Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

waterstofperoxide

ik weet niet waar je het voor wil gebruiken? maar volgens mij kun je beter die van de drogist nemen deze word ook gebruikt bij mondspoelen als je een ontsteking hebt in je mond. deze lijkt mij een stuk veiliger
 
Geen idee waar je het voor wil gebruiken. Misschien om je redox te verhogen?
Het is een sterke oxydator - dat is bekend - maar dan zul je een katalisator moeten gebruiken of een oxydator.
Het is niet verstandig om dit als zodanig aan het aquariomwater toe te voegen - voor welk doel dan ook, wel als opgeloste zuurstof.
 
In zoetwater word waterstofperoxide gebruikt om cyano te bestrijden.
Ik kan me voorstellen dat je dit ook in zeewater kunt doen als het een klein beetje is
Stroming uit zetten en met een spuitje en slangetje over de plek heen spuiten, je ziet dan luchtbelletjes ontstaan en de flap verbrand als het ware.
Die van de kapper moet je NIET gebruiken dat is geen zuivere waterstofperoxide.maar bij kruitvat etos en zo kun je flesjes kopen. Dit zijn bruine flesjes met heldere vloeistof. Die van de kapper bevat andere stoffen is vaak wit en cremeachtig. Neem die van 3 of 5 % en doe niet heel je bak.
 
kijk daar heb ik iets aan;)
ik wil het idd proberen voor die bacterie als test maar ook als nood voor als er weer x probleem heb met zuurstof.
ik heb vorig jaar probleem gehad. mijn afschuimer was uit maar, we hadden net nitraatweg toegevoegt dit zijn ond radarbeestjes deze verbruiken enorm veel zuurstof bij het ontwikkelen maar omdat er dus geen nieuwe zuurstof werd toegevoegt heeft dit voor flinke problemen gezorgt zoals dode vis en flinke klap in het evenwicht. dit kan je heel snel verhelpen met beetje waterstof peroxide het gaat sneller en makkelijker dan 400 liter water verversen.

gr mark
 
Ik heb hier waterstofperoxide van 60% zuiver.Dit is zo erg spul dat alles begint te roken als je het ergens over heen gooit;)
Is dat evt ook bruikbaar?
 
Als je even bij wikipedia zou kijken, kun je dit lezen;
'In de handel zijn oplossingen met een sterkte van 30% en 3% verkrijgbaar; sterkere oplossingen kunnen worden bereid maar zijn potentieel explosief en dienen daarom met uiterste voorzichtigheid te worden behandeld'
 
Ook is het zo hoe hoger de concentratie des te sneller hij ontleed/verouderd onder invloed van lucht en licht.
Die 60% oplossing is wel te gebruiken, eerst verdunnen met gedestilleerd water tot je 3% hebt.
Water afmeten en dan peroxide toevoegen.

Het is wel gevaarlijk spul, handschoenen en bril zijn geen overbodige luxe, zelfs 3% wil je niet in je ogen krijgen, permanente schade is het gevolg houdt daar rekening mee.
 
Het is zeker(explosief)
Als je het in het water gooit(geen aquarium;))dan hoor je het gewoon borrelen en knallen.

Wij gebruiken het in koeltorens om het water te desinfecteren
 
Waterstofperoxide kan inderdaad helpen tegen paarse flap.
Toevoegen in zeer lage concentraties.
Ik gebruikte vroege ongeveer 100ml 3% oplossing op de 400liter aquariumwater.
Let wel!!! hier stonden enkel sterke lederkoralen in.
Welke uitwerking dit heeft op steenkoralen geen idee, maar ik zou er erg voorzichtig mee zijn.

De oplossing die ik gebruikte veroorzaakte al binnen circa 15 min door de gehele bak kleine luchtbelletjes a.g.v. het oxidatieproces. Leders trokken hierdoor hun poliepen terug.

Ik herhaalde dit om de dag een keer of 3. En dan verdween alle flap binnen een week.
 
En heeft iemand het tegen dinoflagelaten gebruikt ??



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Geen idee waar je het voor wil gebruiken. Misschien om je redox te verhogen?
Het is een sterke oxydator - dat is bekend - maar dan zul je een katalisator moeten gebruiken of een oxydator.
Het is niet verstandig om dit als zodanig aan het aquariomwater toe te voegen - voor welk doel dan ook, wel als opgeloste zuurstof.


Lees op buitenlandse fora dat ze dit gewoon meedraaien op de doseerpomp, waarom is dit niet verstandig?
je zou bij het doseren van waterstofperoxide de algen moeten zien verdwijnen.
ook lees ik dat het wordt dit gebruikt om een koralen dip je te geven.
 
Ja ik. Werkt perfect tegen dino maar wel door doseren tot het helemaal weg is!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
kan iemand mij vertellen welke waterstof peroxide ik kan gebruiken ik heb namelijk de beschikking over "kappers" waterstofperoxide.
ik kan kiezen uit 3, 6, 9 of 12 %
welke kan ik het beste gebruiken?

mvg mark


Zeker geen kappers waterstofperoxide!
Daar zitten nog andere dingen in, want het is een witte emulsie.
Puur waterstof peroxide is doorzichtig, dus toch gewoon die van de apotheek gebruiken.
 
Een andere toepassing van waterstofperoxide is het reinigen van nieuwe systemen voordat je er ook maar iets levends in plaatst. Als je de leidingen en het rif hebt geplakt, gelijmd en gestukadoord en je het systeem voor het eerst vult en laat draaien dan kan je ook een een dosis waterstofperoxide toevoegen: alle geuren en uitdampende stoffen worden vakkundig en 100% afgebroken. Je bak is dan steriel. Wellicht een mooie nulmeting.
 
Oh ja, ik was langer en intensiever bezig met mijn werk dan gedacht, vandaar dat ik nu weer deze fantastische hobby en de voorbereiding en het inlezen op pak.
 
Bovenaan