Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Akvastabil Mark II - geweldig zeewateraquarium!

Aqua Wesdijk

Winkelier
Dit keer mag ik jullie een nieuw aquarium in de markt introduceren en het is niets minder dan de MARK II van Akvastabil uit Denemarken.

Akvastabil staat eigenlijk bekend om een strakke, moderne uitstraling van uitstekende kwaliteit. Tot heden zijn hun aquarium nooit "echt" op de zeewaterhobby gericht, maar daar komt met de Mark II absoluut verandering in.

Zie de bijlagen voor een indruk van het aquarium, meubel en techniek.

- Nieuwe stijlvol ontworpen boven- en onderkant aluminium frames
- Nieuwe elegante hoekprofielen
- 35mm dikke eindpanelen in vast MDF of echt hout fineer
- Sterke deuren van 19mm MDF of fineer

Voor de zeewaterliefhebbers, die ik wel verwacht op dit forum, komt Akvastabil met een zeewaterversie. Deze versie wordt geleverd met overloop PVC-materialen en bioloog.

Deze zal geleverd worden in de volgende modellen:
80 x 40 x 50 cm (160 L)
100 x 50 x 55 cm (275 L)
130 x 50 x 55 cm (360 L)
160 x 55 x 60 cm (530 L)
200 x 60 x 60 cm (720 L)

De standaard zoetwater versie hebben wij reeds in onze showroom te Barendrecht staan, wat een goede indruk geeft van de uitstraling van het aquarium en het (zeer strak afgewerkte) meubel!

Gezien de voorlopige verwachtingen, zullen wij het aquarium half december kunnen leveren!

Prijzen zijn reeds opgevraagd, deze volgen zeer spoedig!

zwf-akva1.jpg

zwf-akva2.jpg

zwf-akva5.jpg

zwf-akva3.jpg

zwf-akva4.jpg
 
Wordt deze ook geleverd met verlichting???

Zo ja,welke??

Aad,

De zoetwater versie wordt geleverd met verlichtingarmatuur (geen buizen), dus ga er eigenlijk van uit dat de zoutwaterversie ook zo geleverd wordt, hoogstwaarschijnlijk met meer T5 armaturen.

Helaas kan ik hier nog niet meer over zeggen. Ik heb zojuist een spoedbericht aan mijn importeur gestuurd met de vragen en uiteraard de prijzen. Hoop hier spoedig meer informatie over te geven.

Het beloofd heel wat te worden!

Stay tuned!

PS wat is jullie eerste indruk, als jullie de afbeeldingen zo zien?
 
Op het oog een mooie aquarium. Alleen vraag ik me af of deze een dichte lichtkap heeft of een open kap. Het zou een mooie aanvulling zijn op de markt met dichte kappen. Alleen RSM heeft volgens mij standaard een dichte lichtkap. Hebben jullie enig idee of de Akvastabil een dichte lichtkap heeft?
 
Op het oog een mooie aquarium. Alleen vraag ik me af of deze een dichte lichtkap heeft of een open kap. Het zou een mooie aanvulling zijn op de markt met dichte kappen. Alleen RSM heeft volgens mij standaard een dichte lichtkap. Hebben jullie enig idee of de Akvastabil een dichte lichtkap heeft?

Johan,

Gezien de afbeeldingen, vermoed ik dat het hier om een dichte kap gaat.

Naar mijn weten zal de RSM 500 met open kap geleverd worden, een soort opzet pendant. Dus is de Mark II wel interessant voor geinteresseerden van 150+ cm.

En het is natuurlijk een goede concurrent voor de RSM 250.
 
Gaan jullie hem ook upgraden als een RSM 500? Met andere woorden compleet met afschuimer, opvoerpompen, stromingspompen, tijdschakelaars, etc?

Een gesloten kap met hierin een paar honderd watt aan T5 licht genereerd heel wat warmte. Is de lichtkap op een speciale wijze geconstrueerd?
 
Ik ben benieuwd wat een totaalplaatje gaat kosten. Bijvoorbeeld met een goede standaard afschuimer etc. En is een koeler in verband met de dichte kap geen noodzakelijke optie.
 
Is er al meer bekend over dit aquarium?
 
Is er al meer bekend over dit aquarium?

De verwachting is, dat we half december een show model hebben staan. Inmiddels staan er wel twee zoetwater bakken. Qua uitstraling het zelfde als de zeewateruitvoering, alleen zonder sump, overloop en extra tl balk. We kunnen je een mailtje geven als ze binnen zijn. Geef a.u.b. je emailadres door.

groeten

Floris wesdijk
 
Is de zeeaquarium inmiddels leverbaar?
 
Bovenaan