Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Soft Nano

Re: Nano SPS

NO3 op 5!
Dus maar weer wat steen gehaald bij AquaCompleet. Ik was er op tijd bij, dus genoeg keus!
Een paar mooie platte stukken meegenomen met wat sponsen en oortjes. M'n opbouw is nu wel zo'n beetje klaar (denk ik)
Met een lage opbouw toch een goede diepte gekregen.
 
Re: Nano SPS

Vind de compositie van je bak mooi natuurlijk ogen.
Qua foto's zou je eens wat andere witbalans instellingen moeten proberen, wellicht heb je een functie waar je hem op de kleurtemp van je leds kan instellen 20000k oid, als die mogelijkheid op je toestel zit natuurlijk. Aanpassenin een bewerkingsprogramma is ook niet zo moeilijk. Laat maar weten als je wat tips wil.

grtz
 
Re: Nano SPS

De foto's zijn al enigzins bewerkt met Irfanview, een beetje het overtollige blauw er uit gehaald en de kleuren poberen te benaderen (wat niet gelukt is).
Ik heb een simpel cameraatje, de witbalans kan je niet instellen. Wel kan je kiezen voor verschillende soorten verlichting (naturel, auto, fluorescent, etc) maar met LED is dat lastig, ervaar ik.
 
Het powerfilter doet z'n werk, het water is goed helder. Jammer dat zo'n pomp vol watten er niet uit ziet, wordt dus geen permanente oplossing :rolleyes:
Ondertussen is het NO3 gedaald naar 10. Het gaat de goede kant op :cool:

Hoi patrick, succes met de doorstart.
Leuk te lezen dan mensen mijn eigenwijze ideetjes overnemen en dat het bij hun ook werkt.
Je kan het ook alleen periodiek toepassen, maar je moet wel de signalen van opkomende flap herkennen. Als je vanaf het probleem gaat werken dan duur het veel langer om er vanaf te komen. Verlichting iets dempen helpt ook het proces versnellen. Bv een vuile glaspaat onder de lampen.

m.v.g. Glenn
 
Re: Nano SPS

Glenn, de meest eigenwijze ideeen zijn meestal het beste :)
Het filter gebruik ik nu om zweefvuil tegen te gaan en inderdaad om mogelijk opkomende flap e.d. voor te zijn. Als de bak goed in ballans is gaat hij er uit en op de plank, voor als er inderdaad flap dreigt, of er veel zweefvuil is (bijv bij grootschalige schoonblazen van de stenen o.i.d.)
 
Re: Nano SPS

Met de Pacific Sun 75 watt op 16.000K:

PC030253.jpg

Met de Maxpect Razor 120 watt op 16.000K:

PC080262.jpg

foto's zijn beide keren onbewerkt.
De kleuren komen op de foto helaas niet zo mooi uit als in het echt.

oh, let niet op de thumbnail van de pilaar.. deze is er tussen gekomen en ik krijg hem niet meer weg :)
 

Bijlagen

  • PC080454.jpg
    PC080454.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 66
Re: Nano SPS

Bedankt Jeff!
In het echt zien de kleuren er nog mooier uit, en die blauwe gloed op de foto zie je niet terug.

Net even getest:
Nitraat: 1
Fosfaat: 0

Geen algen aanwezig (op wat kalkalgen en een dikke dot cheato na).
De aanwezige koralen groeien, de oortjes gaan zo hard dat ze los door de bak zweven omdat er gewoon geen ruimte is op de steen.
De buttons groeien en zijn felgekleurd! :cool:
 
Re: Nano SPS

Gisteren heb ik het water eens volledig getest, en kwam ik toch wel iets vreemds tegen.
(wat ook veroorzaakt kan worden door oude testsetjes...:rolleyes:)

NO3 = 0,2
PO4 = 0
Ca = 500
Mg = 1250
pH = 7,7
KH = 6
temp = 24,5
saliniteit = 1.025

Ondanks de hoge waarden Ca en Mg is toch mijn KH en daarmee pH aan de lage kant.
Ik ben de Mg wat aan het optrekken in verhouding tot de Ca, wellicht dat dit de KH ook optrekt.

Negatieve effecten heb ik niet ondervonden.

Binnenkort toch maar eens wat water laten testen bij AquaCompleet.
 
Bovenaan