Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Seneye, uw aquariumbewaker - revolutie 2.0?

Aqua Wesdijk

Winkelier
Schitteren uw koralen niet zoals u het graag zou hebben? Heeft u ooit een onverwachte aquariumcrash gehad? Nu kunt de kritische levensparameters in uw zeeaquarium voortdurend controleren en analyseren en ervoor zorgen dat uw koralen en vissen het goed stellen.

Functies

  • Test automatisch vele kritische parameters
  • Hou permanent toezicht op uw aquarium, 5600 uitlezingen per maand
  • Gezondere koralen, geïntegreerde LUX-, Kelvin- en PAR-lichtsensor
  • Vroege waarschuwing, de intelligente software voorspelt toekomstige watercondities
  • Instelbare alarmen per e-mail en SMS
  • Wereldwijde toegang, de gegevens worden online opgeslagen voor eenvoudig toezicht
  • Volg uw resultaten met de automatische grafische voorstelling

U kunt een intelligent aquarium hebben!
Verbind uw Seneye Reef aan een PC met internetverbinding en ontvang feedback over uw aquarium. De verfijnde Seneye-software analyseert uw water duizenden keren per jaar en waarschuwt u via e-mail en SMS voordat de condities toxisch worden en geeft u zo de zekerheid dat uw aquarium veilig is.

De zeer moderne Seneye-software geeft u na analyse wat uw water neutrale raad om uw rifsysteem te verbeteren en om het nog meer te laten schitteren!

Het juiste licht is doorslaggevend voor het behouden van het schitterende uitzicht van koralen, maar weet u waar u de verlichting het best installeert? Na verloop van tijd verliest aquariumverlichting zijn intensiteit. Door het meten van de Photosynthetic Active Radiation (PAR) weet u wanneer de verlichting vervangen moet worden. Meet een controleer de PAR-, de LUX- en de Kelvinniveaus met de volledige lichtmeter in de Seneye Reef om uw koralen gezond en stralend te houden!

Seneye Reef controleert voor u:
Vrije ammonia (NH3)
pH
Lichthoeveelheid
Temperatuur
Waterniveau
LUX (lx)
Photosynthetic active radiation (PAR)
Kelvin (K)

Bereik sensoren:
Sensor
min
max
pH
6,59
NH3
0 ppm0,500 ppm
Temperatuur
0 C40 C
Kelvin
2.000 K20.000 K
LUX
0150.000
PAR
02.000




Prijzen en levering:
Seneye Reef - € 129,95

Zaterdag 3 september heeft het Britse Seneye 's ochtends een demonstratie gegeven bij Wesdijk en velen enthousiast gemaakt over hun product. Gezien hun populariteit heeft de levering wat op zich laten wachten, maar we verwachten alle bestelde Seneye apparaten binnen 14 dagen (gratis) te verzenden. Ga voor zekerheid, reserveer nu uw Seneye Reef!

http://www.wesdijk.nl/aquariumspeciaalzaak/primeur-seneye-controller.html

270942_216815125023501_120653731306308_618315_4359823_n.jpg
270062_216815311690149_120653731306308_618325_7631378_n.jpg
268505_216815365023477_120653731306308_618328_319298_n.jpg
 
Ik ben bij de demonstratie geweest bij Wesdijk.
Als je je aquarium echt wil monitoren op de functie's dan moet je hem 24 uur per dag aangesloten laten staan op de computer, of hij is aan te sluiten met een usb trafo op het lichtnet maar dan moet je op de lampjes letten op het apparaat branden ze rood dan is het niet goed.
Ook moet er elke maand een nieuw plaatje in om hem te ijken wat je ongeveer 7 euro per maand gaat kosten.
In de toekomst willen ze hem uitbreiden met kh , ca meting die je elke keer per stuk maar één keer kan gebruiken
Conclusie 130 euro voor het apparaat en 84 euro per jaar aan ijkplaatjes , wat de uitbreiding gaat kosten weten ze niet en het gaat zeker nog een half jaar duren.
Ik zie het meer als een gadget en ga hem zeker niet kopen.
 
Seneye is meer dan een gadget. Het is een eenvoudige monitoring voor uw (zee)aquarium en absoluut een aanwinst. Zeker de lichtfuncties (PAR, Lux, Kelvin) zijn zeer mooie meetinstrumenten en dat voor die € 129,95. Een normale meter wil nog wel eens in de honderden euro's lopen. Voor deze lichtmetingen is die vervangende slide ook niet nodig.

De slide is eigenlijk nodig ter vervanging voor de kalibratie van de pH en vrije ammonia. Tevens zorgt deze slide voor een automatisch SMS/e-mail alarm, indien u dit wenst.

Voor een continue update naar het internet is het nodig dat de Seneye op een PC is aangesloten. Binnenkort is er wel een soort router leverbaar dat hij volgens mij zonder gebruik van een PC online werkt.

