Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Dat is wel een heel positief verschil!
Die kabels zouden voor mij de grootste reden zijn om de lampen niet te halen. Heel netjes zoals je het hebt weggewerkt.

Als je een open bak hebt dan zit je idd met "hoe gaan we de lamp ophangen". Bij een gesloten is dat simpel te doen.

Ik heb een rimless bak altijd mooier gevonden. Dus moet je soms creatief worden met de ophanging :). Dus je ziet wel, het hoeft geen reden te zijn om zo'n lamp niet te halen.

Groet frank
 
Netjes Frank, heel mooi gedaan.

Zelf gelast ??

Thanks :)

Nee, ik doe veel zelf. Maar dat lassen laat ik graag aan iemand over. En bij zoiets kun je dat ook beter laten doen :p



Mooi weggewerkt die kabels, net als de TV, geen kabels zichtbaar..:cool:

Nog enig verschil in koraalkleur en groei sinds de ATI Frank??

gr. Marcel

Bedankt marcel :)

Koralen doen het onder beide lampen super goed!! Het zijn op dit moment gewoonweg de betere lampen om te hebben de ATIH en PCC. De overstap heeft ook geen nadelige gevolgen gehad en ook niet iets opmerkelijks veroorzaakt :eek:. Het kijklicht is gewoon iets anders (logisch). Dus sommige koraalkleuren komen er anders uit. Al met al zou ik beide lampen aanraden.

Groet frank
 
Re: Frank's Reef Tank

Frank als je ooit eens je gele leders gaat stekken houd ik me graag aanbevolen :) en ziet er mooi strak uit zo


Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Alles spik en span Frank,keurig opgelost zo!!

Mvg,

Martin.
 
Bedankt mannen voor de complimenten!! topjes

Groet frank
 
Maken van een deksel voor reactor,

160mm eindkap (geen vlakke, met ronding) + 110 eindstuk met schroefdeksel.

160mm eindkap uitzagen, opwarmen met warmtefohn, 110 eindstuk erin duwen. Na afkoelen goed lijmen met pvc lijm. Als extra kun je een tube bison alles-lijm 25ml gebruiken om de boel rondom nog extra dicht te laten vloeien met lijm.

Mag ik vragen waarom je niet direct een 160 eindstuk met schroefdeksel gebruikt? Ik kan helaas geen 160mm eindkap vinden met een ronding in de binnenzijde:(.

Je hebt het overigens mooi opgelost met die verlichting zo!
 
Zo heb ik het gedaan !

20171121_174126.jpg
 
Mag ik vragen waarom je niet direct een 160 eindstuk met schroefdeksel gebruikt? Ik kan helaas geen 160mm eindkap vinden met een ronding in de binnenzijde:(.

Je hebt het overigens mooi opgelost met die verlichting zo!

Ze zijn niet overal te koop dat soort type eindkappen. Waarom ik dat zo heb gemaakt weet ik al niet meer. Maar er zijn diverse andere manieren. Ronald heeft er al een. Er staan daarnaast voldoende diy's op het internet.

Ben treveden met de ophanging!!! Afgewerkt :cool:

Groet frank
 
Re: Frank's Reef Tank

Ik herinner me ergens in je dagboek gelezen te hebben dat die bolling beter was de ontluchting

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Als het beter was waarom doet dastaco zelf het dan niet.

Groet Ronald
 
Re: Frank's Reef Tank

I dont realy know maar ik weet wel zeker dat het ergens in franks dagboek beschreven staat. Maar waar d'r staat zoveel in zijn dagboek haha

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Re: Frank's Reef Tank

I dont realy know maar ik weet wel zeker dat het ergens in franks dagboek beschreven staat. Maar waar d'r staat zoveel in zijn dagboek haha

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

Heb zn dagboek even kort doorgenomen. Vind het helaas niet terug. Vind het idd apart/interessant dat de ''oude'' dastaco's het wel hebben, maar de andere varianten niet. Sorry voor de vervuiling van je dagboek Frank
 
Re: Frank's Reef Tank

Heb zn dagboek even kort doorgenomen. Vind het helaas niet terug. Vind het idd apart/interessant dat de ''oude'' dastaco's het wel hebben, maar de andere varianten niet. Sorry voor de vervuiling van je dagboek Frank

Maakt niet uit Jarne topjes

In een dagboek mag best een discussie gevoerd worden. Als de inhoud uiteindelijk maar leerzaam is.

