Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

spoed: gas en licht afgesloten

M

mfm1505

Guest
Door miscommunicatie met mijn energie leverancier zit ik nu tijdelijk zonder gas en licht...hoe lang kunnen vissen en zeepaardjes zonder licht en afschuimer?
Ookal betaal ik de rekening nu duurt het toch nog 4 dagen.
 
Vandaag nog een generator huren! Als je nog wat over wil houden van je dieren!!!!

(of een haspeltje bij je buren erin prikken!)


mfm1505 zei:
Door miscommunicatie met mijn energie leverancier zit ik nu tijdelijk zonder gas en licht...hoe lang kunnen vissen en zeepaardjes zonder licht en afschuimer?
Ookal betaal ik de rekening nu duurt het toch nog 4 dagen.
 
Als het echt alleen om vissen en zeepaarden gaat (ga er even vanuit dat de eisen voor vissen en zeepaarden hetzelfde zijn), die kunnen heeeeeeeel lang zonder licht en afschuimer. Ik heb niet eens een eiwitafschuimer op mijn aquarium op mijn koraalbakje! En een beetje licht krijgen ze altijd van buitenaf dus dat is voldoende voor je vissen.

Als je ook lagere dieren in je bak hebt is het een iets ander verhaal, die hebben meer behoefte aan licht en stroming en afschuiming.

Maargoed ik denk dat je je meer druk moet maken om verwarming maar vooral stroming! Zonder stroming kun je snel zuurstofgebrek krijgen etc etc...
 
ik denk dat hij met licht alle stroom bedoeld.....

met enkele uren treed meestal wel een ernstig zuurstof tekort op, zeker bij een grote bezetting. VANDAAG nog actie ondernemen of je zult niets overhouden.
 
daar was ik dus al bang voor...goed...met de buren heb ik verder geen contact dus dat wordt niets...evengoed bedankt.
 
ja idd ik zou daar heen gaan om een verleng kabel die kant op te trekken en alleen stroming aanzetten en evt verwarming.

En ipv afschuimer morgen ff een busje easy life halen.!

of naar de gamma in die trend om een generator huren
 
Maar als je geen stroom hebt hoe kom je dan op internet??
 
Jazeker zei:
Maar als je geen stroom hebt hoe kom je dan op internet??
met je laptop, via de draadloze internet verbinding van de buren....:eek:
 
(ga er even vanuit dat de eisen voor vissen en zeepaarden hetzelfde zijn)

Zeepaarden zijn ook vissen:D
 
Idd, mijn laptop batterij was nog vol genoeg om even snel op internet te kunnen.Ik ben nu inmiddels bij mijn ouders.

Ik heb via de buurvrouw een kabeltje mogen doortrekken maar de stoppen slaan steeds door dus we weten niet waar het aan ligt. Iedereen moet helaas werken dus kan pas morgenavond weer kijken hoe we dit gaan oplossen.
Ik had overigens toen alleen de stroming aan en de afschuimer.
 
Ja, hoe is het afgelopen?
 
Bovenaan