Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

het aquarium van het juliana kinderziekenhuis

Beste,

Ik zou deze vis (Cirrhilabrus flavidorsalis) ook willen doneren. Deze zou wel hier opgehaald moeten worden.

Ik hoor het wel, ;)

Gr Thijs.
 
Yvonne, bedankt voor de donatie ....super :goed:

Op al bijna 9 van de 12 lampen vervangen.
De stand is nu 210 euro dus!!

Thijs,
Leuk aanbod, ik weet zelf weinig van deze vis, is deze geschikt voor een lage open bak of zijn het springers?
Als deze geschikt is dan moeten we even een weg zien te vinden hoe we hem naar Den Haag krijgen.
Is er haast bij geboden of heeft deze nog even een goed onderkomen?

Arjen,
Het zijn in totaal 12 HQI branders van 150 watt.
Ze hebben zover ik weet geen TL of T5 in de armaturen zitten.
In ieder geval bedankt voor het aanbod ;)

Groeten,
Pierre

Klik hier om te doneren voor het Juliana Kinder Ziekenhuis
 
Laatst bewerkt:
Pierre zei:
Thijs,
Leuk aanbod, ik weet zelf weinig van deze vis, is deze geschikt voor een lage open bak of zijn het springers?
Als deze geschikt is dan moeten we even een weg zien te vinden hoe we hem naar Den Haag krijgen.
Is er haast bij geboden of heeft deze nog even een goed onderkomen?

Klik hier om te doneren voor het Juliana Kinder Ziekenhuis
Pierre,

Deze doet het geweldig in een lagere dieren bak zou eventueel problemen kunnen geven met doopvonten (dit is bij mij enigzinds nooit gebeurd)

Is (licht)aggresief tegen mede lipvissen. (dit is de reden dat ik hem weg doe)

Gr Thijs.
 
Hallo Mensen,
Het is een heel mooi Aquarium,
ik kom er elke week voor mijn werk. toppy hoor.
Er staan altijd kinderen (en volvassenen) te kijken en hebben het over Nemo en Norie.
Vanavond zal ik geld overmaken voor de lampen enz. (man heeft creditkaart mee :) )
verder heb ik nog een Picasso voor jullie. hij wordt voor onze bak te groot. hij moet nog wel gevangen worden. laat me even weten hoe we hem in ket JKZ kunnen krijgen.
Gr Anne
 
binnenkort komt er een bedrag vrij voor de publikatie in Koralle,zal deze zspm overmaken,in ieder geval binnen 14 dagen


Pieter.
 
allemaal weer heel erg bedankt


anne ik denk dat we dan even een keer op zaterdag af moeten spreken
en dan zullen we samen de vis overzetten
pb maar even hoe en wanneer je kunt

gr martin
 
Beste mensen de lampen zijn samen met het ziekenhuis geregeld voor nu en voor de toekomst dus dat is geweldig nieuws.

We zullen van wat er aan geld overblijft kijken wat er nog aan levende have nodig is en eventueel wat reserveren voor als er in de toekomst eens iets "uitvalt".

In dit dagboek zullen Martin en ik jullie op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.

Thijs, bedankt voor het aanbod, maar ik hoop dat je begrijpt dat het voor ons niet te doen is om de vis op te halen het is voor ons niet echt naast de deur.
Mocht je zelf eens in de buurt van Zoetermeer komen dan kunnen we wel wat afspreken maar anders zal je een ander goed tehuis voor hem moeten zoeken.
In ieder geval leuk dat je aan het ziekenhuis gedacht hebt.

Groeten,
Pierre en Martin
 
zo even een kleine update

alle lampen zijn vervangen:D
u allen bedankt
ook was er een relais defect gegaan van de licht aansturing en ook deze is vervangen en alles is weer helemaal tip top in orde
ik ga zaterdag weer langs het ziekenhuis en zal ook dan weer even nieuwe foto's maken

