Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Re: Frank's Reef Tank

nice Frank
Das een hele mooie zelfbouw.
Scheelt enorm in de kosten.


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Hejj dennis,

Thanks.

Eens kijken als ik over een tijd meer vrijetijd heb of ik niet een versie 3.0 reactor kan bedenk :biggrin:

Groet frank
 
En hier een diy in aktie ! 20 cm buis.
Nu nog een schema van de dymico :rolleyes:

Bekijk bijlage 483051

Mooi gebouwd Ronald :cool:

Dymico reactor nabouwen heb je in een zaterdagochtend wel gerealiseerd. Het is alleen de aansturing omdat je niet weet wat het programma is wat die volgt. Als je dat weet te ontleden kun je daar ook alternatieven voor vinden. Waardoor de reactor nog geen 1/3de van de prijs zou kosten.

Groet frank
 
Thanks frank, alles is te koop in deze wereld met poen, maar ik beleef toch meer plezier om dingen zelf te bouwen of na te bouwen, dymico werkt met een iks en co2 dat moet toch niet erg ingewikkeld zijn.
 
Thanks frank, alles is te koop in deze wereld met poen, maar ik beleef toch meer plezier om dingen zelf te bouwen of na te bouwen, dymico werkt met een iks en co2 dat moet toch niet erg ingewikkeld zijn.

Ik heb dezelfde gedachtegang.

Dymico werkt idd met een iks en co2. Maar waar het om gaat is de redox en de azijndosering die daarmee gemoeid gaat.

Groet frank
 
Marcel De kr 5000 heeft 1 buis als het goed is, persoonlijk zou ik dan twee acryl buizen nemen, 2 platen acryl eronder lijmen ,pvc deksels zoals op mijn foto en klaar.

Groet Ronald
 
Het heeft even op zich laten wachten maar eindelijk is het zover.

De chemische verankering is geplaatst, nu ff 24u onbelast laten uitharden. Ik heb 3 stukken draadstang 10mm RVS 316 nu zo'n 10cm in de muur zitten. Geboord gat 12mm.

De beugel is gemaakt van 5mm dik staal, 2x geprimered en gespoten in dezelfde kleur als de armatuur. De armatuur komt in de beugel te liggen.

Nu hopen dat als ik morgen de moeren aandraai of de boel blijft hangen. De lamp blijft de eerste dagen aan de staaldraad hangen om te kijken wat het doet. Fingers crossed :)


20171109_185930.jpg

20171109_185942.jpg

20171109_222317.jpg
 
Laatst bewerkt:
Re: Frank's Reef Tank

Toch de coralcare gekocht ben benieuwd naar jouw ervaringen ik ben er helemaal weg van en ben ook nieuwsgierig hoe je frame d'r uitziet

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Frank,

Goed bezig!

Hoe hoog hangt de lamp boven het aquarium.
hangen is nu niet het juiste woord, want de lamp ligt in een frame.
Ik bedoel natuurlijk: hoeveel ruimte is er tussen frame en de bovenkant van de bak.

Groeten,
Peter
 
Frank,

Goed bezig!

Hoe hoog hangt de lamp boven het aquarium.
hangen is nu niet het juiste woord, want de lamp ligt in een frame.
Ik bedoel natuurlijk: hoeveel ruimte is er tussen frame en de bovenkant van de bak.

Groeten,
Peter

De van water tot lamp is 23cm, de bak van 90cm is daarmee volledig verlicht. Ook in de hoeken dus.
 
phoe!!! strakke bak met strakke lamp hoor!

deze lamp hoor je echt meer en meer over. kun je ook aangeven welke verlichting je hiervoor had en hoe ie zich hiertoe verhoud? dus qua hoeveelheid licht, kijkplezier, etc. (ik snap dat je over groeisnelheid van koralen nog niet veel kunt zeggen).

en waar ik ook wel benieuwd naar ben: de hoeveelheid strooilicht in de kamer. kun je eens een foto van de kamer maken als het donker is zodat we kunnen inschatten hoeveel strooilicht er vrij komt.
 
Ophangkabels weggehaald, de lamp hangt nu op zijn eigen.

Philips lamp boven een rimless bak gaat prima!!!

20171112_103911.jpg

20171112_104452.jpg

Moet alleen nog ff een kabelgootje plaatsen om de kabel weg te werken.

De aan elkaar gelaste T profielen bundelt het licht meer, zorgt voor minder strooilicht en voorkomt dat je in het licht kijkt als je op de bank zit.

Groet frank
 
phoe!!! strakke bak met strakke lamp hoor!

deze lamp hoor je echt meer en meer over. kun je ook aangeven welke verlichting je hiervoor had en hoe ie zich hiertoe verhoud? dus qua hoeveelheid licht, kijkplezier, etc. (ik snap dat je over groeisnelheid van koralen nog niet veel kunt zeggen).

en waar ik ook wel benieuwd naar ben: de hoeveelheid strooilicht in de kamer. kun je eens een foto van de kamer maken als het donker is zodat we kunnen inschatten hoeveel strooilicht er vrij komt.

Hoi jelle,

Ik had hiervoor een ATI hybrid. Een super lamp wat dat betreft!!. Enigste wat ik mis aan die ATI hybrid tov de PCC is de specifiekere instelbaarheid van de leds en een paar 465-485nm ledjes die de rood en oranje kleuren bij alleen blauw licht iets meer laten fluoriseren. Alleen is de levensverwachting of lichtopbrengst van deze leds beperkter. De PCC compenseert hier dan mee met de cyan leds. Helaas zijn die ledjes s'avonds bij alleen blauw licht niet meer actief.

Voor de rest, is de PCC gewoon de betere lamp onder de ledarmaturen. Eentje waar je iig de eerste jaren geen zorgen om hoeft te maken voor defecten, achteruitgang lichtopbrengst, corrosie, werkingsgeluiden (passieve koeling), oid.

Groet frank
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel een heel positief verschil!
Die kabels zouden voor mij de grootste reden zijn om de lampen niet te halen. Heel netjes zoals je het hebt weggewerkt.
 
Netjes Frank, heel mooi gedaan.

Zelf gelast ??
 
Mooi weggewerkt die kabels, net als de TV, geen kabels zichtbaar..:cool:

Nog enig verschil in koraalkleur en groei sinds de ATI Frank??

gr. Marcel
 
Bovenaan