Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kwekerij

Hey tim gefeliciteerd!

Ik zeg bouw het lekker tussen Utrecht en wageningen, dan kan ik vanuit wageningen komen fietsen :D

heeel veeel succes!

jordi
 
Als eerste gefeliciteerd met het behalen van de subsidie voor dit geweldige "goede" doel. topjes
Bouw het maar tussen Utrecht en Almere in dan kom ik elke dag 30 min met de trein.
Er zullen vast wel genoeg ''rotklusjes'' te doen zijn voor een 16 jarige. :)

Bij de gooimeer dijk in de buurt zou misschien iets zijn? :)
 
De plek is inmiddels bekend, het wordt Utrecht.
Volgens mij ergens op kanaal eiland??

Als eerste gefeliciteerd met het behalen van de subsidie voor dit geweldige "goede" doel. topjes
Bouw het maar tussen Utrecht en Almere in dan kom ik elke dag 30 min met de trein.
Er zullen vast wel genoeg ''rotklusjes'' te doen zijn voor een 16 jarige. :)

Bij de gooimeer dijk in de buurt zou misschien iets zijn? :)
 
Dat is niet slecht :biggrin:
Ongeveer 30 minuutjes met de trein.
 
Dan zal de prijs ook gunstiger zijn lijkt me want je spaart natuurlijk wel een berg transport kosten en vergunningen!
 
Wat je enerzijds aan kosten bespaart, zal er aan de andere kant weer in gestoken moeten worden. Hier in Nederland hebben we niet de natuurlijke tropische omstandigheden die de koralen zo hard nodig hebben.

Een groot voordeel is gelegen in het feit, dat de riffen niet worden belast en dat er geen duur (brandstof) transport nodig is. Daar staat tegenover dat je hier op kunstmatige wijze moet voorzien in ALLES wat nodig is om groei te bewerkstelligen (licht, voeding enzovoorts), met als ultiem doel natuurlijke voortplanting.
 
Gefeliciteerd met het project en nog in de mooiste stad van Nederland ook;)

Ik vraag me alleen af hoe jullie gaan zorgen voor variatie van de koralen. Iedereen wil constant nieuwe koralen vormen en kleuren. Vanuit de riffen komt een grote variatie aan koralen. Maar ook in marine cultuur koralen is een ontzettend grote variatie te krijgen. En ondanks het dure transport groeien de koralen daar gratis en hard! Marine cultuur koralen groeien zo hard dat een gedeelte onverkoopbaar word omdat de koralen te groot zijn geworden om te vervoeren.

Als jullie bijvoorbeeld 50 soorten succes vol kweken. Zullen de eerste 200 stuks mits de prijs goed is snel worden verkocht. Daarna zullen de winkeliers iets nieuws willen zien en zouden jullie weer een nieuwe kweek moeten opzetten wat weer tijd nodig heeft. De koralen wereldwijd vervoeren komen er weer transport kosten bij.



Groetjes Michael
 
Hoi Tim,
Ik vind het een geweldig project wat jullie gaan opstarten action
Ik heb gelezen dat er hoofdzakelijk met plasma lampen en led verlichting gaat gewerkt worden. Zijn hier al meer ervaringen over geschreven of gemaakt dat de keuze naar plasma verlichting gaat. Ik heb al enkele artikels gelezen dat er in de VS openbare aquarium mee verlicht worden ! met groot succes. Kun jij ons misschien iets meer vertellen over de plasma verlichting, de voor en nadelen ?
Alvast bedankt.
Groetjes Erik
 
Hoi Eric,

plasma en LED zijn interessante nieuwe ontwikkelingen, vandaar dat wij hiermee aan de slag gaan. Plasma heeft als voordeel een zeer rijk spectrum, waarmee zonlicht vrij dicht benaderd kan worden. Nadelen zijn de uitstraling van redelijk wat infrarood en UVA/B/C. De effecten van plasma en LED op koraalgroei, -kleur en -gezondheid? Deze kennis staat nog in de kinderschoenen, vandaar dat we dit meenemen in onze studie.
 
Bedankt Tim,
Deze studie zal voor ons alle een nuttige informatie bron worden.

Nog veel succes verder.
Groetjes Erik

Hoi Eric,

plasma en LED zijn interessante nieuwe ontwikkelingen, vandaar dat wij hiermee aan de slag gaan. Plasma heeft als voordeel een zeer rijk spectrum, waarmee zonlicht vrij dicht benaderd kan worden. Nadelen zijn de uitstraling van redelijk wat infrarood en UVA/B/C. De effecten van plasma en LED op koraalgroei, -kleur en -gezondheid? Deze kennis staat nog in de kinderschoenen, vandaar dat we dit meenemen in onze studie.
 
dat ik dit draadje tot op heden over het hoofd heb gezien zeg.... :confused:

buitengewoon interresante materie en ik ben dan ook meer dan een klein beetje nieuwschierig.

veel succes met de bouw etc etc en natuurlijk ook heel veel plezier daarbij.

groet
Jelle

p.s. zijn er ook plannen voor hobbyisten rondleidingen? ik vermoed (weet zeker) dat er behoorlijk wat animo zal zijn.
 
Ben benieuwd naar de Update.
Heb het project meteen al intresant gevonden en leuk dat zoiets ook weer in ons landje mogelijk mag zijn.

Hoop snel wat nieuws en fotos te kunnen zien van de bouw enzo.

Groet,

Mark
 
Heel erg boeiend onderwerp. Ben heel erg benieuwd naar het systeem wat hier neergezet gaat worden. Keep up the good work. Grtz Ralph
 
Bovenaan