Ik heb inmiddels geruchten gehoord dat deze slides een speciale prijs krijgen als je ze voor een jaar afneemt. Dan worden ze automatisch ook maandelijks thuisgestuurd. Meer informatie volgt!

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers! Binnen 14 dagen worden alle bestelde Seneye's uitgeleverd en dan zullen er meer ervaringen zijn. Stay tuned!
 
Voor de geïnteresseerden: Vanaf dinsdag a.s. zijn alle Seneye modellen volop leverbaar!

In de komende dagen verwachten we meer reacties. We vragen ook alle (toekomstige) forumleden met een Seneye hun ervaringen te plaatsen!

Bestel Seneye Reef uiterst maandag a.s. en u ontvangt gratis WesPro All-in-one en WesPro Bacto Marine. Daarbij wordt alles GRATIS thuisbezorgd.

www.wesdijk.nl/aquariumspeciaalzaak/primeur-seneye-controller.html
 
Jammer dat je iedere maand 7 euro moet gaan uitgeven voor nieuwe slides. Het wordt dan alsnog een kostbare aanschaf. Ziet er allemaal leuk uit maar heb er nog weinig vertrouwen in. Heb een account aangemaakt om eens te kijken wat je dan op je pc te zien krijgt. Linken die erop staan werken niet, je kan alleen standaard maten van je bak invullen waarbij de grootste maat tot 650 LTR is enz. Leuk dat je kan zien hoeveel licht er in je bak is maar dat ligt eraan waar je de sensor plaatst. Hoe hoger des te meer licht. De nederlandse teksten (vertaling) die worden gebruikt laten ook nog wat te wensen over. Misschien dat het in de toekomst beter wordt maar vooralsnog koop ik het niet.
 
Het blijft voor mij vooralsnog een "te mooi om waar te zijn product"

omdat; ik het vermoeden heb dat de lux waardes omgerekend worden naar PAR waardes (geen goede uitslag dus)
en het meten van Kelvin waardes boven de 10.000 voor de lampen-fabrikanten al een vrij moeilijke en kostbare aangelegenheid is.

Blijft over de pH, temperatuur en NH3, en die zijn dan leuk meegenomen maar kosten met reguliere middelen een stuk minder.

Waar ik op doel is; als alleen al de PAR-meting correct is, zou dit product z'n geld meer dan dubbel en dwars waard zijn.
 
Hallo bezoekers van dit winkelprofiel!

Ik heb gisteren als een van de eerste personen binnen Nederland een seneye Reef mogen ontvangen.
natuurlijk alles netjes volgens het boekje geinstalleerd. geen problemen ondervonden hij deed het...
met name de lichtmeter is een doorbraak!

eigenlijk kan ik alleen maar pluspunten opnoemen. het enige minpuntje is dat de site(www.seneye.com) niet helemaal correct nederlands bevat. dat is eigenlijk het enige qua minpunten.
de lichtmeter (daar waar het mij het meest om ging) doet wat ie moet doen met name kelvin wordt goed weergegeven dieper is meer blauw in het spectrum en dat meet deze uiterst nauwkeurig soms wel wat buiten meetbereik maar dat is niet van lange duur.
PAR en lux waarden worden ook goed weergegeven.


Nu rest mij alleen nog maar te testen op de lange termijn en ik weet het zeker, maar nu zeg ik het toch al een 'veelbelovend' meet apparaat!
ook deze sponsor is al erg goed op de hoogte en kon mij goed informeren over zijn werking! zij hebben in de winkel een zeebak waar een seneye op draait in directe verbinding met een pc waarop je alles kan zien terwijl je uitleg krijgt over zijn functies!
erg bedankt sponsor!


Met Vriendelijke Groeten,

Ricardo Kleinjan.
 
Hallo bezoekers van dit winkelprofiel!

Ik heb gisteren als een van de eerste personen binnen Nederland een seneye Reef mogen ontvangen.
natuurlijk alles netjes volgens het boekje geinstalleerd. geen problemen ondervonden hij deed het...
met name de lichtmeter is een doorbraak!

eigenlijk kan ik alleen maar pluspunten opnoemen. het enige minpuntje is dat de site(www.seneye.com) niet helemaal correct nederlands bevat. dat is eigenlijk het enige qua minpunten.
de lichtmeter (daar waar het mij het meest om ging) doet wat ie moet doen met name kelvin wordt goed weergegeven dieper is meer blauw in het spectrum en dat meet deze uiterst nauwkeurig soms wel wat buiten meetbereik maar dat is niet van lange duur.
PAR en lux waarden worden ook goed weergegeven.


Nu rest mij alleen nog maar te testen op de lange termijn en ik weet het zeker, maar nu zeg ik het toch al een 'veelbelovend' meet apparaat!
ook deze sponsor is al erg goed op de hoogte en kon mij goed informeren over zijn werking! zij hebben in de winkel een zeebak waar een seneye op draait in directe verbinding met een pc waarop je alles kan zien terwijl je uitleg krijgt over zijn functies!
erg bedankt sponsor!


