Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

NIEUW: Revolutie in de aquaristiek

Aqua Wesdijk

Winkelier
UPDATE: (Met dank aan Jan Harbers) Dit apparaat is NIET getest op zeewater, zodra wij het apparaat binnenkrijgen zullen wij kijken of de materialen geschikt zijn voor zeewater. Zo ja, zullen wij zelf tests uitvoeren.

Revolutie in de aquaristiek!

Philips introduceert een ware revolutie voor de aquaristiek!

Zuiveringsapparaat voor tropische zoet- en (zeeaquariums). Houdt aquariumwater helder en vissen gezond.

Met het Philips zuiveringsapparaat zijn, na 3 jaar testen, sensationele resultaten bereikt in de aquaristiek.
De resultaten op een rijtje:

  • Kristalhelder water
  • Minimaal onderhoud;minder waterverversen
  • Vermindert aangroei van algensporen
  • Stimuleert de nitrogene cyclus in het water
  • Vermijdt giftige nitrietpieken bij het opstarten
  • Vermijdt visziekten, veroorzaakt door virussen en bacterien
  • Eenvoudige montage
Kortom dé oplossing voor meer aquariumplezier en minder onderhoud!

RTEmagicC_3oprij_01.jpg.jpg

Dit zuiveringsapparaat produceert ozon, wat geinspireerd is door de natuur.
Ozon komt in de natuur vrij tijdens onweer en werkt zuiverend voor water en lucht. Het apparaat geeft minimale veilige doses af aan het water, wat organische afvalstoffen, bacteriën en virussen omzet in onschadelijke residu's. De ozon wordt omgezet in zuurstof, zonder toxische residu's achter te laten.


Bestel nu online, voor levering eind Juli!

RTEmagicC_zuiveringsapp240dpi240.jpg.jpg
RTEmagicC_zuiveringsapp400dpi150.jpg.jpg

 
Laatst bewerkt:
Er staat bij de productinformatie;
'Zoals; Kristalhelder water, tot 150 dagen lang'
Dus het apparaat functioneert na 150 dagen niet meer, of onvoldoende, en dient dan te worden vervangen?
 
Ik ken het bestaan maar geen enkele ervaring mee. Is dat zo'n ei van Columbus dan? Of een mooi marketingverhaal?

Jan de Groot
 
Ik zie hetzelfde als Michel,hetgeen niets wil zeggen over de kwaliteit van het apparaat.
Zou wel " slechts 2x per jaar waterverversen" met een flinke korrel zout -geinig nemen.Geen enkel ozonapparaat voegt sporenelementen enz. toe aan het water.
 
Ik heb weinig verstand van de zoetwateraquaristiek, maar mogelijk dat waterverversen en waterwissel toch twee heel verschillende zaken zijn,die verschillende geïnterpreteerd kunnen worden.

Maar stel dat dit een gewone ozonisator betreft, waarom er dan zo'n ophef over maken?
 
Is ook op de Philips site niet echt iets over te vinden.
Wellicht kijk ik er overheen, als iemand iets kan vinden dan graag de link.
Zou de technische specificaties graag even doornemen.

Dave
 
Zou wel " slechts 2x per jaar waterverversen" met een flinke korrel zout -geinig nemen.Geen enkel ozonapparaat voegt sporenelementen enz. toe aan het water.

Ik dat in de zoetwater aquaristiek, en dan met name voor een Malwi Cichliden biotoop, dit wel enigzins wel op zou kunnen gaan.
Daar is tot op heden nog geen enkele nitraat verwijderaar voor uitgevonden.
Alleen een flink wervelbed-filter kan je ettelijke liters per maand schelen.
 
Een sponsor stelt een nieuw product voor wat nu bij hem te koop is ,niets mis mee toch;) Beetje reclame hoort erbij hé.

Ik heb weinig verstand van de zoetwateraquaristiek, maar mogelijk dat waterverversen en waterwissel toch twee heel verschillende zaken zijn,die verschillende geïnterpreteerd kunnen worden.

Maar stel dat dit een gewone ozonisator betreft, waarom er dan zo'n ophef over maken?
 
Daar zijn speciale filters voor met een hars er in,en die hars kun je regeneren met zoutwater.

Groeten Mike.
Ik dat in de zoetwater aquaristiek, en dan met name voor een Malwi Cichliden biotoop, dit wel enigzins wel op zou kunnen gaan.
Daar is tot op heden nog geen enkele nitraat verwijderaar voor uitgevonden.
Alleen een flink wervelbed-filter kan je ettelijke liters per maand schelen.
 
