Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

opslaan fosfaat en silicaatkiller(verwijderaar)

  • Topicstarter bart frinking
  • Startdatum
B

bart frinking

Guest
ik wil tijdelijk mijn fosfaat en silicaatkiller buiten gebruik stellen. Beiden zitten nu in een wervelbedfilter. Is nu ongeveer 3 weken gebruikt. Kan iemand zeggen of ik deze middelen tijdelijk op kan slaan en weer gebruiken en hoe dat dan zou moeten gebeuren? (uitspoelen en vochtig bewaren?)
 
Is niet verstandig er zitten bakterien in,deze zullen direkt afsterven en bij het in her in gebruik,zul je gelijk met de problemen zitten.nitraat nitriet
 
Ik zou het eerst goed spoelen, laten drogen, droog bewaren en voor het gebruik eerst weer goed spoelen.
 
Volgens het etiket op mijn bus PhosGuard van Seachem kun je het gewoon drogen en opnieuw gebruiken tot het moment van verzadiging.
 
Aangezien hier sprake is van een wervelbedfilter vermoed ik dat het on rowaphos gaat.Dit mag zeker niet droog bewaard worden,moet altijd vochtig zijn.

Ik zou geen risico nemen en het gewoon weggooien.Ander merk trouwens ook.Beter nog gewoon gebruiken blijven,maar aan een zeer lage doorstroomsnelheid.
 
Bovenaan