Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

het aquarium van het juliana kinderziekenhuis

110%aquafreak

Senior Forumlid
goedendag allemaal

sommige zullen dit aquarium al kennen vele ook niet
het gaat om het aquarium juliana kinderziekenhuis in den haag
het word tijd om hier eens een dagboek over te maken
na de ramp van vorige jaar begint het er nu steeds beter uit te zien
het aquarium word onderhouden door frank
hij verzorgt de voederingen en de waterwissel
en verder zijn er een aantal aquarianen die hem helpen als hij iets niet weet of er gaat iets mis
echt mis ging het vorig jaar met de hete zomer de koeling van het ziekenhuis was hard nodig op de afdelingen en werd daarom van het aquarium afhaald
frank werd echter niet ingelicht en kon daardoor ook niet ingrijpen
de watertemperatuur liep op tot 35 gr waardoor veel van de koralen en heel veel van de vissen stierven
er zijn toen een aantal mensen ad7x7 wilmink radboud ik en vele meer die zich hebben ingezet om het aquaruim er weer bovenop te helpen
dat is aardig gelukt alleen is het zo dat het ziekenhuis alleen de vaste kosten kan ophoesten zout en electra worden betaald maar geld voor aankoop van nieuw leven is er niet
gelukkig zijn er veel stekjes gedoneerd en heeft radoud gister zijn overblijvselen van zijn losse verkoop er ook heel gebracht waardoor er nu ook weer een gele dokter en een poetsgarnaal zijn
behalve die bestaat het vis bestand hoofdzakelijk uit een paar anemoonvissen juffers en 2 royalgamma's

er moet nog veel gebeuren maar het is inmiddels door de inzet van vele weer een aquarium geworden inplaats van de doodskist waar het vorig jaar voor door kon
hier even wat recente foto's
 

Bijlagen

  • p3240935_small_211.jpg
    p3240935_small_211.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 996
hier nog 2
 

Bijlagen

  • p3240926_small_127.jpg
    p3240926_small_127.jpg
    68,6 KB · Weergaven: 190
  • p3240895_small_958.jpg
    p3240895_small_958.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 394
Super dat veel mensen zich belangeloos inzetten om hier iets moois van te maken......Top :goed: !! mvg Manuel!!
 
ik ben wat aan het veranderen in mijn vis bestand ik heb nog wel te doneren,laat me maar wat weten hoe ik het moet doen ook heb ik nog wel wat andere stukken,pb me maar

gr aad
 
aleemaal heel erg bedankt en ik zal met jullie contact opnemen

het is zo dat er voor nieuw leven voor het aquarium geen buget is
we zijn compleet afhankelijk van giften gelukkig zijn er inderdaad soms mensen die stoppen en de laatste restjes dan doneren
het geen wil alleen dat dat bijna altijd de zelfde visjes zijn juffers en anemoonvissen
we hebben dus sinds afgelopen zaterdag met dank aan radboud een gele dokter en een poetsgarnaal en 3 pyama kardinaalbaarzen
zeker de poetsgarnaal trekt veel kleine kinderen aan
vandaar dat ik ook op zoek ben naar een mogelijkheid om een picaso te bemachtigene want bij nemo hoort natuurlijk dori
en die is er nog niet
verder heb ik ook een refractometer te koop aangeboden om zo wat geld vrij te krijgen om wat poetsgarnalen aan te kunnen schaffen

het is roeien met gegeven riemen maar het wil aardig lukken

maar hier doe je het voor
 

Bijlagen

  • pict8599_medium_120.jpg
    pict8599_medium_120.jpg
    57,4 KB · Weergaven: 294
  • pict8910_small_213.jpg
    pict8910_small_213.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 229
ff copy paste gemaakt van ander topic. Het kan echt niet de bedoeling zijn dat je broodnodige techniek gaat verkopen om dit aquarium in stand te houden.

Mocht ik in de buurt wonen van dit ziekenhuis dan zou ik graag tijdens de week tijd spenderen aan het onderhoud. Helaas woon ik op 150 km afstand...

Wat we wel kunnen doen zijn een paar ideeën geven!


Een aantal ideeën van ons hier:

- Een paypall rekening openen zodat diegenen die willen iets kunnen storten op deze account. Wij zijn momenteel op een kalme periode met een 1000 tal mensen online! 280 ervan zijn leden. Stel dat we met zijn allen 2 - 3 euro storten op deze account!!! Het ziekenhuis kan daar wel heel wat diertjes van kopen!!! EDIT Geef het aquarium zijn eigen bankrekeningnummer. Hang dat nummer op naast het aquarium zelf met de vraag of er mensen zijn die zo vriendelijk willen zijn financiel een beetje bij te springen!
Wij zelf zouden indien dit rekeningnummer openstaat maandelijks al zowiezo 5 euro storten. Niet veel maar vele kleine beetjes maken 1 groot!!!

- Forumsponsers: Jullie kunnen toch wel 1 garnaaltje missen??? Jullie hebben echt wel ergens iets liggen van techniek dat helemaal onder het stof ligt te liggen in een gotvergeten plaatsje in jullie stock! Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan fans om aqua tekoelen?
Reclame??? Hang jullie gegevens naast het aquarium op en schrijf erop wat jullie allemaal aan het aquarium al hebben uitgevoerd!!

