Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 2.0 & bouw versie 3

Dank je, de foto maak ik met een fotocamera... ;)




Om precies te zijn een Olympus PEN e-pl7 met een 25mm F1.8 lens (foto's 1-4) of een 60mm F2.8 macrolens (foto 5)

Mooie foto's zeg! Waarmee maak je de foto's?
 
Mooie verzameling en mooie foto's ook!
 
Soms heeft een koraaltje een snoeibeurtje nodig.
En soms vraagt dat om iets drastischer maatregelen en dan is zo'n diamand slijpschijfje onmisbaar... :eek:

Ook meteen de woekerende oren van de steen eronder kunnen verwijderen.
Nu na een half uurtje klussen en plukken staat ie weer bij te komen in de bak.

Trouwens, als ik iemand nog blij kan maken met een paar blokken Stylopora? Geef maar een gil.
 

Bijlagen

  • Bestand 08-09-17 16 34 26.jpg
    Bestand 08-09-17 16 34 26.jpg
    44,2 KB · Weergaven: 99
Het is weer hoog tijd voor een echte up-date!

Ik heb de afgelopen maanden zeker niet stil gezeten. Tegelijk te druk gehad om e.e.a. up-to-date te houden.
Op het moment ben ik namelijk ook druk om het proefschrift van mijn academische promotie af te ronden. Dit vergt erg veel tijd en energie. De inhoud van het boekje is nu af, en alle lay-out elementen moeten woensdag naar de drukker.

Ondanks dat het medisch onderzoek bij mensen betreft heb ik toch een excuus gevonden om een aantal chique foto's van mijn aquarium en de koralen in de lay-out te verwerken. Bijgevoegd een foto van de omslag, om jullie een idee te geven.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2017-10-07 om 21.20.47.jpg
    Schermafbeelding 2017-10-07 om 21.20.47.jpg
    36,9 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:
Maar wat is zoal de doorloop in de bak geweest?
Qua koraal ben ik aan het herschikken geweest en heb ik ook een aantal mooie nieuwe stukken toegevoegd. Van die laatste staan er nog heel wat te wachten op een definitief plekje.

Grote tegenvaller was een enorme KH dip eind augustus, door mijn eigen stomme schuld. :mad:
Daardoor ben ik de prachtige squamosa doopvond verloren, die ik toen ook nog maar net had.
Behalve dat, was er verder geen enkel negatief effect te merken aan de dieren.

Sindsdien erbij gekomen zijn:
- Sarcophyton elegans, fiji gele paddenstoelleder
- Acropora tenius
- Montipora verrucosa
- Acropra valida
- Acropora granulosa
- Homophyllia bowerbanki


In het vissenbestand is ook wat gewijzigd.
Ik heb een koppel blauwe Assessor's toegevoegd. Deze zijn sinds een week ook al in verwachting van hun eerste kroost! :biggrin:
De rood witte C. rubeus lipvissen en de Salarias ramosus hebben een nieuw thuis gevonden. Daarvoor in de plaats is een Ctenochaetus flavicauda (witstaart borsteltand dokter) in de bak gekomen.
 
Laatst bewerkt:
In de categorie 'beste momenten':
Met een heerlijk bakje koffie aan je bureau en je kijkt naar links...
 

Bijlagen

  • PB182266.jpg
    PB182266.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 146
Haha hoop dat je verder geen plannen had voor vandaag want als ik zo zou zitten komt er niks meer uit mijn handen

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Leuke bak hoor! En ook je visie bij de rifopbouw vind ik super tof.

ik heb net je dagboek diagonaal doorgelezen en op pagina 9 werd ik toch wel getriggerd. Je heb daar hele mooie schetsen staat van zeer bijzondere bakken en je schrijft over een systeem zonder overloop wat veilig is wat betreft natte voeten. Ook wilde je het nog even geheim houden wat je had bedacht. Helaas werd het daarna vrij lang stil en het onthullen van het geheim er volgens mij nooit van gekomen.

ik ben toch wel erg nieuwsgierig hiernaar.... is er een kans dat je ons alsnog wilt vertellen wat je plan was?
 
Dank voor alle complimenten!


Prachtig, wat zal de koffie dan lekker smaken.

Ja, bakjes twee en drie waren ook erg lekker ;)


Erg mooie kleuren:)
Hoe bevalt je sump eigenlijk?

Sump bevalt erg goed, ik zal eens even een fotootje schieten.


Haha hoop dat je verder geen plannen had voor vandaag want als ik zo zou zitten komt er niks meer uit mijn handen

Heb me toch los kunnen rukken om nog even naar de Vivariumbeurs te gaan. Was een vruchtbaar bezoek, want ben thuisgekomen met 4 stekjes. Een mooie lila kruipende Monti, een M. cebuensis "rising phoenix" (rood met blauwe poliepjes), een lichtblauwe millepora en een Hurlock Acro.


Leuke bak hoor! En ook je visie bij de rifopbouw vind ik super tof.

ik heb net je dagboek diagonaal doorgelezen en op pagina 9 werd ik toch wel getriggerd. Je heb daar hele mooie schetsen staat van zeer bijzondere bakken en je schrijft over een systeem zonder overloop wat veilig is wat betreft natte voeten. Ook wilde je het nog even geheim houden wat je had bedacht. Helaas werd het daarna vrij lang stil en het onthullen van het geheim er volgens mij nooit van gekomen.

ik ben toch wel erg nieuwsgierig hiernaar.... is er een kans dat je ons alsnog wilt vertellen wat je plan was?

Hmm, ja, die plannen liggen voorlopig even in de kluis tot er meer ruimte is (in huis en portemonnee). De enige met wie ik dit heb besproken is Arie (Aqua Compleet) en ook volgens hem moet het kunnen...


prachtige bak.
Welke verlichting heb je hier nu boven hangen?

Mvg

Sam

Zoals in mijn handtekening staat: een Coral Care. Ben daar uiterst tevreden over. Super mooi licht, makkelijk instellen, koraalgroei is fantastisch en het uiterlijk van de lamp houd ik zelf ook erg van.
 
Doe maar wat foto's namen heb ik niets aan [emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Zoals in mijn handtekening staat: een Coral Care. Ben daar uiterst tevreden over. Super mooi licht, makkelijk instellen, koraalgroei is fantastisch en het uiterlijk van de lamp houd ik zelf ook erg van.[/QUOTE]


Dat ondervind ik ook, sinds vorig jaar mei de coralcare en de groei vind ik beter als met mijn oude vertrouwde combi van HQI en T5.

gr. Marcel
 
Ik begrijp dat je t plan liever geheim houd?

jammer.... het idee om zo min mogelijk techniek etc zichtbaar te hebben is ook sterk mijn wens en alle ideeen (zeker goede en out of the box) zijn zeker welkom.
 
Zoals gezegd, bevalt de nieuwe sump heel goed.
Alles past perfect en is goed bereikbaar. Hierbij even een fotootje.

Zoals te zien moet ik alleen nog de thermostaat weer een definitief plekje geven. Ook het kromtrekkende plexiglas is nog een doorn in het oog. Ik heb dit 1 keer eerder gehad, ligt dit aan het type plexi?
 

Bijlagen

  • IMG_3116.jpg
    IMG_3116.jpg
    53,7 KB · Weergaven: 144
Bovenaan