Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zelf een sleepnet / kornet maken

GerardGul

Gerard.
Hallo

Ik zat een beetje op Internet te zoeken naar een sleepnet en kwam al snel op bedragen uit van zo'n 150 euro.... Dat is dus iets te veel geld voor een netje.

Als ik zo'n net bekijk is het nou niet echt dat je zegt iets ingewikkelds ofzo...
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zelf maken van een sleepnet ??
En zo ja wat zijn de kosten dan ongeveer ??

Owja als iemand een paar duidelijke foto's kan uploaden ben ik ook heel blij :)

Groetjes Gerard
 
http://www.zeewaterforum.org/forums/showthread.php?t=16657

Hier staan foto's van een replica van een profesioneel boomkortuig, dit is niet te maken voor iemand die hier geen les in heeft gehad ;)


Wel kun je natuurlijk een veel makelijkere uitvoering maken, dit heb ik bij michel gezien, als je handig bent kun je het tuigje zelf wel maken/lassen en als net gewoon een stuk fuiken net gebruiken en er aan knopen.

Ander even vragen of michel een foto van zijn netje wil plaatsen.
 
Dat is snel.
icon10.gif
 

Bijlagen

  • 100_3257.jpg
    100_3257.jpg
    269 KB · Weergaven: 56
  • 100_3259.jpg
    100_3259.jpg
    222,3 KB · Weergaven: 49
  • 100_3260.jpg
    100_3260.jpg
    243,2 KB · Weergaven: 47
  • 100_3261.jpg
    100_3261.jpg
    258,2 KB · Weergaven: 44
Het frame is van rvs en heb ik laten maken bij een staalconstructie en lasbedrijf. Het net heb ik bij Berkhout Visserij Benodigheden in Uitgeest gekocht. ze hebben ook een website. Dit net koop je per meter en wordt gebruikt om fuiken van te maken.Ik was voor 5 meter net circa 20.- kwijt is dus niet duur . Net is uit 1 stuk en moest alleen aan het frame vastgezet worden en aan het eind voorzien van een sluitkoord.Ik had dit in eerst instantie dichtgemaakt , maar is niet handig om de vangst uit te halen. Heb er nu een koord in geregen zo dat deze open kan zoals een echt vissersnet.

Groeten Michel
 
Net echt :D

Maar hij vangt goed, dat ik hem eerst zag keek ik raar op, maar de volgende maak ik ook zo :goed: goedkoop makelijk en het werkt :)
 
Die dunne rvs stang aan de voorkant van onderen dient deze als wekker:D lijkt mij dat dit tegenwerkt?

Maar ziet er wel leuk uit en als het werkt waarom zou je dan al die moeite doen voor een echte boomkor. Gebruikt niemand borden?

mvg peter
 
Hmmm het ziet er inderdaad niet echt super lastig uit om te maken... Lastigste is dus het rvs gedeelte. Wat was je kwijt voor het laswerk etc ???
 
Ik heb hier nog een sleepnet, maar dan met een scheerbord. Het net is goed, maar het bord vind ik zelf vrij zwaar. Misschien zie je er iets in? voor 75 euro weet je alles ´k heb ook een kornetje, maar die hou ik zelf:D

gr. Kees
 
Hey cees,

Zou ik de maten mogen weten van die kuil ?

Onder pees, boven pees, totale lengte, lengte zak en maaswijte zak :D

En is het bordje zelfrichtend en van staal ?


En gerardgul zoon netje werkt zeer zekers te weten ;) alleen hou ik van specializatie....alles moet zo echt mogelijk :D
 
Hoi Pieter,

Het bord is van hout met een stalen 'ski' eronder, deze is echter niet zo mooi meer. Werkt zeker wel want ik heb er tientallen malen mee gevist, maar het oog wil ook wat.
De breedte is volgens mij 1,5 mtr

gr. Kees
 
beste Michel ik zie dat het al even geleden is toen je dat sleepnet gemaakt hebt, maar heb je de globale maten nog van de contructie?
Alvast bedankt, gr.Arjan[
 
Hallo Arjan , het frame is ongeveer 120 cm breed en 25 cm hoog.De breedte heb ik aangepast aan de breedte van onze auto ivm vervoer, maar dit kan je zo breed maken als je zelf wil. Groeten Michel



janjacob zei:
beste Michel ik zie dat het al even geleden is toen je dat sleepnet gemaakt hebt, maar heb je de globale maten nog van de contructie?
Alvast bedankt, gr.Arjan[
 
Beste , als u mij de maten enz enz doormailt ,
ik maak alles zelf,
ook de beugels ,
ik vis nu momenteel met 2m breed ijzeren beugels ,
resultaat gewoon prachtig,
heb ook inox (rvs)

een netje van 2m breed met ijzeren beugels , en helemaal kompleet kost bij mij 110euro

meer vragen?
bjorn_petra@hotmail.com

je mag me gerust toevoegen aan msn ook

mvg bjorn
 
ik maak alles zelf
dus netje van 2m breed ,
met rvs beugels kosten bij bij 110euro

met gewone ijzeren beugels kost het samen 90euro.

mvg bjorn

:goed:
 
Hallo ik zoek een net voor in mijn sleepnet weet iemand misschien een site hij moet 150cm breed dn rond de 2 meter lang zijn.
 
misschien heb je hier wat aan. mvrgr jack.

Nettenhandel J. van Dijk en Zn. B.V. in Katwijk (Zuid-Holland ...
awzoDOAAU10vYehMMTMYDvbgOBUASkb2bm9HKiwYaKvKAjFBbA30AAuJhQYNALTY0sACG1sQQQhagWJEgI8gQwaoMWjHGRYDUqpU6UXCoAgwMnQ4QLPmgSUcRDSKEOVDgZ9Af0J5EwgAOw==


www.vandijknetten.nl/



www.telefoonboek.nl/.../katwijk.../nettenhandel-j.-van-dijk-en...
Nettenhandel J. van Dijk en Zn. B.V. in Katwijk (Zuid-Holland), ... Het vervaardigen enrepareren van- en de grooten kleinhandel in alle soorten netten ...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan