Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

OSMOSE APPARATUUR

aquaholland

Winkelier
AquaHolland importeert een nieuwe lijn osmose apparaten met hoge opbrengsten van 180 liter tot 380 liter per etmaal (bij 3,4 bar waterdruk).
Alle systemen worden geleverd met een stromingsbegrenzer die er automatisch voor zorgt dat de juiste verhouding zuiver water en afvalwater verkregen wordt.
Het osmose membraan is van het merk Filmtec (made in U.S.A.) en van de hoogste kwaliteit. Het terughoudings-percentage is maar liefst 98% en volgens de fabrikant is de opbrengst 20% hoger bij een waterdruk van 3,4 Bar ten opzichte van andere merken bij 4,0 Bar druk.

De lijn bestaat uit de standaard uitvoering (met koolfilter), de Plus uitvoering (met koolfilter en extra sedimentfilter), de professionele S uitvoering en de 80Shop uitvoering. Deze laatste vormt een compleet systeem met 2 koolfilters, 2 sedimentfilters, een 8 Bar boosterpomp, een vlottersysteem en een magneetventiel - dus een volautomatisch bijvulsysteem.
De boosterpomp zorgt voor een hoge druk op het membraan, zodat deze de optimale waterhoeveelheid doorlaat. Een osmose membraan levert tevens het zuiverste water onder grote druk, dus ook daarvoor is een boosterpomp een goede aanvulling. De boosterpomp is los verkrijgbaar en kan aangesloten worden op elk type osmoseapparaat.
De osmose apparaten zijn scherp geprijsd en leverbaar via uw plaatselijke dierenspeciaalzaak.
 

Bijlagen

  • aquaholland osmose_50_80-200x200.jpg
    aquaholland osmose_50_80-200x200.jpg
    2,4 KB · Weergaven: 1.433
  • aquaholland OS_50_80_plus-200x200.jpg
    aquaholland OS_50_80_plus-200x200.jpg
    3,7 KB · Weergaven: 1.434
  • aquaholland OS_50S_80S-200x200.jpg
    aquaholland OS_50S_80S-200x200.jpg
    3,5 KB · Weergaven: 1.433
  • aquaholland 80Shop-200x200.jpg
    aquaholland 80Shop-200x200.jpg
    6 KB · Weergaven: 1.433
  • aquaholland boosterpomp 300ltr-200x200.jpg
    aquaholland boosterpomp 300ltr-200x200.jpg
    4,3 KB · Weergaven: 1.432
Laatst bewerkt:
Beste Bike,

Op het gevaar af dat ik winkels vergeet en op m´n kop krijg noem ik er een aantal in alfabetische volgorde in en rond Amsterdam:

Almere: Tropical Marine Fish
Amsterdam: Animal Attraction, Boonstra, Discuscentrum Amsterdam,
DSZ Exotica, Holgen Aquarium
Cruqius: Picasso
Haarlem: Reeflife
Krommenie: Aquariumland
Vijfhuizen: Seven Seas
IJmuiden: Pets Place
Zwaag: Aquariland

Mogelijk hebben ze geen boosterpomp op voorraad, maar dan kunnen ze deze bij ons bestellen. Ze zijn voorradig.

vr.gr.

John
 
Zijn er nou niet omkeer osmose apparaten met een LAGE opbrengst? Als je niet zo,n grote bak hebt en je moet per 2 weken enkele 10 tallen liters verversen heb je niks aan zo,n grote. En ik lees overal dat ze telkens uitzetten niet goed is voor het membraan?

Rudolf
 
Ik heb er één van 120 ltr/dag en laat hem elke week een paar uurtjes draaien. Als het membraan uitdroogt heb je een probleem... daarvoor sluit ik hem af na gebruik ;) Voor gebruik een half uur laten lopen om het oude water eruit te spoelen. Tot nu toe geen problemen mee gehad, alleen kan ik niet testen hoe zuiver mn osmosewater is... zou kunnen dat ik nu met kraanwater ververs :rolleyes:
 
XXXXXX. gevestigd in XXXXXXX, internetwinkel heeft ze ook,,,,,,
 
Ik zie bij XXXXX toch ook 90 liter per dag als kleinste.

