Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

NIEUW: Revolutie in de aquaristiek

bij mij werkt het nog steeds goed. ben van al mn flap af. alles groeit weer goed hier. heb alleen een extra beluchting moeten maken bij mn lucht aanzuig van mn eiwit afschuimer. wegens te weinig lucht krijgen via het apparaat.

greetzz henk
 
Hoi,

Als je dit apparaat gebruikt, moet hij dan op je afschuimer worden aangesloten? of kan ie ook "los" in de sump worden gelegd?
En moet je afschuimer dan O3 proof zijn?

Groeten,

MEA
 
standaard zit er een lucht pompje bij die je in je sump kan neer zetten. deze sluit je aan op het apparaat en trekt dan zo de lucht door het apparaat. en verdeeld het dan in je sump. volgens mij kunnen alle afschuimers er wel tegen. maar dit weet ik niet zeker
 
Ik maak gebruik van de TAP op een zoetwateraquarium, maar wat maakt het interne luchtpompje een kl*re herrie zeg!

Ik heb begrepen dat je het luchtpompje ook kan afkoppelen en dan gebruik kan maken van een extern luchtpompje welke je op het zuiveringsapparaat vervolgens aansluit (op het tweede gaatje waar de ring nog in zit) en dan in het aquarium zelf met een bruissteentje kan gaan werken.

Klopt dat en blijft zo de werking van de TAP het ook verder goed doen?
 
ik gebruik hem zelf ook via een lucht pomp extern werkt bij mij goed je moet wel een goede zware pomp hebben volgens mij. hij kan niet meer afgeven als zn ingestelde waardes. dus volgens mij maakt het niet uit

correct me if i'm wrong

greetzzz henk
 
Hoe gaat het dan met de luchtpomp op langere termijn?
Volgens mij gaat ongeveer alles wat met ozon in aanraking komt kapot?

Of wordt de luchtpomp op de ingang van de TAP aangesloten?
 
Ik heb hem gewoon op de eiwitafschuimer gekoppeld geen probleem en idd dat pompje wat er bij wordt geleverd is niet echt een succes hoop lawaai en lucht uitstoot in de sump . rechtstreeks is dan geruisloos de eiwitafschuimer trekt de ozon er wel uit :p
 
Nu ruim 1 week aan het testen rechtstreeks op de afschuimer ,moet zeggen de afschuimer is ruim met een kwart meer afva,l schuimt zeer goed af ,had wel een ozon 300 liggen, deze gaf veel te veel, waardoor de afschuimer niet goed afschuimde ,met de philips daar geen last van .ruik geen ozon ofzo tot nu tot zeer tevreden.topjes
 
Nu ruim 1 week aan het testen rechtstreeks op de afschuimer ,moet zeggen de afschuimer is ruim met een kwart meer afva,l schuimt zeer goed af ,had wel een ozon 300 liggen, deze gaf veel te veel, waardoor de afschuimer niet goed afschuimde ,met de philips daar geen last van .ruik geen ozon ofzo tot nu tot zeer tevreden.topjes

Als je hem op je afschuimer wil aansluiten moet je afschuimer dan geschikt zijn voor ozon. Ik heb nu een bubble magus 150 pro. Maar hoe weet sluit je die aan? Op de lucht aanzuig van de afschuimer?

Groeten,

MEA
 
Idd op de aanzuigslang van je afschuimer, of afschuimer geschikt is weet ik niet met dat spul uit china, gebruik zelf H&S die zijn geschikt ervoor ,ander kunstof geen plastic. al is de philips zo fijn afgesteld met een lage waarde ozon dat ik daar geen problemen mee zie aan komen.
 
Schopje omhoog met dit onderwerp nogmaals:

hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

Ik wil het apparaat (wat ik toch al in huis heb) op de manier met de luchtpomp zoals hgpeep (en ik inmiddels in zoetwater) gebruikt toepassen op een (voorlopige) fishonly.

Ben dus benieuwd wie het apparaat al enige tijd gebruikt en hoe het tot op heden bevalt.
 
Ik heb hem na een maand of zes zeven er af gegooid,ik zag geen verschil.

(weg met die stroomvreters)
 
Ik heb die van mij er na een ongev. anderhalfjaar afgehaald om te kijken of ik verschil zou zien. Het is nu 3 weken geleden, en wat ik merk is dat ik normaal 1 x in de 2,5 wk de ramen schoon moet maken omdat er in de hoeken van het aquarium wat groen/bruinige aanslag ontstaat. Nu heb ik in die 3 weken, om de 2 dagen een groene aanslag op mijn ramen zitten. En het valt me op dat ik op sommige stukjes steen wat bruinige plekjes begin te krijgen. Dus ik zet em er maar weer op.
 
Dit ding is echt zo nep! werkt totaal niet! echt zonde van je geld! leuke is had hem op zoet water! als ik hem aanzetten had ik blauw alg daarna deed ik hem uit verdween het weer! de mijn is verkocht en komt er nooit meer in!
 
In tegenstelling tot het bericht hieronder vind ik dit ding totaal niet nep...

Ik heb de ozonisator ruim een jaar geleden aangeschaft en eerst geplaatst op een nieuw te starten zoetwateraquarium. Dit aquarium ging een grote hoeveelheid cichliden bevatten waarbij een zeer overvloedig voedingsschema werd aangehouden later.
Het betreffende aquarium heeft vanaf dag 1 géén algen gehad, een zeer schone bodem én ik hoefde slechts eenmaal per ong. twee weken even de ruiten schoon te maken.

In april ben ik opnieuw opgestart met een zeeaquarium. De opstart is gedaan met zo goed als dood steen, bodembedekking en een bacteriecultuur van Biodigest. Tevens is het aquarium al heel snel 'volgepropt' met koralen (zo hoort het niet, dat weet ik :rolleyes:).
Opvallend voor mij was dat ik maar heel kort en een heel klein beetje last van algen heb gehad en dat deze bijzonder snel waren verdwenen. Ook de bodem heeft bijna geen aanslag vertoont.
Ramen schoonmaken hoef ik amper en doe ik slechts 1 keer per twee weken. Ik heb een helblauwe achterwand en ook deze hoef ik maar eens per twee weken schoon te maken en dan nog zelfs als het maar een minieme aanslag toont. Last van algen heb ik absoluut niet.

Of het daadwerkelijk door het gebruik van de ozonisator komt, kan ik als leek niet bevestigen, maar op eerdere bakken waar ik deze niet gebruikte heb ik altijd last gehad van algen en de ramen eens per twee a hooguit drie dagen toch echt wel altijd moeten schoonmaken.

(ik zie trouwens dat dit onderwerp in een sponsorforumonderdeel zit, misschien is het voeren van een discussie over dit apparaat daar niet op zijn plek?)
 
Bovenaan