Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

oranje zandhappers hebben eieren gelegd, wat nu?

nilson

ZeewaterForum gebruiker
oranje zandhappers hebben eieren gelegd, wat nu?
Ze beschermen ze goed. maar hoe kan ik deze eitjes wel verder laten uit komen?
een kweek bak??

Graag tips.
 
Nilson,

Vissen beschermen de eitjes niet alleen tegen andere dieren, ze zijn ook de hele dag bezig ze schoon te houden en dode eitjes weg te halen, en vers zuurstofrijk water toe te waaieren (anemoonvissen en andere substraat broeders). Het verwijderen van de eitjes en ze dan laten uitkomen lukt vrijwel nooit. Als ik me niet vergis zijn jouw zandhapper muilbroeders, en als je de man (dacht ik) met de eitjes al kunt vangen bestaat het risico dat hij de eitjes uitspuugt.
Bij de meeste vissen komen de larven een uurtje of 2 nadat het licht is uitgegaan uit, de meeste larven komen ook op licht af. Als je ongeveer weet wanneer de eitjes gelegd zijn, kun je ergens tussen de 7 - 9 dgn later met een zaklamp bij de bak gaan zitten, de stroming uitschakelen als je de eerste larven ziet en ze dan naar het licht van de zaklamp lokken. Dan kun je ze er uit scheppen met een bakje of voorzichtig hevelen.

En als dat gelukt is begint al het werk pas, fyto ....... of eigenlijk moet dat al klaar zijn voor je de larven vangt.

groeten
anton2011
 
wij ook;)
 
Bij mij hebben ze ook eieren gelegd.
Kun je ze eruit vangen ,zonder dat ze dan hun jongen opeten?

Groet Hugo Beute
 
Bovenaan