Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

bij mij eet hij heel erg goed. ik voer hem 3 keer per dag.

ik heb er ook 1 gekocht die al een paar maand in de bak zwemt bij een sponsor..

gr
 
mijn naso heeft ruim 2 weken in de showroom gestaan.
zag er redelijk goed uit, niet supervet, maar wel gezond. helaas mocht dat niet baten.

bij mij eet hij heel erg goed. ik voer hem 3 keer per dag.

ik heb er ook 1 gekocht die al een paar maand in de bak zwemt bij een sponsor..

gr
 
koraalduivelbak

hierin zitten alle vissen die nergens goed kunnen aarden ... onverdraagzaam zijn of iets op hun kerfstok hebben. Dus een bak met een geschiedenis.... allemaal outlaws:biggrin:.
 

Bijlagen

  • koraalduivelbak.jpg
    koraalduivelbak.jpg
    103,1 KB · Weergaven: 166
  • koraalduivelbak3.jpg
    koraalduivelbak3.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 154
  • koraalduivelbak4.jpg
    koraalduivelbak4.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 137
  • volitans.jpg
    volitans.jpg
    119,6 KB · Weergaven: 129
  • rode dwergkoraalduivel.jpg
    rode dwergkoraalduivel.jpg
    157,6 KB · Weergaven: 133
Laatst bewerkt:
bedankt voor de tip frank, maar garlicgard heb ik al in het verleden een grote fles van opgebruikt en mijn ervaring is dat verse knoflook in een vijzel en daarna bij de voer véél beter werkt, maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk..:biggrin:
wat mijn ervaring is dat de combinatie van knoflook, meermalen per dag voeren en rust de beste remedie is..

Deze koraalduivel is erg gevoelig voor stip... dit is een steeds terugkerende probleem bij deze duivel. Elk jaar moet ik hem wel een keertje 4 weken in quarantaine met koper zetten. Deze keer probeer ik het in de grote bak te genezen...d.m.v. verlagen S.G. , Knoflook, extra voeren, UV lamp, verlichting enkel dagen aanlaten. Als dat niet helpt gaat hij alsnog in quarantaine met koper.


Hey Glenn,

Het voer laten weken in garlic guard van sachem wil ook wel eens helpen.
 
Net mijn pincetvis uit de special bak naar mijn rif gezet. Rif krijgt naar mijn idee teveel glasanemonen (al enkele 10tal) door het verhoogde voer regime. Reeds een paar keer verdelgd met azijn, maar heb geen zin om bezig te blijven.
Hopelijk vind hij mijn buttons niet lekkerder :biggrin:. Hij is in de paardenbak en stekkenbak reeds verdienstelijk geweest in het in de toom houden van de glasanemonen.
 
Het RIF:
de pincetvis word vanmorgen furieus achterna gezeten door de witborst.
niet normaal die witborst....hij liet de pincetvis nieteens op adem komen.
heb flink gevoerd 3x door de dag... hield hem bezig met eten..vergat hij de pincetvis ff....
later een klein spiegeltje 10x15cm tegen de aquarium geplaatst... dat hield bijna alle vissen ff bezig (dejardini, groenlipvis, strigosis, gele dokter, witborst ... Blijkbaar geeft het zien van een eigen soort toch grotere aandrang tot toegepaste agressie.
tegen de avond werd de pincetvis redelijk met rust gelaten.....en de meeste glasanemonen waren NIET op hun gebruikelijke plek te zien...:)

Koraalduivelbak: (fish only)
stip is nog steeds aanwezig...één juffer heeft het begeven.
als er mogen geen verbetering is ga ik allstene en substraat uit de bak verwijderen.... SG omlaag brengen naar 1,010 en koper in de bak gooien..afschuimer uitzetten.
 
het is een onzettend mooie vis maar lastige vis heb er al 3 versleten:mad:. snap niet wat ik verkeerd doet, hij was net begonnen te eten en toen ineens stopt hij met eten en ging schuilen. ....ik verdenk vuurwerk....


Ik denk dat je meer moet kijken in de richting hoe de vis is gevangen..... helaas worden er nog steeds vissen gevangen met gif. dit gif hoopt zich op in de nieren en is een langzame killer. ook je biocultuur van je bak is belangrijk.
 
tja.... hoe kom je erachter ???

Ik denk dat je meer moet kijken in de richting hoe de vis is gevangen..... helaas worden er nog steeds vissen gevangen met gif. dit gif hoopt zich op in de nieren en is een langzame killer. ook je biocultuur van je bak is belangrijk.
 
de chelmon heeft het prima naar zijn zin in de RIF, blijkbaar heft de witborst genoeg gepest en is hij moe van zichzelf:biggrin:. nu nog opletten dat hij van de buttons afblijft.

koraalduivelbak vanmorgen om 7:30u helemaal ontdaan van steen en zand, de wanden gerinigd, afschuimer verwijderd en 95 druppels koper in de bak. tevens het water aangevuld met osmose water waardoor de SG nu 1,013 is. Het gaat nu al een stuk beter...de vissen hebben hun slijmhuid met stip afgeworpen en zien er beter uit.

Zonder deze drastische actie zou het niet meer goed komen....
morgen het koper gehalte meten en nadoseren.
 
hoi edwin,
ik was al 3-4 weken met halve maatregelen bezig. De koraal duivel liep al een tijdje met enkele stippen te sukkelen (elke jaar een keertje). ik had geen zin om hem eruit te vangen. Deze actie was noodzakelijk anders kon ik eind deze week dooie vissen uitvissen. Ineens was het een explosie, hij zat zo vol met stip, dat als hij van zich af schudde er een wolk stip in de bak gedropt werd, met als gevolg alle andere vissen onder de stip. ik voer nu 3x per dag flink. Overigens is het zo dat de koraal duivel in deze fase meestal 2-4 weken geen voer accepteerd, blijkbaar geen eetlust.
 
Laatst bewerkt:
vanmorgen heeft de gele dwergkeizer het begeven...:mad: heb hem 3-4 jaar gehad
koper gemeten, het gehalte was te laag, ff 51 druppels nagedoseerd en toen was de koper op. Moet ff een potje koper gaan halen bij arie en gelijk maar mijn koolzuurfles laten vullen.
 
Laatst bewerkt:
mijn begin in okt 2004

ff in de historie gedoken.

foto1: is een kroepoek die ik jan. 2005 gekocht heb
foto2: zelfde kroepoek maar dan jan. 2010
deed de eerste 4 jaar niet veel (2x zo groot geworden)
het is pas de laatste 12 maanden explosief gaan groeien.:biggrin: 5x groter in één jaar.
 

Bijlagen

  • kroepoek jan2005.jpg
    kroepoek jan2005.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 58
  • rif-e1front-kroepoek.jpg
    rif-e1front-kroepoek.jpg
    115,5 KB · Weergaven: 65
Laatst bewerkt:
Tjonge Glenn,
het zit je even niet mee.... :(
Hoop van ganser harte dat het hierbij gaat blijven!
Sterkte.
 
de koolzuurfles (2KG) van het rif is gevuld en kan er weer een maand tegenaan.

tevens mijn kalkreactor aangevult met 1kg magnesiumpro korrels.
ik heb uitgerekend dat mijn kalkreactor op het rif ongeveer 650gram vulling per maand verbruikt.
de doseerpomp heeft dan de helf van de tijd op 2,5L/u en de ander helf op 2L/u gedraaid.
momenteel staat het op maximum 2,5L/u omdat mijn KH nog maar ~6 is en mijn magnesium op ~1200. Beide waarden te laag dus:mad:.

mijn kalkreactor is een zelfbouw bestaan de uit 2 buizen van elk ~5L
de eerste buis is een water/koolzuur buffer om de standtijd te vergroten. de 2e buis is de werkelijk reactor met hydrocarbonaat en magnesium vulling.
 
Bovenaan