Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Techniek van de mooiste bakken van info

Re: Techniek van de mooiste bakken van .ORG

Hoi.


Ook hier moeten we even zeggen dat het weer top gaat met de bak.
We hebben gelukkig de ziekte uit de bak.:D .
Er zijn geen vissen meer die snel ademen.

Nu weer op naar het volgende probleem;) .
Dat er ongetwijfeld wel weer zal komen.
Er wordt niet voor niets gezegd dat het houden van een zeeaquarium is, " het oplossen van problemen:D ".

mvgr
twan
 
Re: Techniek van de mooiste bakken van .ORG

Interessant onderwerp. Een vraag, gewoon uit interesse ?

Wie bepaalt eigenlijk wat een "topbak" is. Is daar een definitie voor bedacht ? Of zijn er een aantal lieden die dit bepalen ?
En is een topbak ook een bak waar om de haverklap koralen in doodgaan en die dan gauw verwijderd worden om na een kleine aderlating in de winkel te worden aangevuld met nieuwe koralen ?
Wat zijn de vereisten voor een topbak ? En zijn topbakken alleen maar grote bakken ?

Ben heel benieuwd naar jullie antwoorden... :goed:

Hans
 
Re: Techniek van de mooiste bakken van .ORG

hansvanhalteren zei:
Wie bepaalt eigenlijk wat een "topbak" is. Is daar een definitie voor bedacht ? Of zijn er een aantal lieden die dit bepalen ?


Hans
Volgens mij gaf Shiva al aan dat het zijn eigen lijstje was en dat sugesties welkom waren.
 
Re: Techniek van de mooiste bakken van .ORG

hansvanhalteren zei:
Interessant onderwerp. Een vraag, gewoon uit interesse ?

Wie bepaalt eigenlijk wat een "topbak" is. Is daar een definitie voor bedacht ? Of zijn er een aantal lieden die dit bepalen ?
Lees de eerste regel!
En is een topbak ook een bak waar om de haverklap koralen in doodgaan en die dan gauw verwijderd worden om na een kleine aderlating in de winkel te worden aangevuld met nieuwe koralen ?
Ik denk dat ik de enige ben die problemen heeft gehad, tenminst ik geef het toe, en ik denk dat iedereen problemen in zijn bak heeft.
Bij de ene zijn die groot, zoals bij mij, de ander stoort zich al aan een algje wat hij in zijn bak vind.
En het is echt niet zo dat ik even 70 vissen ga kopen, ik moet er ook voor werken!
Wat zijn de vereisten voor een topbak ? En zijn topbakken alleen maar grote bakken ?
Niet alle top bakken zijn groot, dit is voor mij een top bak:
120 X 50 X 40.
http://www.zeewaterforum.org/forums/showthread.php?t=45177

Ben heel benieuwd naar jullie antwoorden... :goed:
Dit zijn MIJN antwoorden.

Hans
 
Re: Techniek van de mooiste bakken van .ORG

Nou Hans, hier een paar antwoorden:

Wie bepaalt eigenlijk wat een "topbak" is. Of zijn er een aantal lieden die dit bepalen ?
Dat bepaalt mijn vrouw, en die is pas sinds afgelopen jaar een beetje "tevreden" over hetgeen ze ziet;) .
Natuurlijk streelt het dat er ook andere mensen zijn die de bak mooi vinden:cool:
Is daar een definitie voor bedacht? Niet voor zover ik weet, bovenstaande lijst is een persoonlijke voorkeur van 1 forumlid. Als je wilt begin je je eigen top 10 van favoriete bakken.
Tenzij je meedoet met verenigingskeuringen en via de NBAT verkozen wilt worden tot landelijke winnaar, dan zijn er bepaalde eisen waaraan je systeem moet voldoen.

En is een topbak ook een bak waar om de haverklap koralen in doodgaan? (gelukkig nog niet) en die dan gauw verwijderd worden om na een kleine aderlating in de winkel te worden aangevuld met nieuwe koralen? (heb ik het geld niet voor, dus ik moet m'n best doen om het systeem gezond en 'onbesmet' te houden)

Wat zijn de vereisten voor een topbak? (geen idee, vraag dat maar aan mijn vrouw:D ) En zijn topbakken alleen maar grote bakken? (ik zou niet weten waarom, ik persoonlijk vind mijn stekkenbakje met amper 40 liter water een topbak, ziet er niet uit, maar er groeien geen algen in en dus is tie top)
 
Re: Techniek van de mooiste bakken van .ORG

Shiva FRP zei:
Check de techniek van mijn rijtje Topbakken van .org

Hans,
Ben je nu serieus of probeer je reclame te maken voor je eigen "Link":rolleyes:

Aangezien je degenererende mening hou ik het op het laatste en betwijfel ik je objectief ogende vraag;)
 
Re: Techniek van de mooiste bakken van .ORG

Nee hoor het is een serieuze vraag. Je hoort vaak de mensen roepen "Dat is een topbak!" Ik heb ook kennissen in mijn omgeving die meedoen met de NBAT keuring en als ik hoor hoe het er daar aan toe gaat dan vraag ik me altijd af welke criteria nu bepalen of iets een topbak is.

In het aangegeven lijstje zie je ook alleen grote bakken staan. Maar ik heb hele mooie nano's gezien.

Dus vandaar mijn vraag... niks verkeerds mee bedoeld.
 
Re: Techniek van de mooiste bakken van .ORG

hansvanhalteren zei:
Nee hoor het is een serieuze vraag. Je hoort vaak de mensen roepen "Dat is een topbak!" Ik heb ook kennissen in mijn omgeving die meedoen met de NBAT keuring en als ik hoor hoe het er daar aan toe gaat dan vraag ik me altijd af welke criteria nu bepalen of iets een topbak is.

In het aangegeven lijstje zie je ook alleen grote bakken staan. Maar ik heb hele mooie nano's gezien.
Dat is niet waar hans; Anton zijn bak bijv?

hansvanhalteren zei:
Dus vandaar mijn vraag... niks verkeerds mee bedoeld.
Maarehm; dit lijstje was slechts bedoeld om te laten zien welke techniek de bakken gebruiken waar veel mensen (en dus ik vooral) tegen op kijken... De beslissing of een aqua een topbak is, is puur persoonlijk. En wat de NBAT betreft; tja......
 
Interessant topic maar.... graag een update, de laatste melding was van 2009, het is nu 2015.
 
Mmmm🤔🤔🤔 Royal Exclusive zijn dus duidelijk de topschuimers, ledverlichting wordt bij deze toppers nog aan de kant gehouden en diegene die met één RD 12000 gans het geheel van stroming voorziet....heel interessante info,prachtpost.
 
Mmmm🤔🤔🤔 Royal Exclusive zijn dus duidelijk de topschuimers, ledverlichting wordt bij deze toppers nog aan de kant gehouden en diegene die met één RD 12000 gans het geheel van stroming voorziet....heel interessante info,prachtpost.

Niet zo gek van die verlichting. Immers in 2007 (ja dit topic is 13 jaar oud) was er nog geen goede LED verlichting voor aquaria. Sterker nog we hadden thuis nog geen LED verlichting en zaten nog met van die hopeloze spaarlampen opgescheept.
 
Niet zo gek van die verlichting. Immers in 2007 (ja dit topic is 13 jaar oud) was er nog geen goede LED verlichting voor aquaria. Sterker nog we hadden thuis nog geen LED verlichting en zaten nog met van die hopeloze spaarlampen opgescheept.
HQI for the win!
Gewoon 500 watt boven je bak hangen, dat waren nog eens tijden...
 
Bovenaan