Rudolf
 
Ben benieuwd. Ik heb de meest uitgebreide besteld. :)

Groetjes,
Michael...
 
Ik heb ook de meest uigebreide besteld en inmiddels ontvangen.

Bij het aansluiten heb ik echter 1 probleem.

In de garage waar het osmose apparaat komt te hangen heb ik slechts 1 kraan. Deze is nu aangesloten op de wasmachine. De wordt slechts 1 dag enkele uren in de maand gebruikt. M.a.w. ik wil deze kraan gebruiken om het osmose apparaat aan te sluiten. doch 1 dag per maand zal ik deze ontkoppelen. de vraag is nu kan ik dit doen zonder gevolgen voor het osmose apparaat. Ik heb n.l. begrepen dat het membraan niet droog mag komen te staan. Het los koppelen van het apparaat zou dus kunnen betekenen dat het membraan droog kan komen te staan.

gaarne een spoedige reactie...



met vriendelijke groet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
MichaelP zei:
Ik he ook de meest uigebruide besteld en inmiddels ontvangen.

Bij het aansluiten heb ik echter 1 probleem.

Ik de garage waar het osmose apparaat komt te hangen heb ik slechts 1 kraan. Deze is nu aangesloten op de wasmachine. De wordt slechts 1 dag enkele uren in de maand gebruikt. M.a.w. ik wil deze kraan gebruiken om het osmose apparaat aan te sluiten. doch 1 dag per maand zal ik deze ontkoppelen. de vraag is nu kan ik dit doen zonder gevolgen voor het osmose apparaat. Ik heb n.l. begrepen dat het membraan niet droog mag komen te staan. He los koppelen van het apparaat zou dus kunnen betekenen dat het membraan droog kan komen te staan.

gaarne een spoedige reactie...



met vriendelijke groet...

Haal anders bij een bouwmarkt een Y stukje en een extra wasmachinekraan. Daarmee kun je meerdere dingen op 1 wateraansluiting aansluiten.

P.S. Het apparaat bevalt me prima! Wel heb ik er een silicaatfilter achter gekoppeld.

Groetjes,
Michael...
 
Beste MichaelP,

Het idee hierboven van Michael (Eloi) is natuurlijk het mooiste. Geen gedoe meer met aan- en afkoppelen.

Mocht je toch willen afkoppelen:
Als je er voor zorgt dat de afgekoppelde slang ietsje hoger opgehangen wordt dan het osmoseapparaat loop je m.i. geen gevaar dat het membraan droog kan komen te staan. Er loopt dan immers geen water uit en al het water wat in het systeem zit blijft er in. Voor alle zekerheid zou je dan ook de beide uitlopende slangen even zo moeten ophangen, dan kan er nooit water uitlopen.

Overigens hebben we nu ook speciaal op maat gemaakte plexiglas houders waar de vlotter in gemonteerd wordt voor de AquaHolland 80Shop.

Onze silicaatfilters kunnen achter elk osmoseapparaat gemonteerd worden en worden met een beugel geleverd om ze op te hangen.

vr.gr.

John
 

Bijlagen

  • osmose 80Shop vlotterhouder.jpg
    osmose 80Shop vlotterhouder.jpg
    15 KB · Weergaven: 968
  • aquaholland silicafilter.jpg
    aquaholland silicafilter.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 967
Laatst bewerkt:
Hi Michael ,Ik kom net van de bouwmarkt vandaan en daar hebben ze me inderdaad een y stuk en een extra kraan aanbevolen. Dus ik ga nu hiermee aan de gang.

Het silicaat filter moet dat ook in zo'n canister kan? Ik heb overigens nog ergens zo'n ding liggen. Ik zal dit zeker overwegen.
Ik moet ook nog uitzoeken hoe ik met het vlotter aan de gang moet. Zal wel lukken.

Alvast heel hartelijk bedankt voor de snelle reacties.
 
