Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Ja Frank,

Waar blijven de foto's?
Toen ik bij jullie was zag het er al indrukwekkend uit maar hoe gaat het er nu uitzien met leven in de bak?

Groetjes Antonie
 
Ik ben nog steeds een beetje aan het kijken waar ik wat ga plaatsen. Maar sommige stukken staan op hun definitieve plaats. Hierbij wat foto's

Afbeelding 064a.jpgAfbeelding 063a.jpgAfbeelding 062a.jpg
 
whowwwwwwwwwwwwwwwwwwwww wat sjiek frank!! bohhhhh echt geweldige opbouw.
Heb je alleen maar keramiek of?

Nope, enkel wat vulsteen voor de opvoer, afvoer en noodoverloop weg te werken. Al het andere is 50% gebruikt steen uit een goed draaiend aquarium en 50% vers steen. Alle gebruikte platen waren sowieso vers, hierin zitten ook meer bacterie kolonies als uit vastere stenen. Platen zijn namelijk veel brozer als de vastere stenen.

Ik heb dus ZELF alles gebouwd, geen enkel stuk rifkeramiek. Ik heb bewust niet gekozen voor rifkeramiek omdat je je blauw betaald voor een klein pilaartje, ik naar eigen inzicht wou bouwen en omdat je sneller een biologisch evenwicht hebt vanwege de bacterieen in levend steen. Ik vindt het rifkeramiek wel mooi om te zien (zie bak Binky), maar eerder genoemde redenen waren voor mij genoeg om hiervan af te stappen.

Qua opstart gaat het goed. Ik heb 6 dagen last gehad van wat bruine/goudbruine alg. Volgens mij kwam dit deels door het gesteente maar beslist zeker door een zak met nieuw zand wat ik in het aquarium heb gedaan. Ik heb nu nog slechts wat bruine aanslag op de ramen, maar die moet ik nog eens goed reinigen. De groene algen heb ik heel lichtjes, maar dan moet je goed kijken waar het zit. Ik verwacht daarom ook geen groene fase meer. Mijn waterwaardes zijn nagenoeg perfect, ik heb alleen een klein beetje fosfaat maar dat is niet erg. Een bepaalde hoeveelheid fosfaat dien je ook in je bak te hebben anders stagneert de groei van sommige koralen.
 
Thanks Jeff!!

Het begin nu langzamerhand wat te worden :)

Ik moet toch eerlijk zeggen dat dit dagboek me de doorslag heeft gegeven om me rif opnieuw op te bouwen,wat een prachtige opbouw.
Vandaag alle spullen in huis gehaald en morgen aan de bak :)

thumbs up

Mvg Jon
 
Ik moet toch eerlijk zeggen dat dit dagboek me de doorslag heeft gegeven om me rif opnieuw op te bouwen,wat een prachtige opbouw.
Vandaag alle spullen in huis gehaald en morgen aan de bak :)


Mvg Jon


Haha... nou Jon, veel succes wens ik je alvast. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Laat je vrije creatieve geest zijn gang gaan!!
 
Haha... nou Jon, veel succes wens ik je alvast. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Laat je vrije creatieve geest zijn gang gaan!!

Thanks,ik ben er ook erg benieuwd naar haha
 
Weer even een overzicht foto. Ik heb even de lampen vervangen. Nu zitten er 3x ATI aquablue specials, 1x aquablue plus en 2x actinic in. Binnenkort wordt de een aquablue special nog vervangen voor een aquablue plus.


Afbeelding 068-1.jpg

En eindelijk de chinese pijlvissen laten zich zien.

Afbeelding 069-1.jpg
 
Weer even een overzicht foto. Ik heb even de lampen vervangen. Nu zitten er 3x ATI aquablue specials, 1x aquablue plus en 2x actinic in. Binnenkort wordt de een aquablue special nog vervangen voor een aquablue plus.

waarom zo veel blauw in je verlichting.? Voor de groei van je koralen hebben deze toch meer wit nodig.
 
waarom zo veel blauw in je verlichting.? Voor de groei van je koralen hebben deze toch meer wit nodig.

Zou het dan beter zijn om een actinic om te ruilen voor een blue plus?
Ik krijg dan 3x aquablue special, 2x blue plus en 1x actinic.

Nu ik erover na denk, is dat misschien wel een betere keuze... :rolleyes:
 
Zou het dan beter zijn om een actinic om te ruilen voor een blue plus?
Ik krijg dan 3x aquablue special, 2x blue plus en 1x actinic.

Nu ik erover na denk, is dat misschien wel een betere keuze... :rolleyes:

zelf zou ik gaan voor 4 bleuspecial en 2x bleuplus/actinic. In de bleu special zit ook al een gedeelte blauw in(15000 K). Ik weet wel, het kijkt heel mooi met die blauwe lampen(snoepkleurtjes) maar je geeft dan niet de werkelijke kleuren weer. Als je waterwaardes korrekt zijn en de koralen optimale omstandigheden geeft, komen die snoepkleurtjes toch wel.
 
Bovenaan