Groet frank
 
160mm eindkap, puntstuk 3/8ste, eheim 1046 pomp & adaptorstuk eheim.

Onderkant van de reactor boor je gat in, eventueel daarna met draadtap schroefdraad erin tappen zodat het pvc puntstuk 3/8 erin gedraaid kan worden. De andere kant van de punststuk steek je nadehand in het hulp/adaptor stuk van eheim (ook lijmen).

Na het verlijmen van de transparant pvc buis in de 160 eindkap boor je nog een gat, ook hierin tap je draad, en pas daarna lijm je de puntstuk erin.

Bekijk bijlage 482993Bekijk bijlage 482992

frank, ik zit mezelf suf te zoeken naar 3/8 adapter voor een Eheim 1046. Deze is er wel voor de 1250. De 1046 is 1/8?.

ontopic: hoe gaat het met de bak? Nog update foto’s??
 
frank, ik zit mezelf suf te zoeken naar 3/8 adapter voor een Eheim 1046. Deze is er wel voor de 1250. De 1046 is 1/8?.

ontopic: hoe gaat het met de bak? Nog update foto’s??

Ow, oeps... verkrijgbaar bij aquariaveldhuis.

Foto's komen binnenkort weer. Ben momenteel nog ekkes druk in de weer met klussen bij anderen en me eigen.

Groet,

frank
 
Afgelopen tijd mijn licht wat bijgesteld. Mijn koralen kregen klaarblijkelijk te veel licht :eek:. Daarom heb ik de intensiteit van 100% piek om 15.00u terug gehaald naar slechts 60% piek.


IMG-20171227-WA0002.jpg

IMG-20171227-WA0004.jpg
 
Dan kan zeker kloppen Frank, 40 hoog.
Dit scheelt zeker in de energie kosten en een veel langere levensduur :eek:

Toch zit er een limiet aan de hoeveelheid licht bij koralen :p :eek:. De lamp hangt tegenwoordig nog maar 22cm van het wateroppervlakte bij een waterhoogte van 36cm.

Gaat zeker weer wat schelen in de kosten. Verbruik piek is nog geen 120w, samen met de verwarmingselement is dat nu tezamen 195w geworden. Dat is de helft ten opzichte van eerst. :cool:

Groet frank
 
Stof... stof... stof...

Tis weer een tijd geleden dat ik iets in mijn eigen dagboek geschreven heb. Begin van dit jaar twee behoorlijke tegenslagen te verwerken gehad. Een daarvan was cyano. De tweede was een uitbraak van dinoflagiaten wat me uiteindelijk een deel van mijn koralen- en vissenbestand heeft mogen kosten. Uiteindelijk gered wat er te redden viel en opnieuw opgestart met nieuw water, steen en zand. Verder ben ik gewoon druk geweest en had ik ook ff geen zin om wat in mijn dagboek te schrijven...

Inmiddels zijn we weer ff verder en begint de bak weer op zijn beentjes te staan. In die tussentijd ben ik wat zaken bij elkaar gaan verzamelen voor een kalkreactor. Deze is sinds vandaag in bedrijf gezet. Was hier wel weer blij mee en bij het maken van een foto van de reactor dacht ik bij mezelf "laat ik weer eens wat in mijn dagboek posten van deze ontwikkelingen".

Groet frank

IMG-20180614-WA0000.jpg
 
Bovenaan