Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Seachem Prime

anil

Senior Forumlid
Hallo,

Bij een aquariumzaak wilde ik vandaag bacteriën kopen. Daar adviseerden ze mij om Seachem Prime te gebruiken en dat men dit ook wel gebruikt om bakken te enten. Nu zie ik dit op de site staan:

Product Description
Prime® is the complete and concentrated conditioner for both fresh and salt water. Prime® removes chlorine, chloramine and ammonia. Prime® converts ammonia into a safe, non-toxic form that is readily removed by the tank’s biofilter. Prime® may be used during tank cycling to alleviate ammonia/nitrite toxicity. Prime® detoxifies nitrite and nitrate, allowing the biofilter to more efficiently remove them. It will also detoxify any heavy metals found in the tap water at typical concentration levels. Prime® also promotes the production and regeneration of the natural slime coat. Prime® is non-acidic and will not impact pH. Prime® will not overactivate skimmers. Use at start-up and whenever adding or replacing water.

Ik hier niets vinden over bacteriën die toegevoegd worden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten Anil
 
Zover ik het begrijp zitten er ook geen bacteriën in, maar stimuleert het product de werking van de bacteriën die reeds in de bak/filter aanwezig zijn, of die je er apart bij toevoegt (ent).
Het lijkt me verder enigzins overeen te komen met een product als Easy-Life.
Ik zou, in dat geval, voor deze laatste gaan.

Gr. JNS.
 
Zover ik het begrijp zitten er ook geen bacteriën in, maar stimuleert het product de werking van de bacteriën die reeds in de bak/filter aanwezig zijn, of die je er apart bij toevoegt (ent).
Het lijkt me verder enigzins overeen te komen met een product als Easy-Life.
Ik zou, in dat geval, voor deze laatste gaan.

Gr. JNS.

Bedankt, Dat dacht ik al. Ben ermee terug geweest naar de aquariumzaak. Hier beweerden ze dat dit toch echt wordt gebruikt om te enten:confused: Naja.. ik heb het toch geruilt voor echte bacteriën.

Groeten Anil
 
Ik gebruik gewoon Bio Digest, ampullen met 9 verschillende stammen bacterien
 
Prime is om kraantjes water te ontdoen van oa chloor en ammonia en wordt zeer veel verkocht in de zoetwater aquaria. Het is ook geschikt voor zeewater wanneer je bijvoorbeeld een ammonia probleem hebt.

Ik denk dat ze Stability bedoelden. Dat zijn namelijk wel bacteriën van Seachem.

Dennis
 
Bovenaan