Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Miracle Mud Method (ecosysteem)

Frode,
alleen in mijn 'dagboek'. Kleine dip gehad na de vakantie maar gaat nu weer beter. Heb geen goede camera (lees: spiegelreflex, o.id.) om goede foto's te maken. Wil binnenkort de bak eens opnieuw opbouwen en nieuwe armaturen (T5) plaatsen.
Hoi Paul,

Interessant! Heb je elders op het forum nog meer informatie staan hoe je systeem nu draait. ... potdorie, het is toch bijna onmogelijk om alle interessante bakken op dit forum te volgen :rolleyes:
 
Op YouTube heeft iemand ook een test gestart met deze mud.

Miracle mud googlen op video's

Hij draait de mud al een kleine jaar dacht ik zo.
Zijn verhaal is best positief en het Koraal groeit ALS kool en heeft meer kleur....

Ik ga misschien ook een zakje halen :p
 
Even de draad hier opnemen; wat is de ervaring van de gebruikers hier op het forum ondertussen van miracle mud?
Graag de voordelen meer evenzeer de nadelen....
 
Wat ik begrepen heb is dit een onzin iets. Puur voor verkopers en leveranciers om wat extra geld te krijgen.
Heb het zelf niet gebruikt. Puur gebaseerd op verhalen.
 
Zitten hier ook (ex)- gebruikers?;)
 
Even de draad hier opnemen; wat is de ervaring van de gebruikers hier op het forum ondertussen van miracle mud?
Graag de voordelen meer evenzeer de nadelen....
Ja als er 'miracle' voor staat dan zegt dat alles.. toch? soort tellsel biostabil onder de zeewaterproducten zou ik zeggen. het idee van een DSB met gebakken lucht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Echt ervaringen :confused: Ik los elke week een theelepeltje op en voeg dat toe .
In de sump zit een terracotta potje met dat spul in .
 
Echt ervaringen :confused: Ik los elke week een theelepeltje op en voeg dat toe .
In de sump zit een terracotta potje met dat spul in .
vertel eens wat meer zoals hoe lang je het gebruikt en wat je bevindingen zijn
En hoe ben je op het idee gekomen om het gewoon te doseren
 
vertel eens wat meer zoals hoe lang je het gebruikt en wat je bevindingen zijn
En hoe ben je op het idee gekomen om het gewoon te doseren

Ik kan daar weinig over vertellen , de hoeveelheid die ik gebruik is niet in verhouding tot de gehele waterhoeveelheid .
Iets negatiefs heb ik nog niet gemerkt .
Ik los het op om wat extra elementen te verspreiden in de bak en in het zand in hoofdbak .
 
Bovenaan