jpg
    100_8656 [].jpg
    91,6 KB · Weergaven: 100
  • 100_8664 (1) [].jpg
    100_8664 (1) [].jpg
    71,2 KB · Weergaven: 105
Re: RSM 250 van Lara

Foto's post #54 staan een beetje verkeerd, de foto's staan verkeerd....het moet zijn hoe het was en hoe het nu is....de foto's staan verkeerd om.
 
Re: RSM 250 van Lara

Foto's post #54 staan een beetje verkeerd, de foto's staan verkeerd....het moet zijn hoe het was en hoe het nu is....de foto's staan verkeerd om.

Hahaha, nou is het me duidelijk, ehhh...
Maar ook al staan ze niet op volgorde, mooie bak hoor, mijn complimenten.
 
Re: RSM 250 van Lara

Nice, mooi hoor! Ga zo door! uitsteeekend
 
Re: RSM 250 van Lara

?

Gaan die niet gelijk de verkoop in bij jullie.

Dank je! Ik ga zo zeker door, boven al een paar veranderingen gedaan. Ga nog meer plaats maken voor meer nieuwe koralen. Op de bodem ga ik ook ruimte maken, vindt het daar te druk.
 
Bovenaan