Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Kweekkamer voor paardjes, nemo's, garnalen etc...

Voor de kweek van dieren heb je mega hoeveelheden plankton nodig.
Denk niet in halve liters, maar eerder in termen van 5-10 liter dagelijkse productie.

Flessen kan je ook ontsmetten met de magnetron en beetje water om stoom te generen. Niet te lang anders smelt de fles

greetings, GlennF
 
hoi Glenn,

Ja, dat geloof ik zeker (veel nodig), maar bij mij is het meer bedoeld voor de pitvis (nauplien) en bijvoeren van de koralen. Bovendien vind ik dat je zelf je voer moet kunnen kweken en dat is dus een leerweg die leuk is om te bewandelen!

groet,
Martijn
 
Eh Glenn, heb jij ervaring met die plastic chemische geur die vrijkomt door (vermoedelijk) de bellen die de luchtpomp produceert?
Ik hoor het graag, door te lezen leer je veel, maar zelf er met je neus in de praktijk tegen aan lopen, creëert een veel grotere leerspiraal!:)

Groet,
Martijn
 
hoi Glenn,

Ja, dat geloof ik zeker (veel nodig), maar bij mij is het meer bedoeld voor de pitvis (nauplien) en bijvoeren van de koralen. Bovendien vind ik dat je zelf je voer moet kunnen kweken en dat is dus een leerweg die leuk is om te bewandelen!

groet,
Martijn

Vergis je niet in de tijd dat het kweken van voer kost. Dat is enorm....
Het heeft menig aquariaan (bijna) de hobby doen opgeven ( inclusief mijzelf)

greetings, GlennF
 
Eh Glenn, heb jij ervaring met die plastic chemische geur die vrijkomt door (vermoedelijk) de bellen die de luchtpomp produceert?
Ik hoor het graag, door te lezen leer je veel, maar zelf er met je neus in de praktijk tegen aan lopen, creëert een veel grotere leerspiraal!:)

Groet,
Martijn

Hier heb ik nooit last van gehad.

greetings, GlennF
 
Dank je voor je reactie Glenn. Maar ik heb een aardig idee waar ik aan begonnen ben met het kweken. Ik kweek al ruim 10 jaar 5-6 soorten voedseldieren voor mijn gifkikkers en dat is denk ik meer werk! Dat kost ook enkele uurtjes per week. Tot nu toe vind ik het kweken van fytoplankton en op laten groeien van artemia (-eieren) een kleine moeite. Maar dat is de eerste ervaring dan, he!:)

Groet,
Martijn
 
Dank je voor je reactie Glenn. Maar ik heb een aardig idee waar ik aan begonnen ben met het kweken. Ik kweek al ruim 10 jaar 5-6 soorten voedseldieren voor mijn gifkikkers en dat is denk ik meer werk! Dat kost ook enkele uurtjes per week. Tot nu toe vind ik het kweken van fytoplankton en op laten groeien van artemia (-eieren) een kleine moeite. Maar dat is de eerste ervaring dan, he!:)

Groet,
Martijn

Mooi! dat is de juiste instelling.

greetings, GlennF
 
Bovenaan