Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het zee-aquarium van Zeemonster

Zeemonster

Senior Forumlid
Hallo beste mede-hobby-isten,

Ik ben al een paar jaartjes bezig met deze mooie hobby. Ik denk nu zo'n 30 jaar.
Ik ben ooit begonnen met een aquarium met een Eheim potfilter, met een bakje van 150 liter.
Later ben ik overgestapt naar het systeem van droog-nat. Vele jaren gehad en als ik nu nog terugkijk, was dat een leerzame tijd.
Vanaf mei 1998 ben ik overgestapt naar een grotere bak (incl sump) totaal 1000
liter water
Ik heb met de inhoud van deze bak wat veel tegenslagen gehad, maar de laatste 3 jaar gaat het goed.
De afmetingen van deze bak zijn 165 x 90 twee zijruiten van 40 cm em dan een lange voorruit er in en de waterhoogte bedraagt 70 cm.
In mijn bak zitten wat (steen)koraaltjes zijn vooral druif koraal, wat leders, gorgonen en veel oren

Mijn vissen bestand
5 doktersvissen Gele Dokter
Desjardini
Naso Vlamingii
Acanthurus Maculiceps (Heeft een masker op zijn Kop)
Acanthurus coeruleus (Blue Tang)

Rifwachter
Navarchus (Droomkeizer)
Centr Bicolor
2 grote anemoonvissen(leggen regelmatig eitjes)
2 Royal gramma's

Is dit een mooi vissen-bestand of niet

Graag reactie
 
Hallo Zeemonster,

Inderdaad indrukwekkende vissen!
Ben benieuwd naar wat foto's!

Groet gijs
 
Gijs zei:
Hallo Zeemonster,

Inderdaad indrukwekkende vissen!
Ben benieuwd naar wat foto's!

Groet gijs
 

Bijlagen

  • Vakantie 2007 065.jpg
    Vakantie 2007 065.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 192
Dit is het aquarium van ongevver een jaartje terug

Ik zal proberen een paar mooie foto's van mijn vissen te maken
 
Een poosje weg geweest, erg druk gehad.

Werkte met een turbelle 4002, daarna ik nu verandering in brengen.

Ik heb een multicontroler met een Tunze-streamer 6100 aangeschaft, dus nu maar hopen op een meer waterbeweging ( Ik heb nu dan twee Tunze-streamers, nu zoek ik er nog twee)

Ik ga ook nog vandaag een plaatje te schieten van mijn nieuwe opbouw in de bak
 
Hiebij een nieuwe foto, hoe de bak er gisteren uitzag dd 01-03-2009
 

Bijlagen

  • IMG_0004.JPG
    IMG_0004.JPG
    169,4 KB · Weergaven: 139
en nog eentje
 

Bijlagen

  • IMG_0003.JPG
    IMG_0003.JPG
    159,6 KB · Weergaven: 91
mooi bakkie.

Het hoeft niet altijd sps lps te zijn om een nette bak te maken.
 
Hierbij een fotootje van een van de dokters
 

Bijlagen

  • IMG_0015.JPG
    IMG_0015.JPG
    142,4 KB · Weergaven: 46
Ziet er mooi uit,mooie vissen.

Heb je bewust geen bodem bedekking?

Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Vrijwel niet,

Is zo gemakkelijker met schoonmaken, maar mooier ..................
 
Weer een berichtje

Een triest bericht

Kort geleden kreeg mijn Acanthurus Coeruleus uitslag, had ie wel meer,
maar dit keer ging het razend snel, al mijn vissen ziek en ze waren alleen binnen een dag dood, op een drietal na, deze bleven normaal, dit was een Naso Vlamingii, een Desjardini en de centr Bicolor.

Hoe dit kan gebeuren weet ik niet. Het vissenbestand heb ik al een tijdje. Ik sta voor een raadsel.

Nu in 1 keer zit de bak onder de paarse flap, daar is niet tegen aan te hevelen. Ik ben al een week bezig met dit zooitje.

Wat kan ik doen???

Geen middeltjes als Aqua-red gebruiken wordt mij aangeraden, omdat dit een hoop aantal bacterien doodt.

Wie geeft me raad!!!

Graag reactie

Gr

Zeemonster
 
Ha die Rien en Fam,

Hoe gaat het op het moment met de bak alles onder controlle in middels,

heel vervelend om te horen dat alles dood gaat bij jullie(aquarium)ben je er inmiddels achtr wat het is geweest, ik sprak Wilm op de club en die vertelde mij dat je pomp door vervuild sponsje niet goed werkte en je waarschijnlijk een nh3 en po4 piek zou kunnen hebben gehad, dat geeft veel stress en door verminderde weerstand ook gevoelig voor ziektes en plagen.

Laat je kop niet hangen vriend, kom weer eens aan om te kijken dan kunnen we het er over hebben, je weet de weg en je kent ons nr,


groetjes krysia en peter
 
Da's nauw jammer, zonde van al die mooie vissen.

Kan je in je dagboek nu nog iets nieuws vertellen over je zeebak, want hoe gaat het nauw

Groet

Ryba
 
Ja, mijn bak, ziet er op het moment niet uit.

Een enorme explosie van silicaten, maar heb gisteren de patroon vervangen, dus dat moet minder gaan worden.

Ik moet ook schrijven, dat ik niet veel vissen (dokters 2 x) meer overheb. Niet dat ze weer dood zijn gegaan, nee ik heb ze verkocht voor een goede prijs. De vlamingii was ruim 25 cm en de desjardine zo'n 20 cm. Ze waren toch aan de grote kant en ik wilde iets anders.

Ik heb nu nog een drietal vissen over een dwergkeizer Centr Bicolor en twee anemoonvisjes (Amp Ocelaris) en een tweetal poetsgarnalen en een kappersgarnaal en wat koraaltjes.

Ook heb ik een andere eiwit afschuimer gekocht een Bubble Magus, die begon te schuimen, meteen na het inzetten ervan, staat nu dan a.s zaterdag 2 weken.

Ik zal proberen een fotootje te plaatsen van de afschuimer
 
Foto's ......................................................

Ik wel eens zien hoe de bak er nu uit ziet
 
De beloofde fotootjes
 

Bijlagen

  • IMG_1163.JPG
    IMG_1163.JPG
    124,7 KB · Weergaven: 36
  • IMG_1165.JPG
    IMG_1165.JPG
    212,6 KB · Weergaven: 39
  • IMG_1164.JPG
    IMG_1164.JPG
    191,3 KB · Weergaven: 35
  • IMG_1167.JPG
    IMG_1167.JPG
    165,9 KB · Weergaven: 31
hoi het zit je niet mee als ik het goed lees al vanaf juni ik wens je toch alle sterkte toe en succes

gr marcel
 
Hoi Marcel,

Zit me inderdaad niet mee, heh nu last van bruine alg, ik denk silicaten (eigenlijk weet ik het wel zeker) iemand had zo'n microisymen meter, die gaf aan waarde 33, dus veel te hoog, moet tussen de waarden 0 en 5 liggen. Wel nu de silicatenpatroon in mijn osmose apparaat vernieuw, nu maar eerst water verversen en maar weer hopen dat het goed komt.

Groet

Zeemonster
 
Bovenaan