Jammer dat de link naar uw site niet werkt,ik ben wel nieuwsgierig naar dit apparaat
 
Weet iemand een link naar dit produkt???????
Op de philips site kom je niet verder
 
Ik was er toevallig bij toen de vertegenwoordiger van dit apparaat bij Wesdijk stond te verkopen, langdurige ervaring is hier dus ook nog niet. Ik heb niet het hele verkoop praatje gehoord maar wat mij opviel is dat deze meneer zei dat dit op zeewater toegepast kon worden :confused:
 
Ik geloof dat Philips een paar jaar terug samen met de TU eindhoven een techniek gebaseerd op gasontladings pulsen ( zoiets als TL, Neonverlichting en plasmatelevisie) heeft ontwikkeld die gebruikt kan worden voor waterzuivering. Ze produceren een soort corona/bliksemontlading waarbij ozon en UV vrij komt die het water reinigt.
 
deze ozonisator is niet zoals zijn conventionele voorgangers, hij doseert zijn hoeveelheid ozon namelijk zelf en is daarbij nog uiterst compact!

wij zeggen altijd maar eerst zien dan geloven!

Is binnenkort live te bekijken op onze showbak in de winkel!

groeten,

ricardo.
 
Mijn idee :goed:
Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn eerste reactie.

Er staat bij de productinformatie;
'Zoals; Kristalhelder water, tot 150 dagen lang'
Dus het apparaat functioneert na 150 dagen niet meer? of onvoldoende? en dient het dan te worden vervangen?
 
Meer uitleg over het Philips zuiveringsapparaat

Ik zie, dat de introductie van het Philips waterzuiveringssysteem de nodige vragen oproept. Na overleg met degene die nauw betrokken zijn geweest bij de ontwikkeling van dit apparaat, hoop ik met deze reactie wat meer duidelijkheid te geven over de werking van dit apparaat.

Allereerst moet ik toegeven dat de mededeling water verversen (of waterwissels) slechts 2x per jaar, niet opgaat voor een zeewateraquarium. Mijn excuses hiervoor. Dit gaat alleen op voor een tropisch zoetwater aquarium. Wel zal er veel minder water ververst hoeven te worden, afhankelijk van de visbezetting.

De Philips Tropica Aquarium Purifier, zoals het zuiveringsapparaat officiëel heet, is gebaseerd op “Corona Discharge”-technologie. Hierin wordt ozon uit zuurstof geproduceerd door het opwekken van een hoge spanning over de elektroden wat resulteert in een elektrische ontlading (Corona Discharge). Deze Corona Discharge ontleedt het moleculaire zuurstof, door botsing met elektronen, tot atomaire zuurstof. Enkele van deze zuurstofatomen vormen samen weer een ozon-molecuul. Terwijl andere weer samengaan tot moleculair zuurstof.

Zuurstof (O2) wordt omgezet in ozon (O3) met een uiterst precieze en lage dosis ozon (0,45 mg Tap 120 en 0,55 mg Tap 200) voor continue gebruik en reageert met moeilijk afbreekbare organische verbindingen.
Ozon lost gemakkelijk op in water en valt snel uit elkaar in water als het niet snel iets vindt om mee te reageren. Na een paar minuten is het meeste ozon omgezet of terug naar zuurstof (O2) of het heeft gereageerd op verontreiniging.
De Ozon (O3) wordt na oxidatie terug omgezet in zuurstof (O2) zonder giftige producten achter te laten.

Ozon verwijdert geur en kleur in het water en algen, bacteriën en virussen worden sterk gereduceerd.
Bij pH-waarden in het bereik van 7pH, wordt het giftige Ammonium/Ammoniak door de Ozon niet geoxideerd. Het giftige Nitriet wordt door de Ozon in Nitraat geoxideerd.

In Nederland is de MAC (Maximale Arbeids Concentratie) voor Ozon 0,06 ppm. Dit is de maximale concentratie die gedurende 8 uur per dag, 5 dagen per week in een ruimte toelaatbaar is. Een concentratie tussen de 0,02 en 0,05 ppm ruiken we al.

Het apparaat heeft geen modules die vervangen moeten worden, dus blijft voor jaren zijn werk doen.

Eerlijk gezegd ben ik, vanwege de restozon die ik ook absoluut niet in huis zou willen hebben, terughoudend geweest met het gebruik hiervan in een aquarium. Het is daarom ook nooit gepromoot door mijn bedrijf. Wel voor de koivijverbranche, waar wij ook actief in zijn. Hier is het gebruik van ozon algemeen geaccepteerd, en de restozon wordt verwijderd middels koolfilters.

De restozon is niet van toepassing met het Philips zuiveringsapparaat, aangezien het residu O2 (zuurstof) is.

De
Philips Tropica Aquarium Purifier draagt dus bij aan gezond, kraakhelder water, minder ziektes, minimale water verversingen enzovoorts. Helaas is het alleen nog niet, gezien de prijs, voor iedereen bereikbaar.

Dit zuiveringsapparaat is gezien de prijsstelling, wel bereikbaar voor heel veel aquariumliefhebbers. Ik hoop dan ook dat het een positieve bijdrage zal leveren aan de aquariumhobby. Ik ben zelf (de zaak is gewoon open) tot half juli op vakantie, dus kan voorlopig geen reactie geven. Mochten er vragen zijn, mail ze dan naar info@wesdijk.nl, Veel plezier met uw hobby,

Met vriendelijke groet,

Floris Wesdijk dir.

Aquariumspeciaalzaak
Gebr. Wesdijk B.V.
Barendrecht



mg/kg = 0.001/1000 = 0.000001 = 1/1,000,000 = ppm
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan