Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Glen ik zou in jou geval een opstelling maken van een 6 tal grote computer fans aan elkaar gekoppeld op 12v. Je hoort ze niet en koelt super. Ik koel mijn schubacube 270 met 3 fans. In huis is het 28.5 graden en mijn bak nu 26,25 graden. 3 fans kostte me 5 euro bij de lokale computer boer. Zie mijn dagboek voor een foto van de fans.
 
Glen ik zou in jou geval een opstelling maken van een 6 tal grote computer fans aan elkaar gekoppeld op 12v. Je hoort ze niet en koelt super. Ik koel mijn schubacube 270 met 3 fans. In huis is het 28.5 graden en mijn bak nu 26,25 graden. 3 fans kostte me 5 euro bij de lokale computer boer. Zie mijn dagboek voor een foto van de fans.
Bedankt voor het meedenken.

Die 6x fans heb ik al op de kap zitten. Die stander ventilator is als extra voor de sump. het stond er toch ...
ik was ooit computer boer (van 1989 -2008) dus heb ik die fans nog liggen.
 
dit gaat mijn nieuwe lampen setup worden.

19166817588_b928db1ef6_c.jpg
 
Hi Glenn,

Ik ben ook benieuwd of die 4x pink niet teveel van het goede is.
Zoals je misschien nog weet had ik 1x Ati Purple Plus bij mij in de bak en mijn bevinding is
dat de Purple Plus niet echt veel licht geeft. In vergelijking tot de andere Ati lampen scheelt dit
alleen op het oog al enorm. Sinds ik de Purple Plus heb laten vervallen oogt de bak veel sprankelender en
helderder.

Maar misschien is deze opstelling wel weer 1 van je experimenten.

Groet
Adri
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk zijn het er maar 2 als je alleen in de diepte kijkt aangezien er geen 93 watt buis bestaat
 
Benieuwd hoe roze dit wordt. Lijkt me best veel, 4 roze lampen.
1- dat is een probeersel om een theorie van mij te toetsen.
Daar ga ik later over uitweiden als ik meer kan vertellen.

2- omdat mijn aqua een doorkijk is en het rif in het midden zit heb ik met 1 roze lamp alleen op de toppen roze..
door er 2 te plaatsen kan ik dus de hele bak evenwichtig voorzien van de roze kleur.
 
Hi Glenn,

Ik ben ook benieuwd of die 4x pink niet teveel van het goede is.
Zoals je misschien nog weet had ik 1x Ati Purple Plus bij mij in de bak en mijn bevinding is
dat de Purple Plus niet echt veel licht geeft. In vergelijking tot de andere Ati lampen scheelt dit
alleen op het oog al enorm. Sinds ik de Purple Plus heb laten vervallen oogt de bak veel sprankelender en
helderder.

Maar misschien is deze opstelling wel weer 1 van je experimenten.

Groet
Adri

haha.. alles staat al in de vorige posting uitgelegd.....
 
Eigenlijk zijn het er maar 2 als je alleen in de diepte kijkt aangezien er geen 93 watt buis bestaat
Dan gaat het nog steeds om verhouding.
En dan is 4 op 14 of 2 op 7 best aardig wat.
Maar er gaan het zien. Glenn weet wel wat hij wilt. Dus we kunnen weer een experiment tegemoet zien.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
 
Dan gaat het nog steeds om verhouding.
En dan is 4 op 14 of 2 op 7 best aardig wat.
Maar er gaan het zien. Glenn weet wel wat hij wilt. Dus we kunnen weer een experiment tegemoet zien.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk


Ik snap wat je bedoeld ik heb zelf ook wel eens 2/8 purpel gelopen het blijft zoeken wat nou mooi is in mijn ogen
 
Hi Glenn,

Ik ben ook benieuwd of die 4x pink niet teveel van het goede is.
Zoals je misschien nog weet had ik 1x Ati Purple Plus bij mij in de bak en mijn bevinding is
dat de Purple Plus niet echt veel licht geeft. In vergelijking tot de andere Ati lampen scheelt dit
alleen op het oog al enorm. Sinds ik de Purple Plus heb laten vervallen oogt de bak veel sprankelender en
helderder.

