Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

NP Reducing BioPellets

houtendvan

ZeewaterForum gebruiker
~ Exclusief bij D. van Houten (Import) ! ~

Vanaf deze week gaan we de NP Reducing BioPellets verdelen in Nederland en België.

Heeft u een te hoge nitraat gehalte, of moet u veel voeren omdat u filtervoedende dieren heeft ? Dan is dit de oplossing ! Het principe is simpel. Deze biologisch afbreekbare pellets worden opgegeten door je bacteriën en zullen daarbij nitraat en fosfaat verbruiken. Je zou het ook wel de "solid wodka methode" kunnen noemen waarbij de wodka vervangen wordt door de NP Reducing BioPellets in een wervelbedfilter op potfilter.

Meer informatie zal binnenkort ook in het Nederlands beschikbaar zijn op onze website www.dvh-import.com

BioPellets-2.jpg
 
Beste Dennis,

Ik heb volgens de link http://www.dvh-import.com/Site2/NP.html de goede pellets. Echter ik heb deze half maart 2010 geplaatst. Sinds begin april wil mijn afschuimer niet meer afschuimen. Ik ben vandaag met de afschuimer naar de leverancier terug geweest. Deze heeft de afschuimer getest. Na een half uur onstond er al stevig schuim. Thuis de afschuimer weer geplaatst en aangezet. Helaas weer geen actief schuim.
Mijn conclusie is dat dit aan de biopellets moet liggen.
Heeft u een oplossing of?
Vriendelijke groet,
Frans Mulch
Vivaldipad 12
1323AK Almere.
 
Ik heb vandaag de pellets uit de sump gehaald.
Na goed kijken blijk ik toch de verkeerde Pellets te hebben.
Ik laat jullie weten of de afschuimer weer gaat werken.

C.jpg


Aan de linkerkant ziet u de juist BioPellets. Aan de rechterkant de vreemde BioPellets.
 
Hier idem, na het uitelkaar halen van de juiste en de foute ging mn schuimer als vanouds weer aan de slag. Wel was het een tijdrovend werkje om die pellets uit te zoeken.

Succes.
 
Neem even contact op met de winkelier waar je deze BioPellets gekocht hebt. Ik heb inmiddels een aantal adressen ontvangen van mensen die de verkeerde pellets hebben ontvangen. Deze mensen krijgen z.s.m. nieuwe toegestuurd, of kunnen deze bij hun winkelier ophalen.

Dennis
 
Vandaag 10 mei, dus ongeveer 20 uur na het verwijderen van de Pellets, is de afschuimer weer met het maken van schuim begonnen. Het schuim is al bovenin de beker. :biggrin: E.a. moet dus aan de Pelletes hebben gelegen.
De winkelier heeft nieuwe Pellets toegezegd. Helaas zijn ze bij hem niet op voorraad.
 
Dan hoop ik dat de winkelier, nog beter de leverancier, ze ook eerst checked voordat hij ze in ontvangst neemt.
De zakjes zijn doorzichtig, dus dat zal het probleem niet zijn.
 
Dan hoop ik dat de winkelier, nog beter de leverancier, ze ook eerst checked voordat hij ze in ontvangst neemt.
De zakjes zijn doorzichtig, dus dat zal het probleem niet zijn.

Wij krijgen ze niet in zakjes aan maar in bulk containers. Een bulk container is tussen de 500-1000 KG. Bij deze zending was het wel opgevallen dat er 2 verschillende pallets waren maar na contact met de fabriek toch verpakt. Volgens de fabriek waren de pellets hetzelfde echter kwamen ze van een andere machine.

We doen onze uiterste best om alles weer recht te zetten. Echter is onze vraag bij de fabriek zo hoog dat ze de productie niet aankunnen. Ik had 4 week geleden al meerdere zendingen moeten ontvangen.

Dennis
 
Could you please ask JP to contact me. He has my email address.

Thanks
Mo
UK
 
Hi Mo,

I already had contact with JP on Monday regarding your email.

Dennis
 
hallo dennis
ik kijk net m`n wervel bed filter na en zie dat er allemaal vliesjes in het filter rond dwarelen
tussen de pellets
is dit normaal ????
ik hoor graag van je

mvg marc
 
Ja dat is normaal. Dat zijn clusters bacteriën die ook als voeding dienen voor je koralen en andere dieren. Het overschot zal worden afgeschuimt.

Dennis
 
Ja ! Productie loopt en deze week gaan de eerste zakken weer de deur uit.

Dennis
 
Ja dat is normaal. Dat zijn clusters bacteriën die ook als voeding dienen voor je koralen en andere dieren. Het overschot zal worden afgeschuimt.

Dennis

ok bedankt dan weten we dat

grtn marc
 
Bovenaan