gr martin
 
We have got him

Eindelijk na +- 30 uur vissen hebben we de Picasso er uit kunnen vangen voor het JKZ.(zoals beloofd
vrijdag hadden we de vissenval neer gezet. nu jullie begrijpen het al alle vissen er in behalve de picasso.
John heeft toen maar besloten zijn holletje af te breken. (moesten toch het een en ander schoon maken). En jawel hoor hij ging achter de annemoon zitten en we kregen hem er niet vandaan. dus nu de hele bak maar leeg . toen kon ik hem eindelijk met een netje vangen (hij was niet blij) en zit nu in de sump. morgen brengen we hem naar het JKZ.
nu eerst de bak weer opbouwen. Mooie gelegenheid even te stofzuigen. en een andere indeling maken, we hebben namelijk ook een grote stten met spijkerpoliepen naar het JKZ gebracht vanmorgen. Mooie bak hoor toppie.
Dus Martin hij komt er aan(als hij de sump niet uitspringt)

gr Anne en John
 
ECHT HEEL ERG BEDANKT

maar je hele rif afgebroken das wel een werk geweest
de steen stond gister middag voor ik weg ging al helemaal open
gisteren even een flinke onderhoudsbeurd gedaan
er stonden in de bovenste bak flink wat glas anemonen
en de vingerleder en de kenia bomen waren wel erg veel er groot geworden dus deze een beetje ingedamt
zo kon ik wat kenia boompjes en vingerleder wegbrengen naar verloop gisteren en heb daar wat crediet voor gekregen om weer een vis voor aan te schaffen :D
de volgende keer als ik wat van de ledertjes te snoeien heb zal ik het hier laten weten als er dan mensen zijn met intresse
is dat misschien een leukere manier

het draait echt super met de nieuwe lampen het verschil is enorm
echt gewoon ongeloofelijk
 
vanmorgen de vis weg gebracht, na een minut of 10 kwam hij te voorschijn.

een beetje stoffig maar vrolijk rondzwemend. we konden zien dat je boven gesnoeit hebt. en de spijker poliepen deden het nog goed.

Succes met de bak

gr Anne
 
Martin,

Dat verschil mocht ook wel de oude lampen zaten er al een aantal jaren in.

Joanne,

Leuke aanwinst voor de bakken, erg bedankt.

Luc heeft een paar stukjes met poliepen gedoneerd welke we morgen gaan halen. We zullen deze een mooi plekje geven.
Alvast bedankt Luc en tot morgen.

Groeten,
Pierre
 
even een kleine update hier

ben gisteren met pierre en sylvia maar weer eens gaan shopen
nadat de lampen vervangen waren en er nog wat geld van over was
van alle gulle donaties
hebben we gisteren aangekocht

2x Halichoeres chrysus
1x Salarias fasciatus
2xLysmata amboinensis

foto's volgen maar aangezien ik niet zo handig ben met het verkleinen ervan zullen we daarmee even op pierre moeten wachten :D

gr martin
 
Haha die martin het blijft ook een digibeetje he.

Kom maar hier heen dan leggen we het je wel uit.
Zijn weer mooie aanwinsten voor het jkz, blijft een geweldig gezicht die kinderen voor de bakken te zien.

Groetjes,
Sylvia
 
sylvia zei:
Haha die martin het blijft ook een digibeetje he.
ok heb het geprobeerd uit te vinden vandaag
want ja ik zit met een geboken voet en heb het maar eens geprobeerd en zie hopelijk hier het resultaat
 

Bijlagen

  • PICT0068.jpg
    PICT0068.jpg
    33,1 KB · Weergaven: 969
  • PICT0069.jpg
    PICT0069.jpg
    37 KB · Weergaven: 970
  • PICT0075.jpg
    PICT0075.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 969
en ja als je niet zo heel vaak komt helaas

zie je ook wel eens een plaagje iets groter en ouder dan een dag en ja
dan moet iets meer spuiten :D
 
verder gaat het erg goed met de bakken
 

Bijlagen

  • PICT0078.jpg
    PICT0078.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 974
  • PICT0086.jpg
    PICT0086.jpg
    31,8 KB · Weergaven: 971
  • PICT0097.jpg
    PICT0097.jpg
    36,9 KB · Weergaven: 981
  • PICT0096.jpg
    PICT0096.jpg
    36,3 KB · Weergaven: 978
  • PICT0088.jpg
    PICT0088.jpg
    42,1 KB · Weergaven: 970
Bovenaan