Maar misschien is deze opstelling wel weer 1 van je experimenten.

Groet
Adri

Mee eens Adri, 4 buizen paars wordt te veel van het goede. De bak zal er te roze uit gaan zien en sommige koraal kleuren zullen zelfs gaan vervagen.

Zelf heb ik ook het een en ander geprobeerd met diverse buizen. Uiteindelijk ben ik voor meer wit dan blauw gegaan en zelfs purple achterwege gelaten. Ik heb nu 10 buizen waarvan 4 blauw (ATI blueplus) en 6 wit (ATI aquabluespecial). Dit bevalt me prima want de groei is goed en alle koraal kleuren zijn sprankelend en werkelijk als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
het gaat mij niet zozeer om wat ik als kijklicht ervaart, maar hoe de koralen daarop reageren in mijn bak.

Mee eens +1.
dat is toch het belangrijkste.
kwa kijk licht mooi is wil niet zeggen dat de koralen er mooi van groeien.
ik weet wel dat door de kleur van de lamp het koraal ook kan verkleuren dit heb ik zelf ervaren.
 
Mee eens +1.
dat is toch het belangrijkste.
kwa kijk licht mooi is wil niet zeggen dat de koralen er mooi van groeien.
ik weet wel dat door de kleur van de lamp het koraal ook kan verkleuren dit heb ik zelf ervaren.
ik heb signalen hiervan gezien en vermoed iets. Daarom wilde ik deze opstelling gaan proberen..
het is een bewuste keus en ik ga ook gericht naar een bepaalde effect kijken.

het mooie hieraan is dat je een versnelde test uitvoert, als je dit op een totale bestand van 200+ koraal soorten doet.
je heb meer signaal gevers.
 
ik heb signalen hiervan gezien en vermoed iets. Daarom wilde ik deze opstelling gaan proberen..
het is een bewuste keus en ik ga ook gericht naar een bepaalde effect kijken.

het mooie hieraan is dat je een versnelde test uitvoert, als je dit op een totale bestand van 200+ koraal soorten doet.
je heb meer signaal gevers.

dat is een mooie test als je zoveel koralen hebt.
ik ben benieuwd wat het gaat doen.
 
dat is een mooie test als je zoveel koralen hebt.
ik ben benieuwd wat het gaat doen.
ik ook.. maar ik moet de lampen alleen nog plaatsen... ze staan al 3 weken op me te wachten, tot ik een keer zin heb..
ik moet mij nog mentaal op de klus voorbereiden[emoji12] .
 
van de week was ik in Berlijn..
het was een adhoc reisje die totaal niet geplanned was. ik stond in de morgen op en zei "we rijden vandaag naar berlijn". een paar spullen in de auto gegooid en gegaan...
leuke stad en veel keus op culinair gebied.

45e9d4656f46a9f6d1cb7e14069544ff.jpg


de streep op de grond is de grens van voormalig oost en west berlijn.
dus de auto stond op de plek van de voormalige muur.
 
Laatst bewerkt:
Coral plus is ook een lamp met een groot blauw en paars aandeel
Plus het is een hoofdlamp van ati
En doet een hoop met je kleuren
Heb zelf 10 lampen waar
2 coral plus
2 blue special
2 red sea atanic
1 atanic ati
3,blue plus
 
Coral plus is ook een lamp met een groot blauw en paars aandeel
Plus het is een hoofdlamp van ati
En doet een hoop met je kleuren
Heb zelf 10 lampen waar
2 coral plus
2 blue special
2 red sea atanic
1 atanic ati
3,blue plus
hoi rico
dat zijn heel wat lampen..
mogelijk dat ik ooit ga experimenteren met 10 rijen.
ik had al de vorige keer 3 rijen coralplus geplaatst en de roze en gieseman aquablue+ verwijderd met diezelfde gedachte.

nu ff deze opstelling proberen, dan kan ik zien of dit anders gaat uitzien en ontwikkelen.

ik zag bij jou de laatste keer wat ontwikkelingen en die wil ik toetsen.
maar dat komt wel een keer als ik zover ben.. alles heeft tijd nodig...
 
Bovenaan