Na een heleboel geklooi eindelijk het T stuk met de extra kraan aangesloten. Ik vervolgens me suf piekeren hoe de slangetjes etc aan te sluiten alsook een metalen stuk (eigenlijk 2 die in elkaar passen, 1 met een hendel) waar ik me geen raad mee weet. De handleiding rept er met geen woord over, ik heel lang piekeren en opeens een briljant idee dit stuk moet tussen de waterleiding aanvoer en de kraan. M.a.w. Ik heb helemaal geen T stuk en extra kraan nodig. Er is gewoon een verleng stuk met een aftap (een T stuk dus) voor de aanvoer voor het osmose apparaat meegeleverd. Zie ik dit Goed???

Zou wel handig zijn geweest als het ergens in de handleiding stond. Had ik niet voor joker naar de bouwmarkt gehoeven...

In de handleiding staat ook geen woord over hoe ik nou de nivo schakelaar moet installeren Of........ heb ik die "speciaal op maat gemaakte plexiglas houders waar de vlotter in gemonteerd wordt voor de AquaHolland 80Shop" nodig??.

Zo ja, Zou ook handig zijn indien ergens hiernaar gerefereerd zou worden of dat deze montage kit gewoon standaard meegeleverd wordt (net zoals die aftap voor de aanvoer)

Verder heb ik 2 zwarte ovale stukken plastic met een soort T stuk op, moet blijkbaar met 2 bouten aan elkaar bevestigd worden... geen idee waar het voor is???.



Hoe werk nu de niveau schakelaar. Schakelt het alleen de booster pomp uit. Zo ja blijft er dan geen water lopen???
De handleiding vind ik maar zeer karig. Het apparaat oogt verder zeer professioneel..
 
MichaelP zei:
Na een heleboel geklooi eindelijk het T stuk met de extra kraan aangesloten. Ik vervolgens me suf piekeren hoe de slangetjes etc aan te sluiten alsook een metalen stuk (eigenlijk 2 die in elkaar passen, 1 met een hendel) waar ik me geen raad mee weet. De handleiding rept er met geen woord over, ik heel lang piekeren en opeens een briljant idee dit stuk moet tussen de waterleiding aanvoer en de kraan. M.a.w. Ik heb helemaal geen T stuk en extra kraan nodig. Er is gewoon een verleng stuk met een aftap (een T stuk dus) voor de aanvoer voor het osmose apparaat meegeleverd. Zie ik dit Goed???


Yep. Dit is inderdaad een zelfde soort oplossing als de tweede wasmachinekraan met het Y stuk. Ik heb er niet eens aan gedacht omdat ik de tweede kraan al had zitten van mijn oude osmoseapparaat. :eek:
Bij mij was er wel een zwart kunststof aansluiting bijgeleverd om op de wasmachinekraan te schroeven. Hierin kun je dan de toevoerslang naar het osmose apparaat steken.


MichaelP zei:
Hoe werk nu de niveau schakelaar. Schakelt het alleen de booster pomp uit. Zo ja blijft er dan geen water lopen???
De handleiding vind ik maar zeer karig. Het apparaat oogt verder zeer professioneel..
De nivoschakelaar schakelt ook de magneetklep van de watertoevoer.
Bak vol -> watertoevoerklep dicht en pomp uit.
Volgens mij wordt de handleiding door deze fabrikant inderdaad als bijzaak gezien.

Groetjes,
Michael...
 
Beste Aquarianen,

Helaas ben ik er nog niet aan toegekomen om de meegeleverde Engelstalige gebruiksaanwijzing in het Nederlands te vertalen. Excuus hiervoor.
De speciaal meegeleverde T-kraan en het afvoerhulpstuk staan m.i. echter vrij goed beschreven in de handleiding, zij het dan in het Engels.
De 2 zwarte zadeltjes kunnen met de meegeleverde bouten om een kunststof afvoerbuis geklemd worden (wel eerst een gaatje boren in de buis), waarna de afvoerslang lucht-en waterdicht boven in het zadeltje geklemd kan worden.
Dit hulpstuk hoeft natuurlijk niet gebruikt te worden, je kunt de afvoerslang bijv. ook naast de afvoerslang van de wasmachine bijsteken.

