Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Ben je er met een heggenschaar voor langs gegaan? Zo mooi recht als het stopt en net voor het glas. [emoji39]
Wat moet ik zonder mijn flipper[emoji16]
de9e9e291d84d42595a845ab72c2cd06.jpg
2b3a5abd70a561765a399ecebaf104d4.jpg
 
dit was precies wat mij ook opviel!
waar komt dit van?

en dat zijn nog eens stekken zeg! mooi formaat ook direct.
Dit zijn formaat "marine culture".
dus niet van die "pico/nanostekken" die je zo vaak ziet aangeboden.

Ik kan niet niet aan die pico stekken beginnen. Anders ben ik nog dagen aan het knippen en plakken.
 
Hoi Glenn, leuk om te zien! Vraagje; ik ben wel benieuwd of je toevallig naast dymico ook iets met een ATS systeem hebt geprobeerd of wellicht een keer gaat proberen? Ben wel benieuwd wat jou bevindingen hiermee zouden zijn. Volgens mij ook redelijk wat bacterieplankton, no3/po4 is oké maar onder de 0.03/3 gaat niet zonder dat de alg afsterft zover ik dit kan meten.. in hoeverre er spoorelementen opgenomen worden is ook nog gissen, dat wil ik in de toekomst gaan meten. Maar wie weet heb je hier iets van informatie over of wil je hier wellicht eens naar kijken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Hoi Glenn, leuk om te zien! Vraagje; ik ben wel benieuwd of je toevallig naast dymico ook iets met een ATS systeem hebt geprobeerd of wellicht een keer gaat proberen? Ben wel benieuwd wat jou bevindingen hiermee zouden zijn. Volgens mij ook redelijk wat bacterieplankton, no3/po4 is oké maar onder de 0.03/3 gaat niet zonder dat de alg afsterft zover ik dit kan meten.. in hoeverre er spoorelementen opgenomen worden is ook nog gissen, dat wil ik in de toekomst gaan meten. Maar wie weet heb je hier iets van informatie over of wil je hier wellicht eens naar kijken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Wieren filters hebben mij nooit geïnteresseerd vanwege de zooi in de sump.

Compacter en simpeler dan dit sumpje wordt het niet voor een 550 liter aquarium.

Imo hebben wieren teveel nadelen:
-Je moet ze in leven houden en aan de andere kant steeds snoeien
- extra ruimte nodig.
- teveel zooi in je sump
- door belichting ongewenste kalk, alg en lastig te verwijderen aangroei en daarmee meer onderhoud aan je sump en techniek.
-afgifte van stoffen bij overschot waardoor sps het minder kan doen.

Het aller belangrijkste is:
Ik heb nog geen afschuimerloos systeem gezien die (langdurig zonder terugval) een full sps bezetting probleemloos kan bijhouden laat staan laten floreren.
Dit geld voor zowel ats als full wieren filters

facbe900a11dd96fcdecdf71a93b7b58.jpg
 
Wieren filters hebben mij nooit geïnteresseerd vanwege de zooi in de sump.

Compacter en simpeler dan dit sumpje wordt het niet voor een 550 liter aquarium.

Imo hebben wieren teveel nadelen:
-Je moet ze in leven houden en aan de andere kant steeds snoeien
- extra ruimte nodig.
- teveel zooi in je sump
- door belichting ongewenste kalk, alg en lastig te verwijderen aangroei en daarmee meer onderhoud aan je sump en techniek.
-afgifte van stoffen bij overschot waardoor sps het minder kan doen.

Het aller belangrijkste is:
Ik heb nog geen afschuimerloos systeem gezien die (langdurig zonder terugval) een full sps bezetting probleemloos kan bijhouden laat staan laten floreren.
Dit geld voor zowel ats als full wieren filters

facbe900a11dd96fcdecdf71a93b7b58.jpg
Ah ok, je standpunt is me duidelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Hallo Glenn,

Na een jaar geen aquarium te hebben gehad in verband met bouwen huis en verhuizing begint het toch weer te kriebelen... Ik zat te denken aan een langgerekte bak van 250x80x65 (hoog). Nu zag ik op de eerste pagina van je dagboek dat dat ook jou maten zijn (nog steeds?).

Misschien kun je me een beetje helpen want ik vind wel dat je een bijzonder mooi aquarium en vooral ook dieren hebt staan. Ik wil richting voornamelijk SPS met wat dokters en kleine baarsjes (royal grammas, anthias), misschien een schooltje blauwoogjes en eventueel later wat keizertjes (dus geen of beperkt LPS) en dergelijke.

