Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuwe LED verlichting voor zeewateraquariums

Aqua Wesdijk

Winkelier
  • Verlaag uw CO2-voetafdruk
  • 50.000 branduren (+/- 10-11 jaar)
  • Spectaculair 3D-verlichtingseffect
  • Geweldige verbetering van kleuren
  • Lagere operationele kosten


De Arcadia Eco-Aqua LED-aquariumlampen van Arcadia vertegenwoordigen een enorme stap vooruit in aquatische LED-verlichting.

De Eco-Aqua-lampen, die van het begin af aan zijn ontworpen voor het leveren van dezelfde spectaculaire kleurrendering als fluorescerende lampen, combineren meerdere gekleurde LED-bronnen met elkaar. Ze brengen op deze manier de levendige, iriserende kleuren naar voren en bieden een meer natuurlijke kleurrendering dan andere LED-lampen.

In tegenstelling tot fluorescerende lampen, die het uiterlijk van een aquarium vanwege de gelijkmatige lichtdistributie dof maken, creëren de bronnen op meerdere punten van de Eco-Aqua-lampen licht en schaduwen die een dramatisch driedimensioneel uiterlijk aan het aquarium geven, met veel meer visuele impact.

Modellen (voor zeewateraquariums)
Daylight
Spectaculaire natuurlijke kleurrendering met een hoge kleurtemperatuur (>8K) die zowel voor zoet- als voor zoutwateraquariums geschikt is.

Marine Blue
Een combinatie van diepblauw, lichtblauw en violet in LED resulteert in een spectaculaire fotochemische maanlichtkleur, ideaal voor zout. Kan worden gecombineerd met Daylight daglichtlampen voor zoutwatersystemen.

Accessoires
Voor de Arcadia Eco-Aqua LED-verlichting zijn verschillende accessoires leverbaar om de LED lamp in een T8-armatuur te monteren. Verder zijn er ook diverse bevestigingstrips leverbaar voor het stevig monteren van de LED lampen.

Prijzen
De LED lampen zijn in diverse lengtes leverbaar, overeenkomstig de de maten van de meest voorkomende T8 lampen. Kijk voor het complete assortiment op:

Assortiment + prijzen

Leverbaar vanaf +/- 1 september.
Bestel nu en profiteer van introductiekorting van +/- 15%

U heeft nu al een LED buis vanaf € 79,-
 
Mooie lampen maar wil het zeggen dat je deze op T5 gewoon kunt plaatsen ? en alleen voor T8 adaptors nodig hebt, ik denk dat de meeste zeemannen(vrouwen) met T5 werken.
aub dan iets meer info
 
Deze ECO-Aqua LED lampen kunnen in verband met de dikte van de lamp niet in een T5 armatuur.
In dit geval adviseren wij om de originele ECO-Aqua LED Aquariumsteunen te gebruiken. (zie bijlage)

Met vriendelijke groet,

D. Wesdijk

94-a4015100..jpg
 
de oplossing zou zijn ;de zelfde maat als T5 ect dan hoeft men niet de hele zooi om te bouwen ivm lichtkappen
 
@Mobifix

Je hebt helemaal gelijk. Hierover hebben wij al contact gehad met Arcadia over uw wens.
Momenteel is dit niet mogelijk i.v.m. de dikte van de LED lamp. Wij hopen uiteraard in de toekomst deze te kunnen aanbieden.

De oplossing uit mijn vorige post is een ideale oplossing om vooralsnog deze energiebesparende LED lampen te monteren.

Met vriendelijke groet,

D. Wesdijk
 
Als Arcadia het licht zelf ziet..horen we dat graag van u ;) thks for the replay
 
Ik heb even op de site van Arcadia gekeken, maar ik begrijp dat de buizen een zelfstandige stroomvoorziening hebben en de T8-adapters in feite slechts houders zijn.
Bij een dichte kap zou dit kunnen betekenen dat je alle oude 'doppen' kunt verwijderen en de lampen met eenvoudige klemmen kunt bevestigen.
Desnoods laten rusten op glasstrips.
Of zie ik hier iets over het hoofd?

Gr. JNS.
 
Ik heb even op de site van Arcadia gekeken, maar ik begrijp dat de buizen een zelfstandige stroomvoorziening hebben en de T8-adapters in feite slechts houders zijn.
Bij een dichte kap zou dit kunnen betekenen dat je alle oude 'doppen' kunt verwijderen en de lampen met eenvoudige klemmen kunt bevestigen.
Desnoods laten rusten op glasstrips.
Of zie ik hier iets over het hoofd?

Gr. JNS.

Dit klopt volledig. De T8-adapters zijn inderdaad een soort "clips" voor op de LED-lamp. En ze hebben alsnog een eigen stroomvoorziening. Hiermee zijn ze dus apart te schakelen en bijv. bij grotere aquariums één Marine Blue LED-lamp te gebruiken als nachtverlichting.

Bij een dichte kap kunt u deze lampen met de bijgeleverde houders op de (glazen) stabilisatie strips gemonteerd worden.
 
Beste,
Met de link die je doorgeeft kom ik op de site maar vind geen verdere prijzen of maten van deze led buizen of bevestigingsmaterialen???????
 
als je geen gesloten kap hebt maar van die giesseman armaturen waar twee t5 buizen inpassen passen ze dan ook niet?
hoe dik zijn ze?
 
Bovenaan