De fabrikant levert inderdaad geen bevestigingsbeugel voor de vlotter mee, vandaar dat we deze nu zelf hebben laten maken van plexiglas en deze optioneel als extra kunnen leveren. Een handige doe-het-zelver kan hier van kunststof mogelijk ook zelf iets fabriceren.

Bij het doorlezen van de handleiding is mij wel 1 belangrijk item opgevallen wat niet vermeld wordt. De boosterpomp is niet geschikt voor 24-uurs bedrijf. Dan bestaat er risico dat hij te heet wordt. De boosterpomp moet op een tijdschakelklok aangesloten worden en na elke 6 uur draaien, een kwartier uitgeschakeld worden om af te koelen.

Aan de nederlandstalige handleiding wordt gewerkt.


vr.gr.

John
 
Hai Eloy,

Bedankt voor je reactie. Bij mij is er inderdaad ook een zwart kunststof aansluiting bijgeleverd om op de wasmachinekraan te schroeven. Dit principe ken ik ook van mijn vorige osmose apparaat.
De werking van de nivo schakelaar is mij nu ook duidelijk. er is een low pressure checkvalve gemonteeerd tussen het sediment filter en de boosterpomp. Ik had eerlijk gezegd de checkvalve verwacht voor het sediment filter.

John (aquaholland)

OOk bedank voor je reactie. Jouw reactie doet mij vermoeden dat ik een geheel andere handleiding heb dan jij.
Je stelt nl "Bij het doorlezen van de handleiding is mij wel 1 belangrijk item opgevallen wat niet vermeld wordt. De boosterpomp is niet geschikt voor 24-uurs bedrijf. Dan bestaat er risico dat hij te heet wordt. De boosterpomp moet op een tijdschakelklok aangesloten worden en na elke 6 uur draaien, een kwartier uitgeschakeld worden om af te koelen."
Mijn handleiding stelt vetgedrukt "Warning The boosterpump of this unit cannot work for 24 hours a day (risk of overheating)
In case it must work 24 hours a day, the unit must be stopped for 15 minutes every 6 hours by a timer"

Conclussie: we hebben verschillende handleidingen..

Over het T stuk staat er in mijn handleiding niets vermeld. Ook niet over de zwarte kunstof aansluiting.
Het enige dat er staat is "connection with tap water directly to the inlet of the sediment filter 2." Hoe en met welke hulp middelen wordt niet uitgelegd.

Mijn handleiding is 1 velletje A4.
By the way ik ben net 6 maanden in NL woonachtig na 15 jaar in het buitenland gewoond te hebben. Mijn engels is beter dan mij Nederlands. Ik ben dus gelukkig met een englestalige handleiding.
icon7.gif
Alleen is hij niet compleet.
icon9.gif
Aandachts puntje dus.

Nog bedankt voor de uiteg over de bevestiging voor de afvoer. Handleiding rept hier ook met geen woord over.

De handleiding vermeld wel dat de Level controllers holder voor de nivoschakelaar optioneel is.

Waar kan ik dit halen (kopen)?

Met vriendelijke groet
 
O ja. Moet zo'n silicaat filter nog aan specifieke eisen voldoen?
 
Wat is de aanbevolen verkoopprijs van de silicaatfilters?

En hoe zit het met regenereren ervan?
 
Hallo,

Qua verkoopprijs in de winkel moet je rekenen op een prijs van pakweg € 70,00 tot € 75,00.
Dit soort hars is helaas niet regenereerbaar en dient na verzadiging vervangen te worden.

Onze artikelen zijn bij de meeste forum sponsors verkrijgbaar. Voor een specifiek adres bij iemand
in de buurt graag even een mailtje naar info@aquaholland.com

vr.gr.

John
 
Duidelijk, dank je voor 't snelle antwoord.

Wat is de aanbevolen verkoopprijs voor de nieuwe nieuwe hars?
 
Bovenaan