Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Topic voor het testen van apparatuur

bruin008

Senior Forumlid
Hallo forumleden,

Naar aanleiding van mijn zojuist gestarte dagboek ism Stunning Corals kwam een idee bij mij op. Is het een idee om een topic te starten waar forumleden de mogelijkheid hebben om verslag te doen van aquaria's/apparatuur welke net op de markt zijn gebracht en deze is uit willen testen? Dit eventueel in samenwerking met een sponsor. Hier kan denk ik veel informatie mee gewonnen worden.

Ben heel benieuwd of hier interesse voor is! Hoop op een positieve reactie.

Groeten,

Wouter
 
Maar dan liever niet in het sponsorgedeelte geplaatst is mijn mening. Niet om negatief over te komen, maar zo nu en dan verdwijnt er een sponsor en daarmede de berichtgevingen in dat betreffende sponsorgedeelte dus ook. Weg informatie...

Ik heb destijds een aquarium voor Sander Lovink (een voormalig sponsor) getest. De Ocean Wave van het merk Azoo. Ik ben dit echter gaan vastleggen in een dagboek ipv in zijn sponsordeel. Hierdoor is de informatie nog steeds beschikbaar.

Wat ik wel wil opmerken ook is dat de verslaggeving zo objectief mogelijk moet blijven. De Ocean Wave verslaggeving is daar wel mee gestart, maar al gauw werd het gewoon 'mijn bakje' de Ocean Eleven...
 
Graag dit topic verplaatsen naar een plek waar forumleden direct kunnen reageren. Had niet door dat dit alleen met goedkeuring ging :)
 
Zeker handig! Hoe meer erop staat des te beter.
Dan kan men tenminste een keuze gaan maken van apparatuur, dat door medeforumleden is getest, en weet je zeker dat je geen volledige miskoop doet.
Ik bedoel maar; een bepaalde afschuimer zal voor een SPS bak prima zijn omdat er weinig gevoerd wordt, maar diezelfde afschuimer kan met een LPS bak gewoon zwaar piiieep zijn, omdat er meer gevoerd wordt. :cool:
 
Dan stel ik hierbij voor om nog sub-fora in de test forum te maken. Namelijk:

Afschuimers
Verlichting
Pompen
Aquaria
Test setjes
Enzovoort

Anders wordt het een groot rommel met de tijd (dat denk ik ten minste)

Groeten,
Ioannis
 
Erg goed plan dit Woutertopjes

Lijkt me een strak plan Ioannis hoewel er zoveel soorten aan verlichting, pompen of afschuimers zijn dat dit ook onoverzichtelijk kan worden. Maar ach, een beetje de draadjes doorspitten hoort er ook wel bij:p
 
Erg goed plan dit Woutertopjes

Lijkt me een strak plan Ioannis hoewel er zoveel soorten aan verlichting, pompen of afschuimers zijn dat dit ook onoverzichtelijk kan worden. Maar ach, een beetje de draadjes doorspitten hoort er ook wel bij:p

Dan kan je je voorstellen hoe onoverzichtelijk het zou worden zonder die subfora:eek:;)
 
Bovenaan