Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zeewind in de Kop

Voor de eerste nachten gaat her erg goed John, we genieten volop, ons zoontje reageert ook top!
 
De oplossing met de pomp, een kraagje van een grove filterspons van juwel ;)

Ik had gister een heel klein stukje anemoon dat er veelbelovend uitzag. Voetje, kleine tentakeltjes. In een gaatje in een steentje gezet, matige stroming, lekker licht...komt vandaag een heremietkreeft langs...een bruine blubbermassa :mad:
 

Bijlagen

  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    49 KB · Weergaven: 1.227
Maar nu komt het door dierlijk instinct
en niet door je pomp

en van onze kant ook nog gefeliciteert met je dochter.
geniet er maar heel veel van.

leo en shirley
 
komt vandaag een heremietkreeft langs...

Wat zijn ze leuk he!
De mijne spelen juist een potje kogelstoten......met een stekkie
icon8.gif


Mooie oplossing voor je pomp!
 
Ja, ze zijn leuk...
de oplossing voor de pomp is niet zo zeer mooi als wel practisch ;)
 
indiaan zei:
Maar nu komt het door dierlijk instinct
en niet door je pomp

en van onze kant ook nog gefeliciteert met je dochter.
geniet er maar heel veel van.

leo en shirley

Dank, dank, we genieten, het is echt een heerlijke baby!

Tja, en het dierlijk instinct is idd minder 'erg' dan wanneer het komt door de techniek...ook al is het resultaat hetzelfde. En met beide moeten we leren omgaan als aquariaan (diep ... :rolleyes: )
 
Ondanks de aangename privé-omstandigheden die de tijd voor de hobby wat in de knel brengen, toch nog twee nieuwe aanwinsten deze week. Tja, als je dan toch moet werken en op de terugweg langs een goeie winkel komt :p
 

Bijlagen

  • baliepoliepen.jpg
    baliepoliepen.jpg
    122,4 KB · Weergaven: 48
  • oren.jpg
    oren.jpg
    109,5 KB · Weergaven: 51
Planaria :mad: (de rode ja).

Ik had ze al een keer op de voorruit gezien, maar ze waren na een schoonmaakbeurt van het raam niet teruggekomen. Nu zitten ze op mijn nieuwe schijfanemonen. Elke schijf heeft bezoek van een stuk of drie platjes...
maar even afwachten of ze gaan uitbreiden.
 
Ik zou niet w88, maar de schijfannemoontjes eruit halen en een badje in bv. wat aquariumwater met een verhoogde dosis concurat (goede ervaring mee, na 1 behandeling geen planaria meer gezien op mn druifjes) o.i.d. of een zoetwaterbadje (geen ervaring mee).
 
Tja, kan ze een paar seconde onderdompelen in zoetwater. Maar dan kruipen vanuit de stenen natuurlijk gewoon de volgende er op ...eerste even een fototootje :D
 
Bij deze, het lijkt heel veel zo, maar het zijn ze bijna allemaal (groepsfoto :D ):
 

Bijlagen

  • planaria_op_oren.jpg
    planaria_op_oren.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 53
Omdat hij er zo mooi voor ging zitten!
 

Bijlagen

  • salariasportret3.jpg
    salariasportret3.jpg
    120,7 KB · Weergaven: 39
  • salariaspracht_2.jpg
    salariaspracht_2.jpg
    71 KB · Weergaven: 33
  • salariaspracht.jpg
    salariaspracht.jpg
    76,6 KB · Weergaven: 139
Frode zei:
Bij deze, het lijkt heel veel zo, maar het zijn ze bijna allemaal (groepsfoto :D ):
Als deze planaria leeft van de oortjes heb je nu nog kans ze allemaal te hebben met een zoetwaterbadje... als je w8 tot het er veel worden gaan ze idd ook op steen op zoek naar andere gastheren. Zo verklaar ik ook dat ik er met één badje vanaf was, 't waren er weinig en ze zaten dus allemaal op de druifjes (de parasitaire soort, de onschadelijke soort heb ik nog steeds).

Mooie foto's van je Salarias!
 
Ze hebben 2x 20 seconden in zoetwater gehangen, tot mijn verbazing was het niet zo dat de planaria's niet van de oren afvielen (zoals ik wel zag bij de zoetwaterbadjes van mijn lederstekkies). Dus maar even afwachten...ook hoe de oren reageren ...
 
De oren staan weer goed, maar niet alle planaria's zijn weg...taaie rakkers deze.
 
tijd voor steenkoraaltje?

Het steenkoraaltje van 2 cm op de (beroerde) foto hier onder (mogelijk porites volgens Tanne, en die beschouw ik maar even als DE expert :D ) zat op het levende steen en doet het na ruim twee maanden nog steeds.

Dus ik denk er aan om een stekkie van een steenkoraal te proberen, iemand tips voor een beginner?
 

Bijlagen

  • mogelijk_porites_koraal.jpg
    mogelijk_porites_koraal.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 40
Frode zei:
De oren staan weer goed, maar niet alle planaria's zijn weg...taaie rakkers deze.
Weer zoetwater badje en bv... de oortjes flink schudden.
 
Wat dacht je, ik heb enorm staan flapperen met mijn oren :D

Ik laat ze eerste een ruime week bijkomen voor ik weer zoiets doe...
 
Nieuwe aanwinsten

Bij het verkennen van de verschillende handelaren vandaag langs geweest bij Picasso in Cruquius, haal ik net binnen het uur ;-)

Natuurlijk niet met lege zakken (wel dus) ahum lege handen, naar huis gegaan:
 

Bijlagen

  • citroenlipvis3.jpg
    citroenlipvis3.jpg
    156,7 KB · Weergaven: 34
  • poetsgarnaal.jpg
    poetsgarnaal.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 31
naaktslakje

Deze 1 cm kleine naaktslak kroop over het raam...
 

Bijlagen

  • 1cmnaaktslak.jpg
    1cmnaaktslak.jpg
    28,3 KB · Weergaven: 27
Bovenaan