Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Foto's van zieke vissen

Meer voedsel aanbieden.
Pas je dan wel op :eek: TE veel is weer TE veel NITRAAT. Voeren met mate meerdere malen per dag een beetje is beter dan 2 a 3 x per dag veel.
 
Volgens mij is/was deze vis niet van Peter. Dit topic heeft hij gestart om voorbeeldfoto's te plaatsen van zieke vissen zodat aquarianen eventuele ziektes in hun bak beter kunnen herkennen.
 
Nikita, dat dacht ik in eerste instantie ook, maar omdat men er op door ging met vragen cq advies dacht ik dat de vis van Peter zelf was vandaar. Maar mischien zijn er wel mensen die een soort gelijke vis hebben zwemmen dan zijn de vragen wel plausible thumbs up
 
Ik heb eenzelfde dokter gehad zoals de foto bovenaan dit topic, tenminste, de laatste 2,3 maanden. Vandaag is hij na 6 jaar trouwe dienst helaas overleden, snik snik. Mijn vraag; is dit de normale levensduur van deze Zebrasoma of horen ze veel ouder te (kunnen) worden???

Eén ding is zeker; er komt snel een (of 2) andere(n), want het is natuurlijk een eyecatcher in iedere bak!
 
wat dit is weet nog niemand

Niemand heeft me kunnen vertellen wat er met deze vis aan de hand is. Binnen 24 uur was hij dood. We zijn met verschillende mensen aan het zoeken wat dit kan zijn.
Gr. Gonnie.
 

Bijlagen

  • IMG_2127.jpg
    IMG_2127.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 269
rode vlekken

Hallo allemaal,

Na jaren redelijk probleemloos mijn seamax draaiende gehouden is de rampspoed nu aangebroken. Vorige week waren ineens mijn twee (net nieuw aangeschafte)Gobiodon okinawae verdwenen. Kan helaas gebeuren maar daar bleef het niet bij.
Gisteren mijn mandarijn pitvis na ruim 3 jaar vrolijk rondzwemmen. dood gevonden, vandaag mijn Centropyge potteri (0,5 jaar). Beide vissen waren tot de dag voordat ik ze vond levendig en aten goed, ik kon weinig tot niets aan ze ontdekken. Maar nu ziet de Pseudochromis fridmani (ruim 5 jaar) er niet fris uit. Is lusteloos, heeft rode "bloed" vlekken op de kop. Denk dat ik het slachtoffer ben van een ziekte in de bak.
In de bak leven nu alleen nog paar jaar oude een poetsgarnaal en een half jaar oud koppel Nemateleotris decora die nergens last van lijken te ondervinden (tot nu toe).
De foto van de weggekropen is niet helemaal scherp en duidelijk maar de bloederige vlekken op de kop / kieuwen zijn goed te zien (vibrio infectie?).
droevig maar wel een plaatje voor de "ziekte database" ?
 

Bijlagen

  • vlekken.jpg
    vlekken.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 119
zoals te verwachten was heeft de fridmani vandaag het loodje gelegd. In 2 weken tijd twee keer een Gobiodon okinawae. Eergisteren de mandarijn pitvis, gisteren de Centropyge potteri en nu de fridmani dus. Blijven alleen nog over twee Nemateleotris decora en een Lysmata amboinensis over die zo te zien niks mankeren. Lagere dieren staan er voor deze bak redelijk tot goed bij. Nu nog afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen. Zal maar even geduld bewaren.
 
Mijn Picasso heeft op de rugvin en aan de mond blazen. Heb het al in andere rubriek vermeld.
Hij zwemt nog altijd probleemloos rond, maar zou het kunnen dat hij gebeten is van andere vissen?

IMG_20170428_115839.jpgIMG_20170428_115831.jpgIMG_20170428_115830.jpg
 
Het visje heeft ondertussen de geest gegeven.
In de winkel dachten ze dat de reden kon zijn door eventuele geurkaarsen of geurverspreiders.
 
Bovenaan