Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

TIPS DIGITAL FOTOGRAFEREN

Stephan Reyntjens zei:
Off-topic
Dag Ron,
Waar heb je dit visje gevonden, in wat soort aquarium zwemt hij?
Zou dat niet iets zijn voor de deep blue in het OHC? Of wat te groot misschien...
Deze is idd aardig aan de maat. Kwam hem destijds tegen bij de groothandel.

Groet,

Ron.
 
Jochem T. zei:
Afgelopen week een Nikon 1000D gekocht, voor een goede marco lens ben ik nog aan het sparen. Ooit hoop ik net zulke foto's te kunnen maken als Ron. Uw foto's zijn echt supermooi. Ik ga er vanuit dat u een externe flitser gebruikt?

Wat voor marcolensen zijn nog een beetje betaalbaar en functioneren goed?

Ben ook nog opzoek naar een cd van photoshop :D

gr,
Jochem

Deze 'Nikon' is een Canon :p daar moet je wel rekening mee houden als je een macrolens en flitser gaat kopen ;)

Photoshop elements en/of Coral Paint Shop pro zijn hele betaalbare fotoberwerkingsprogramma's ;)
 
Whaha, foutje bedankt :eek:, Photoshop CS2(?) had ik al van hun geprobeert te donwloaden. Dit lukte gisteren niet om onduidelijke redenen. Vanavondnog maar eens een poging wagen.
Frode zei:
Deze 'Nikon' is een Canon :p daar moet je wel rekening mee houden als je een macrolens en flitser gaat kopen ;)

Photoshop elements en/of Coral Paint Shop pro zijn hele betaalbare fotoberwerkingsprogramma's ;)
 
Jochem T. zei:
Afgelopen week een Canon 1000D gekocht, voor een goede marco lens ben ik nog aan het sparen.

Ik zou voor de Canon EF 100mm macro lens gaan.
 
Jochem T. zei:
Whaha, foutje bedankt :eek:, Photoshop CS2(?) had ik al van hun geprobeert te donwloaden. Dit lukte gisteren niet om onduidelijke redenen. Vanavondnog maar eens een poging wagen.

PS Elements is een afgeslankte versie die soms als extratje zit bij bv een camera...CS2 is de volledige professionele versie....duur!
 
Edwin.Dekker zei:

Ik zou voor de Canon EF 100mm macro lens gaan.

Canon heeft ook een leuke macrolens waarvan je de vergrotingsfactor kan varieren, de Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x
 
Hallo allemaal. Ik heb zelf problemen met het maken van foto's bij het blauwelicht. Heb al van alles geprobeerd. Heb al met de wit balans( max) en met de iso(64) gespeelt maar het gaat niet lukken. Heb hier een link naar het toestel wat ik heb.http://www.fujifilm.nl/fujifilm_com/49e25a7a05b2af25a87e0b0f14fe9420.php?a=a70e21266e786af9d5c5dfee611ce552
Heb hier ook nog een foto bij avondlicht.(het is de best) Hoop dat iemand me kan helpen. Misschien kan het wel niet met dit toestel maar dan wil ik het ook graag horen.
Groetjes Alex
 

Bijlagen

  • 018 (2).JPG
    018 (2).JPG
    125,2 KB · Weergaven: 6
Hallo Alex,

Maak de foto's in RAW en bewerk de witbalans achteraf in een programma als Photoshop Elements. Dat is de enige weg als het met de automatische instellingen niet lukt om foto's met de juiste kleur te krijgen.

Succes en laat maar weten of dat lukt.
 
Dank je wel voor je reaktie Frode. Zal morgen me er eens in verdiepen. Als het niet lukt zal je het wel horen en als het wel lukt zie je het resultaat nog wel.

Groetjes Alex
 
Als het je niet lukt dan mail je me maar een RAW-bestand, kan ik zien wat ik er mee kan doen. Je moet met die camera iig goeie foto's kunnen maken :goed:
 
Blij om te horen dat ik met die camera toch mooie foto's kan maken. Nu het ventje erachter nog.:rolleyes: Zal morgen ook eens de vrouw nog laten proberen. En mocht het niet lukken mail ik je wel even.

Groetjes Alex
 
Frode zei:
Canon heeft ook een leuke macrolens waarvan je de vergrotingsfactor kan varieren, de Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x
Dit is een droomlens, maar onbetaalbaar voor veel hobbyfotografen. Deze lens is eigenlijk geen macro, maar een microlens, omdat hier sprake is van een meer dan 1x vergroting.;)
 
Alex 75 zei:
Hallo allemaal. Ik heb zelf problemen met het maken van foto's bij het blauwelicht. Heb al van alles geprobeerd. Heb al met de wit balans( max) en met de iso(64) gespeelt maar het gaat niet lukken. Heb hier een link naar het toestel wat ik heb.http://www.fujifilm.nl/fujifilm_com/49e25a7a05b2af25a87e0b0f14fe9420.php?a=a70e21266e786af9d5c5dfee611ce552
Heb hier ook nog een foto bij avondlicht.(het is de best) Hoop dat iemand me kan helpen. Misschien kan het wel niet met dit toestel maar dan wil ik het ook graag horen.
Groetjes Alex
Beste Alex. het is niet gek dat je geen goede foto kan maken met alleen blauwe licht aan. Probeer een foto te maken met een blauwe filter voor je lens, zonder dat je een blauwe foto krijgt. Onmogelijk. Wat je hier krijgt is een filter effect creeren met je blauwe licht aan. Witbalans kan hier niet jou fotos redden. wat je kan doen flitsen. Zo geef je je bak een normale wit licht, maar dan moet je zo flitsen dat je geen last van weerkaatsing krijgt. je ziet soms fotos van duikers die in diep wateren zijn genomen (zonder flits, of met zwak flitslicht) en die zijn bijna altijd blauw. je creert met je blauwe lamp ook diepte effect in je bak.

je benoemde ook ergens "zelfs niet met iso 64". ISO heeft geen invloed op de kleur van je foto.

Bij het nemen van foto, probeer je witte lampen aan te houden. als je blauwe lampen overheersen, krijg je geen mooie foto.

Probeer je camera op macro functie zetten, plak je lenz aan het glas van van je bak, en maak een foto met je flitser aan. Kijk wat het resultaat wordt;) succes
 
ik heb een close up foto gemaakt nu, alleen heb nog geen progagramma op me 2 pc staan.
dus hij is nog te groot om te kunnen uploaden.
 
ok, via internet de foto verkleind. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
 

Bijlagen

  • kleine foto.jpg
    kleine foto.jpg
    142 KB · Weergaven: 15
djsnoopy zei:
ok, via internet de foto verkleind. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Niet scherp en veel ruis...dat kan mooier ;)
Maar het is een mooi koraal zo te zien en je zit er lekker dicht op :goed:
 
heb ook veel kwalitei verlies moeten lijden door het verkleinen.
maar voor de 1 keer, is dit niet slecht :).
ben een beetje aan het spelen met de instellingen en verschilden lenzen.
maar dit komt wel goed denk ik :)
 
Bovenaan