Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Seneye, uw aquariumbewaker - revolutie 2.0?

Met mijn Profilux3 aangesloten op het internet kan ik overal de status van mijn aquarium bekijken.
Je kan zelfs je eigen webinterface ontwerpen. Super handig, maar er hangt helaas wel een prijskaartje aan.

Weet iemand of er al een oplossing is voor het op afstand aflezen van de actuele waarden?

Ik zoek een oplossing om tijdens vakanties mijn aquariumwaarden in de gaten te kunnen houden. In eerste instantie leek die Seneye me dus de ideale oplossing. Maar het blijkt dat die dan dus 24 per dag aangesloten moet zijn op een draaiende computer. En daar heb ik dan niet zo'n vertrouwen in.

webinterface.jpg
 
Sorry dat ik een oud topic terug open kraak maar ik vond het ook zonde om er weer een nieuwe te openen.

Zijn er ondertussen nog mensen die de Seneye in gebruik hebben en hun ervaringen hiermee willen delen?
Ik zat namelijk te denken om er mij eentje aan te schaffen zodat ik ook op een afstand mijn bak een beetje in de gaten kan houden.

Het gaat me ook vooral over de metingen van de PAR, LUX, ... Is dit echt nodig? Mensen die de reef versie hebben, gebruiken jullie dit veel?


Alvast bedankt!
 
Ik heb hier een Seneye liggen. Wordt incidenteel gebruikt om par-waarde tussen aquarium en stekkenbak te vergelijken.
Daarnaast heb ik ook een Profilux, die de andere meetbare waarden volgt.
Andere nuttige toepassing zou kunnen zijn het volgen van de vermindering van de par-waarde bij T5. Een continue par-meting zie ik niet als zinvol, je zal voortdurend moeten zorgen dat op de sensor geen aangroei plaats vind.
 
Ik heb hier een Seneye liggen. Wordt incidenteel gebruikt om par-waarde tussen aquarium en stekkenbak te vergelijken.
Daarnaast heb ik ook een Profilux, die de andere meetbare waarden volgt.
Andere nuttige toepassing zou kunnen zijn het volgen van de vermindering van de par-waarde bij T5. Een continue par-meting zie ik niet als zinvol, je zal voortdurend moeten zorgen dat op de sensor geen aangroei plaats vind.
Daar zat ik ook al mee in men hoofd met die aangroei en ik wil hem niet de ganse tijd in het zicht hangen.
Het zou de bedoeling zijn hem in de sump te hangen en hem echt voor het grootste deel te gebruiken als een monitor. Zodat ik toch af en toe wanneer ik het huis uit ben even de belangrijkste parameters kan checken.

Misschien dat ik dan toch maar gewoon voor de home versie ga als ik overweeg er eentje aan te schaffen.
Bedankt voor je uitleg.
 
Ik heb er ook eentie, de reef versie... de par meter gebruik ik niet continu, hij hangt namelijk in de sump. Maar hij kan icm een pc of de seneye web server mailen wanneer ph, ammoniak of temperatuur buiten bereik zijn. Dat betekent voor mij een mailtje bij een kapotte verwarming, dode vis, of problemen met de bijvuller... en alleen dat vind ik het geld al waard
 
Bovenaan