Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

refractometer eiken

kauderni

ZeewaterForum gebruiker
hoi ik heb een refractometer en ik vroeg mij af hoe ik deze moet eiken
er is een potje met eik vloestof be het is een oka zie meter
alvast bedangkt
greetz steven
 
Het ijken van een refractometer gebeurt met osmosewater , de nullijn gelijk zetten met het regelvijsje( o ppm) .
Of met refractocheck van Salifert en dat is ijken op 35 ppm.
 
Als leverancier van de refractometer kan ik niet vaak genoeg zeggen dat je het prisma en het daglichtklepje GOED MOET SCHOONMAKEN. De meeste mensen vegen deze gewoon af met een handdoek wanneer ze klaar zijn met meten.

Het gebeurt nogal vaak dan dat er een zoutfilm achterblijft waardoor je de volgende keer een iets hogere waarde afleest. Als je bij het ijken steeds de refractometer naar beneden moet bijstellen, en er is in omgevingstemperatuur niets of weinig veranderd, dan heb je grote kans dat de refractometer niet goed schoon is.

Ikzelf spoel na het meten het prisma en het daglichtklepje af onder de kraan. ALLEEN DIE 2 ONDERDELEN !!! En daarna goed drogen met een handdoek. Ga je direct na het schoonmaken onder de kraan ijken, laat dan eerst de Refractometer een tijdje liggen ivm de temperatuur van het kraanwater. Op de meeste Refractometer zit automatische temperatuur compensatie, vandaar.

Kijk voor meer informatie op www.dvh-import.com

Dennis
 
Bovenaan