Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Soft Nano

Re: Nano SPS

Nou,het is niet alleen maar mooie kleurtjes...

De 'Walters' hebben het niet naar hun zin. Van meer dan 25 poliepen naar 6.... en die zien er niet gezond uit.
Geen plaagdieren, geen pokken.... alleen erg dunne steeltjes en de kopjes zien er wat gehavend/oud uit...

kh op peil, vitamine c doseringen... ik weet niet wat deze buttons nog kan redden.

De overige buttons hebben nergens last van....
 
Re: Nano SPS

Licht? Hoe is het daar mee gesteld?
Hier de mijne, onder Orphek PR156.
Dien het zo 'goed' dat ze deelanemonen verzamelen (tijd voor actie).
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1388504806780.jpg
    uploadfromtaptalk1388504806780.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 106
  • uploadfromtaptalk1388504871970.jpg
    uploadfromtaptalk1388504871970.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 107
Re: Nano SPS

Erh... De Walters.... Nou... erh.... niet zo best.....

Na een snelle groei in de eerste weken stabiliseerde dit, de tentakels werden rafelig, de poliepen 'dunner' en enkelen gingen dicht. Een voor een verdwenen ze.
Nu heb ik alleen nog het schijfje oester waar ze op zaten..

Geen idee wat er aan de hand was, want alle andere buttons doen wel goed hun best.

Ik heb al vernomen dat ik niet de enige was met dit probleem... Walter heeft ergens vast een geheim over het houden van deze poliepen, het wordt tijd dat hij dat vrijgeeft :rolleyes::biggrin:
 
Re: Nano SPS

Dat is een zonde nieuws Patrick. Echt erg...
Maar misschien ook iets positief?:) Hoe gaat het verder met de bak? Je hebt al zo lang niks verteld hier...
Van Cespitularia al zeker "last"?;) Een prachtig plaag?:biggrin:
 
Re: Nano SPS

Ik hoor al vaker dat ik weer eens foto's moet plaatsen.. gaan er ook zeker aan komen.

De "plaag" is zeker geen plaag, groeit wel, maar woekert niet.

Er zijn ondertussen wat leuke koralen bij gekomen, zoals blauwkoraal en pluizige Sinularia. Ook nog wat orgelpijpkoraal, anthelia, en gele buttons.

Helaas ook wat minder leuk nieuws, m'n Naso is overleden. Geen zichtbare verwondingen of aandoeningen. :(
Wat me wel opvalt is, dat wat eerst een rustig groepje Chromis was, elkaar na de dood van de Naso terroriseert.
Zagen ze de Naso als een gevaar waardoor ze hun schoolgedrag bleven houden? De Naso heeft nooit een vin naar ze uitgestoken....
 
Re: Nano SPS

Is een mogelijkheid? Je hoort wel vaker dat bepaalde soorten zich veiliger wanen, of juist niet, bij andere vissen. Voorbeeld? Trekkers en kogels. Goeie combi

brought by Sony experia s
 
Re: Nano SPS

Erh... De Walters.... Nou... erh.... niet zo best.....

Na een snelle groei in de eerste weken stabiliseerde dit, de tentakels werden rafelig, de poliepen 'dunner' en enkelen gingen dicht. Een voor een verdwenen ze.
Nu heb ik alleen nog het schijfje oester waar ze op zaten..

Geen idee wat er aan de hand was, want alle andere buttons doen wel goed hun best.

Ik heb al vernomen dat ik niet de enige was met dit probleem... Walter heeft ergens vast een geheim over het houden van deze poliepen, het wordt tijd dat hij dat vrijgeeft :rolleyes::biggrin:
Zonde zeg! Gebruik je KZ Spongepower?
 
Re: Nano SPS

Zonde zeg! Gebruik je KZ Spongepower?

Inderdaad zonde. Ik gebruik geen spongepower. Wat zou dit moeten doen met de buttons?

Wel wordt er regelmatig gevoerd met cyclop-eeze en diepvries lagere dieren voer (geen idee wat daar inzit, maar er ontstaat een 'feeding frenzy' van alle dieren. :cool:
 
Re: Nano SPS

Denk dat als aminozuren ook zoiets die spongepower van KZ. Geeft buttons extra kracht. Heb al eerder hier in het forum veel positieve reactie's gezien van aminozuren gebruikers. Ik zelf voeg aminozuren ook elke dag toe.
Maar waarom plaats je dan nog steeds geen foto's van mooie nieuwe aanwinsten? Iets moois verbergen is geen goed idee toch!;)
 
Re: Nano SPS

De dagen zijn idd flink langer geworden;) om half 7 al licht:)
Tijd voor een grotere bakje Patrick!:biggrin:
Nog bedank voor mooie foto's!
 
Re: Nano SPS

Inderdaad zonde. Ik gebruik geen spongepower. Wat zou dit moeten doen met de buttons?

Wel wordt er regelmatig gevoerd met cyclop-eeze en diepvries lagere dieren voer (geen idee wat daar inzit, maar er ontstaat een 'feeding frenzy' van alle dieren. :cool:
Bijvoeren is m.i. sowieso gewenst. Ik heb geen idee wat er in spongepower zit, maar weet wel dat buttons het als je dit gebruikt vaak veel beter doen. Naar mijn idee het proberen waard :)
 
Bovenaan