Met Vriendelijke Groeten,

Ricardo Kleinjan.

Waarmee heb je PAR/Kelvin/lux nagemeten om te beoordelen dat deze goed worden weergegeven door de Seneye?
 
Nou ik heb helaas geen professionele apperatuur hiervoor tot mijn beschikking. Maar ik heb de verpakking van mijn verlichting geraadpleegd daar stond nl. Op wat deze lampen aan kelvin zouden moeten geven. Over par en lux kan ik nog niet stellen of dat deze goed zijn maar toch reageert de lichtmeter zelfs op de schitteringen door af en toe een andere meting weer te geven.
Maar ik ben nog in testfase en ik vind dat de lichtmeter voor mijn doen goed genoeg is.

Met vriendelijke groeten!

Ricardo Kleinjan
 
Inmiddels is Seneye al bijna een maand leverbaar en hebben vele mensen de keuze voor hun Seneye gemaakt. De eerste periode had wat ups en downs inzake de Nederlandse software. Inmiddels zijn de fouten eruit gehaald en kan men volledig profiteren van de voordelen.

De vervangende slides konden voorheen alleen via Seneye in UK aangeschaft worden (met paypal). Nu hebben wij de berichten aangehoord en we zijn inmiddels zover dat we deze zelf in ons assortiment hebben opgenomen. Deze kunnen binnenkort dan ook via wesdijk.nl besteld worden.

Nu bij alle Seneye versies krijgt u nu een extra Seneye+ slide. Dus kunt u al 2 maanden profiteren van de vele functies die Seneye+ u biedt.
marktplaats6.jpg
http://www.wesdijk.nl/aquariumspeciaalzaak/primeur-seneye-controller.html
 
Allemaal leuk lief en aardig. Ik en vele andere zijn nog sceptisch betreft dit apparaat. Aanschaf van apparaat en de abonnement op de slides vind ik een beetje duur in verhouding van gewoon test setjes. Een mens maakt fouten maar als de computer een fout maakt ben je verder van huis ;) Verder zijn er meer waardes belangrijk voor onze zeebakkies.
naast de :
- vrije ammonia
- pH
- temperatuur
- waterniveau
- lichtsterkte
- LUX
- PAR
- Kelvin

vind ik KH, Ca, magnesium, nitriet, nitraat, en phosfaat ook belangrijk.
 
Nu rest mij alleen nog maar te testen op de lange termijn en ik weet het zeker, maar nu zeg ik het toch al een 'veelbelovend' meet apparaat!
ook deze sponsor is al erg goed op de hoogte en kon mij goed informeren over zijn werking! zij hebben in de winkel een zeebak waar een seneye op draait in directe verbinding met een pc waarop je alles kan zien terwijl je uitleg krijgt over zijn functies!
erg bedankt sponsor!


Met Vriendelijke Groeten,

Ricardo Kleinjan.



Is het niet zo dat meneer kleinjan bij wesdijk werkt zoja dan is het geen eerlijke reactie zoniet mijn excuses.
m.vr.gr.
andre
 
Dus als je bij een sponsor werkt,kun je geen eerlijke mening hebben Andre???

Ik ken Riccardo al een hele tijd,en hij is op zeker eerlijk.Hij zou dit hier nooit posten als hij niet tevreden zou zijn:confused:
 
Ja ik denk dat als je het product verkoopt dat je meegaat in het verkoop verhaal en daardoor de objectiviteit verliest.
Ook komt nergens in het verhaal voor dat hij daar werkt en zelfs de sponsor bedankt en zegt dat de sponsor hem zo goed heeft voorgelicht dit komt op mij over als een reclame reactie.
m.vr.gr.
andre
 
Weet iemand of er al een oplossing is voor het op afstand aflezen van de actuele waarden?

Ik zoek een oplossing om tijdens vakanties mijn aquariumwaarden in de gaten te kunnen houden. In eerste instantie leek die Seneye me dus de ideale oplossing. Maar het blijkt dat die dan dus 24 per dag aangesloten moet zijn op een draaiende computer. En daar heb ik dan niet zo'n vertrouwen in.
 
Weet iemand of er al een oplossing is voor het op afstand aflezen van de actuele waarden?

Ik zoek een oplossing om tijdens vakanties mijn aquariumwaarden in de gaten te kunnen houden. In eerste instantie leek die Seneye me dus de ideale oplossing. Maar het blijkt dat die dan dus 24 per dag aangesloten moet zijn op een draaiende computer. En daar heb ik dan niet zo'n vertrouwen in.

Helaas lijkt er niet echt een andere oplossing, heb er nu ook eentje sinds een paar dagen maar de enige manier waarop hij informatie door stuurt naar de website is via de pc. Maar aan de andere kant, waarom zou je daar geen vertrouwen in hebben?
 
Bovenaan