Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium ombouw foto's

Raymond zei:
Hoi Tanne,

Hoe ver hangen jouw lampen van het wateroppervlak?
Onderkant van 't armatuur hangt 13 cm van het oppervlak. Doe dit niet na! Wettelijk gezien dient een dergelijk armatuur minimaal 30 cm van het oppervlak af te hangen!
 
ArjenT zei:
Wettelijk??? Ik heb de mijne met 50cm diepte zo'n 20cm boven wateroppervlak hangen!!! Hoger hangen??
Je zult er uiteraard geen bekeuring voor krijgen. Maar ik geloof dat jij als jij bijvoorbeeld als bedrijf bij iemand een armatuur op die manier installeert aardig in de problemen kan komen bij eventuele 'ongemakken'. Uiteraard ben ik geen bedrijf, maar toch leek 't me zinnig ervoor te waarschuwen...
 
Tanu zei:
Onderkant van 't armatuur hangt 13 cm van het oppervlak. Doe dit niet na! Wettelijk gezien dient een dergelijk armatuur minimaal 30 cm van het oppervlak af te hangen!
Doe dit zeker niet na.
Mijn 2x 250 watt geeft meer dan genoeg licht op zo'n 500 a 550L.

Als je de armatuur toch zo dict boven het water hangt krijg je toch veel minder spreiding van het ligt? Of is dit onjuist?
 

Bijlagen

  • IMG_0001.jpg
    IMG_0001.jpg
    116,6 KB · Weergaven: 629
Hoi,

mijn eigen gebouwde ombouw vind ik de moeite waard om te laten zien, dus hierbij

Groeten Nico
 

Bijlagen

  • zee1.jpg
    zee1.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 513
tnx allemaal voor de ombouwen, laat ze maar komen ik geniet er van volle teugen van prima .
van Tanne had ik al eens in echt gezien super om tezien.
van raymond niet in echt gezien maar hij lijkt me kersen kleur zeer strak hoor !!.

verder ik zie nu al zulke mooie ideeén tbv ombouw SUPER !!.
maar laat ze maar komen, er zijn nog 400 meer leden op het forum.
dus hebben wij met deze topic nog feen 0,3% gezien :D

Andre
 
Deze zijn al wel eens geplaatst op het forum, maar hoort ook bij ombouw.
'k vind het eigenlijk geen slecht idee om af en toe eens bepaalde aspecten te bundelen. Bespaart soms een hele boel zoekwerk (al is dat ook wel leuk...).
 

Bijlagen

  • ombouw.jpg
    ombouw.jpg
    31 KB · Weergaven: 629
tot nu perfect, maar een forum met veel leden, en dan tot nu toe maar 2 pagina's met foto's ?.
waar blijven ze :D

Andre
 
ja word weer eens tijd voor wat leuke foto's hier kom op luitjes ik maak dit onderwerp een tijdje sticky dan blijft hij boven aan staan.
 
Hier dan de ombouw van ons aquarium.

Domien
 

Bijlagen

  • ombouw.jpg
    ombouw.jpg
    115,2 KB · Weergaven: 444
En hier onze moderne vormgeving strak en in geborsteld alumium look.

Deltec!!

Jack
 

Bijlagen

  • DSCF0004.JPG
    DSCF0004.JPG
    65,7 KB · Weergaven: 457
dank je Michael
Ja ik heb een tijdje met mijn vrouw zitten dubben over hoe dat we het wilde hebben, inbouwen zou voor ons een must zijn maar daar waren geen mogelijkheden voor. Gezien we een behoorlijk modern en strakke inrichting hebben maar besloten om het in stijl te houden. Moet ook zeggen dat de bakken en meubel van Deltec perfect zijn afgewerkt.
Tijdens de verbouwing van het huis heb ik leidingen in de vloer naar de tweede verdieping gelegd voor de koelunit en het bijvulsysteem, deze staan op de zolder i.v.m geluid en warmte onwikkeling.

Groetjes,

Jack
 
Hier mijn aandeel. Ook alles zelf in elkaar geknutseld
 

Bijlagen

  • DSC00034.jpg
    DSC00034.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 5.057
  • DSC00033.jpg
    DSC00033.jpg
    45,5 KB · Weergaven: 5.044
  • DSC00030.jpg
    DSC00030.jpg
    47 KB · Weergaven: 5.039
Hier de mijne dan :rolleyes:


 

Bijlagen

  • Aqua-ombouw.jpg
    Aqua-ombouw.jpg
    120,9 KB · Weergaven: 397
Bovenaan