Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Jack R

Katwijk aan Zee
Hoi ,
Ook maar is een dagboek gaan bijhouden 😊
110x60x80cm, de bak word gemaakt bij aad uit nootdorp en de ombouw heeft een goeie kennis van me gemaakt van stijgerhout.
de planning is om over 2 weken alles uit m'n oude bak over te gaan zetten naar de nieuwe.
via dit forum heb ik een mtt1 afschuimer overgenomen en die moet volgens mij zwaar genoeg zijn voor een bak van 500ltr.
vandaag ben ik een opvoerpomp wezen halen in rijswijk een aquamedic 6500. deze lijkt mij ook zwaar genoeg.
ik heb de ombouw in blanke lak gezet en heb het electrische gedeelte aangelegd.
zijn er misschien nog dingen die ik vergeten ben? zoja dan hoor ik dat graag.
bijgaand wat foto's van de tot nu toe verzamelde spullen004.jpg006.jpg007.jpg001.jpg003.jpg
volgende week probeer ik foto's te plaatsen van de bak.
groetjes uit katwijk aan zee !! jack
 
Laatst bewerkt:
mooi meubel hoor topjes
 
Eindelijk daar is tie dan , wachten kan lang duren .001.jpg002.jpg003.jpg007.jpg005.jpg
Eigenlijk is tie best wel groter dan ik had gedacht, en toch heb ik 'm maar 10cm breder en dieper besteld dan m'n oude bak.
Hij is wel 20cm hoger als de vorige en toen ik naar het gezicht keek van m'n ega wist ik zeker dat die een stuk groter oogde.:mad:
Gisteren heb de achterwand er in geplakt en het leidingwerk gedaan , tevens heb ik een plastic plaat op de bodem geplakt om evt vallende stenen geen schade te laten veroorzaken.
Vandaag gaat m'n vrouw met de kinders naar bobbejaanland zodat ik lekker kan gaan testen en klooien.
Graag hoor ik of ik nog wat vergeten ben!. Groeten uit Katwijk aan zee!. jack
 
Mogge jeff , ook een vroege vogel?
Ik was vanmorgen 6 uur wakker en kon niet wachten om weer verder te gaan.
Ik heb inmiddels de achterwand blauw gemaakt en vervolgens alvast een "sneak previeuw" met de led verlichting er boven gedaan.
Als verlichting komt er 4x t5 39 watt en 1x 120 watt led boven.
Bijgaand nog wat foto's. gr jack
008.jpg010.jpg009.jpg008.jpg
 
een goede morgen haha ja ik ben ook altijd vroeg :D

ziet er erg goed uit :) genoeg licht ook zo te zien ;)
wanneer is de planning dat je ga proef draaien? vandaag?
 
Ik ben op dit moment het stuk achterwand dat ik blauw gemaakt heb aan het drogen met een fóhn . Ja ja hoe gek kan een mens zijn!
zodra dit droog is ga ik de boel nat maken met leidingwater , spoelen controleren op lekkages.
De planning is om volgende week alles te gaan overzetten.
Ik heb ook nog een durso bij verloop besteld die ga ik in de loop van de week ophalen , dan kan ik gelijk nog ff kwijlen en een paauwoogkeizer bestellen (die staat al lang op m'n verlanglijstje)
:pgr jack
 
poeh poeh!, proefgedraaid ik heb een hele kleine lekkage bij de slang van de opvoerpomp.
deze week effe een andere goed aansluitende slang halen, wat ik alleen vervelender vind is dat de opvoerpomp die ik er nu op heb staan volgens mij veel te zwaar is.
het lijkt wel de niagara watervallen in de overloop ( of 20 man die tegelijk op de plee zitten ):mad:
gelukkig heb ik nog niet de lucht er van maar dit is al erg genoeg.
heb gelijk de pomp op het forum te koop gezet en misschien heeft er iemand anders nog een lichtere liggen.
mocht je er 1 over hebben dan houd ik me aanbevolen!
gr jack
 
heb een beetje zitten zoeken op het forum en ga zeker op de afvoer nog een kraan monteren.
dan hoef ik misschien ook niet aan een andere pomp.
bedankt voor de tip , niek.
gr jack
011.jpg
 
Zaterdag 29-10, vroeg uit de veren en op naar verloop.
Lekker vroeg weg want dan ben je ook weer vroeg terug............ echt niet , je komt daar natuurlijk aan met een aardige waslijst met spullen die je nodig hebt en langs je neus weg vraag je aan die aardige meneer de verkoper nog wat info.
En dan begint die vent te kwekken, ho ho niet zo snel want dit wil ik wel allemaal op m'n "harde schijf" opslaan.
Twee uur later en na een waterval van woorden kon ik de reis naar huis beginnen, een goeie vriend van me was ook mee want die wilde wel is zien of de zeewaterhobby zo mooi is............ Hij gaat ook een nieuwe bak bestellen met de maten 140x70x80. ja je hebt altij baas boven baas he".
Om 12 uur kon ik beginnen met de inhoud over te zetten naar de nieuwe bak.
Helaas kon ik hiervan geen foto's maken omdat ik aardig in tijdnood zat, m'n oude bak werd n.l al om 6uur opgehaald.
Bijgaand wat foto's van het nieuwe spul, tevens nog een hangmat voor katjan opgehangen. Ken die lekker luieren en dromen over een vers vissie.

008.jpg001.jpg002.jpg003.jpg006.jpg
 
mmmmmmmmmmmh, kakelverse sushi!!!

011.jpg
 
haha ziet er strak uit! me vriendin zei gelijk van ja moet je ook doen een hangmat aan de bak. NO WAY echt niet hahaha
 
a johhhhh , dat beessie!
 
a johhhhh , dat beessie!

we hebben er 2 nog erger lol, maar me bak staat naast de bank en we hebben een hele brede leuning waar ze op liggen en direct de bak inkijken :p dus ik hoef er niet nog eens een hangmat aan haha
 
Dat is zeker een mooie opbouw van eht levend steen en de houten ombouw is ook prachtig. Ik wou dat ik zoiets kon maken :p
 
Ik vind de opbouw zeer geslaagd. Zo met de doorkijk is ook erg goed gelukt. Nu nog wat mooie koralen er in:).

Grt. Mark.
 
bedankt voor de complimenten , lekker luchtig he'. He' Mark.... ik zit nog wel is bij jou te kijken dus mocht je een keer flink gaan willen snoeien dan hou ik me aanbevolen!
 
030.jpg029.jpghier nog wat foto's van de laatste aan passingen, een durso op de overloop met noodoverloop en kogelkraan in de sump.
ik snap alleen het nut van die durso niet meer maar dat zal wel aan mij liggen.
Het electrische gedeelte in de kast is naar rechts verplaatst ( hing eerst recht boven de sump)
De verlichting aan scharnieren gemaakt , vind ik wel lekker makkelijk met onderhoud in de bak.
Hou jullie verder op de hoogte , tot op dit moment ben ik dik tevreden. Groeten uit kattuk , jack
 

Bijlagen

  • 028.jpg
    028.jpg
    58 KB · Weergaven: 252
  • 023.jpg
    023.jpg
    48,5 KB · Weergaven: 274
  • 025.jpg
    025.jpg
    147,3 KB · Weergaven: 307
Bovenaan