Zou je me kunnen vertellen of je nog steeds blij bent met de maten van de bak? Waaruit bestaat de verlichting, ik wilde zelf een combinatie doen van LED en T5. Dat werkte op mijn eerdere bak ook best goed.

Alvast bedankt!

Ik kan je trouwens geen pb sturen anders had ik dat gedaan, ik hoop dat je het geen vervuiling van je dagboek vindt...
 
Hallo Glenn,

Na een jaar geen aquarium te hebben gehad in verband met bouwen huis en verhuizing begint het toch weer te kriebelen... Ik zat te denken aan een langgerekte bak van 250x80x65 (hoog). Nu zag ik op de eerste pagina van je dagboek dat dat ook jou maten zijn (nog steeds?).

Misschien kun je me een beetje helpen want ik vind wel dat je een bijzonder mooi aquarium en vooral ook dieren hebt staan. Ik wil richting voornamelijk SPS met wat dokters en kleine baarsjes (royal grammas, anthias), misschien een schooltje blauwoogjes en eventueel later wat keizertjes (dus geen of beperkt LPS) en dergelijke.

Zou je me kunnen vertellen of je nog steeds blij bent met de maten van de bak? Waaruit bestaat de verlichting, ik wilde zelf een combinatie doen van LED en T5. Dat werkte op mijn eerdere bak ook best goed.

Alvast bedankt!

Ik kan je trouwens geen pb sturen anders had ik dat gedaan, ik hoop dat je het geen vervuiling van je dagboek vindt...

Welcome back!

Dat is zeker een mooie maat met veel potentie. Zowel als doorkijk als tegen de muur kan je leuke scapes met dieptewerking maken.

Dank je voor de compliment

Mogelijk ga ik in de toekomst voorzichtig naar een T5 met led Combinatie.

Ik krijg werelwijd teveel vragen, daarom reageer ik uitsluitend op openbare platforms.

Pb's zijn onbegonnen werk, daarom heb ik deze uitgezet.

2dd8d5172e2c9d0d3b7e6db37a65b809.jpg
ed11a7af9471062c290875700dd5bc45.jpg

f60fc42f0b0f99a60eb6d96b2d38950a.jpg
71adb8f54664723737744a9243b4e3f9.jpg
 
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Deze zou dan tegen de muur komen. En dan wilde ik werken met veel open ruimte en zand (totdat de koralen te hard gaan hoop ik). Ben erg benieuwd en heb er weer zin in :)



Welcome back!

Dat is zeker een mooie maat met veel potentie. Zowel als doorkijk als tegen de muur kan je leuke scapes met dieptewerking maken.

Dank je voor de compliment

Mogelijk ga ik in de toekomst voorzichtig naar een T5 met led Combinatie.

Ik krijg werelwijd teveel vragen, daarom reageer ik uitsluitend op openbare platforms.

Pb's zijn onbegonnen werk, daarom heb ik deze uitgezet.
 
T5 Vervangen na 1 jaar kan ik op mijn buik schrijven. Ik merk al dat mijn SPS gaat zeuren na 7 maanden.

Maar mijn lampen staan niet 8 uren per dag aan, maar 12-14 uren!

Daar vaar ik nooit blind op het eindconclusie van een test maar bekijk ik de details van de data en trek dan mijn eigen conclusie.

https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=Y3F-vpHsiH0
 
Hoi Glenn, ik ben momenteel bezig met een eigen 2-part gebaseerd op dat van JimWelsh en de informatie van Randy Holmes Farley (gegoten in een ander jasje). Aangezien jij hiernaar hebt gekeken voor DSR Easy vroeg ik mij af of jij nog een suggestie hebt welke spoorelementen toe te voegen zijn zonder dat deze reageren en/of neerslaan. Het idee is ook zonder wissels te werken, echter zal ik zelf moeten experimenteren welke elementen extra geconsumeerd worden door mn scrubber. Wellicht dat jij nog een tip voor me hebt welke elementen ik nog kan toevoegen om de stamoplossingen net wat completer te maken.

Het idee is evenveel van de 2 stamoplossingen toe te voegen en 4 liter water per 0,5 liter stam te verwijderen (zie afbeelding met de details). Ik hoor het graag van je, alvast bedankt, gr Tim
Schermafbeelding 2018-03-03 om 22.46.26.jpg
 
Bovenaan