Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

steurgarnaal vangen ?

J

johnm

Guest
Weet iemand een plekje (niet in Groningen graag :D ) waar je steurgarnalen en/of mysis kan vangen en hoe :confused:
Groetjes john.
 
hoi john,

ik vang mijn steur garnalen aaltijd in het grevelingemeer hier zijn ze over al wel te vangen in de havens aan de kade's. met duiken bij het kabbelaars rif heb ik van de zomer zelfs exemplaren van 10 cm gevangen.

gr p-w
 
Je komt volgens je PP uit Hoogvliet. Tja, het is dan ook voor jou even rijden, maar in de Braakman nabij Hoek/Terneuzen zitten er enorm veel. Het is in ieder geval geen Groningen. -grapje-

Wist je trouwens dat je ze goed kunt invriezen? Je neemt een bakje van de Chinees ofzo. Doe er een filmlaagje van je zeewater in en gooi ze er maar in in een laagje van kleine pink dik. Direct invriezen en je kunt er dan makkelijk stukjes afbreken. Zo heb ik regelmatig een plak of tien op voorraad.
 
terneuzen is inderdaad wat ver van mij ruim 130 km :( maar ik kan wel naar de oosteschelde rijden dat valt wel mee. Maar hoe vang je ze :confused:
 
kruisnetje lukt het goed mee of gewoon met een schepnetje door het wier heen graaien. als voer kun je ook de gewoone garnaal gebruiken ik krijg deze via garnalenvissers deze zijn al gekookt maar mijn vissen eten ze net zo smakelijk op.

gr p-w
 
Bovenaan