- Leden die een uitverkoop van ouder eventueel onbruikbaar ( voor reserve onderdelen ) materiaal verkopen en de opbrengst hiervan aan het ziekenhuis schenken?

- Aantal van onze leden die VRIJWILLIG ook eens een uurtje of twee spenderen aan het onderhoud van het aquarium? Ik kan aannemen dat slechts 1 of 2 vrijwilligers niet rondkomen met het werk rond dat aquarium. Deze mensen hoeven niets te investeren maar kunnen gebruik maken van de paypall account voor eventueel aankopen voor het aquarium.
We maken dan een online ballans aan van het account, iedereen die iets stort wordt hierin vermeld (excell file ) in- en uitgaven worden hierin netjes vermeld en op het forum gepost zodat iedereen kan zien dat er ook daadwerkelijk iets met het geld gedaan wordt!!

- Zoals vermeld door "visgestoord" laat mensen een vis adopteren dmv een maandelijkse of jaarlijkse bijdrage! Vergelijk het maar met het peterschap in een dierentuin.
 
Ik ben ook zeker wel bereid om een bedragje te doneren hoor, misschien dat er met een paypal rekening gespaard kan worden voor een picasso.
 
ik zou zo een vis kopen voor de kids.als je er naar kijk alleen al breekt je hart die kinderzieltjes maaaaar toch heb ik een vraag.het is fout gegaan toen het zo warm was en iemand die koeler nodig had.wie garandeerd dat dat niet weer gebeurd van de zomer.wil toch wel ff zekerheid hebben daarover voordat ik een picasso of zo doneer.weet er eentje te zitten die nodig naar een grote bak moet.en dat vind ik ook zielig dus wie vertel mij hoe het gaat lopen van de zomer

gr johan
 
Laatst bewerkt:
met precies de zelfde gedachte liep ik ook rond

wie garandeerd ons dat het niet weer gaat gebeuren als het weer warm wordt

staan hier ook nog mooie soft koralen die ik wel wil doneren
maar ja wat gaat er mee gebeuren als het weer warmer wordt ???????

en alleen maar geld storten op een bepaalde rekening lijkt mij dweilen met de kraan open

mvg marc
 
Het is duidelijk dat er een nieuwe koeler moet komen. Kan gegarandeert worden dat een nieuwe koeler niet weer wordt geleend en niet wordt teruggeplaatst. Ik stel voor dat er met geld van de paypal rekening een nieuwe koeler wordt gekocht en dat deze met een beugel vast gezet wordt. Met een slot waarvan alleen 1 vrijwilliger de sleutel heeft.
En er is vast wel een sponsor die een koeler tegen inkoop prijs wilt verkopen.
 
marc & claudia zei:
met precies de zelfde gedachte liep ik ook rond

wie garandeerd ons dat het niet weer gaat gebeuren als het weer warm wordt

staan hier ook nog mooie soft koralen die ik wel wil doneren
maar ja wat gaat er mee gebeuren als het weer warmer wordt ???????

en alleen maar geld storten op een bepaalde rekening lijkt mij dweilen met de kraan open

mvg marc
same here!!

heb nog een mooie desjardinii zitten die ook wel een groter huisje mag hebben.. mogen ze zo hebben mits ik zeker weet dat ze de zomer door komen.
 
het sis zo dat er een koeler is deze is vandaag gerepareerd en het ventilatie systeem is nu permanent op het aquarium aangesloten tevens hebben we een temp contoler op de verlichting gezet zodra het 28 gr word schakelt de hqi uit

dus het is nu zo dat een degelijke ramp niet meer zal voor komen
verder na al deze hart brekende reacties ben ik vandaag gaan bellen met het ziekenhuis
het is zo dat giften alleen in natura mogen worden geaccepteerd
dus we zullen zelf een rekening moeten afsluiten en daar aankopen mee zouden kunnen doen
het is wel in overleg genoemen en het ziekenhuis zal er nog bij mij op terug komen of het op hun naam kan
het is namelijk zo dat alles geregistreerd moet worden en het dan een gift is aan het ziekenhuis en dat het dan dus niet altijd ten goede van het aquaruim
komt misschien wil een sponser zijn rekening open stellen dat men daar kan storten en dat ik met frank dan daar iets kan uitzoeken
ik ben zo blij met al jullie lieve reacties
het geeft zowiezo nog meer energie om me hier hard voor te blijven maken(niet dat ik dat te kort kwam hoor)
dank jullie wel
 
koeler staat nu ook achter slot en grendel en het ventilatie systeem is niet meer afsluitbaar dus dat zit echt goed
er was een koeler gedoneerd door een oudere dame wiens man er niet meer is
deze is vandaag nagekeken ed en zou worden geinstaleerd
het is een titan en deze zou het aquarium makkelijk moeten kunnen koelen
 
koeler staat nu ook achter slot en grendel en het ventilatie systeem is niet meer afsluitbaar dus dat zit echt goed
daar ben ik dolblij om!

en er moet eigenlijk wel een jufferstop komen..;)
anemoonvisjes kunnen er naar mijn mening niet genoeg zijn, het zijn DE trekkers voor de kinderen. (ha, maar die oudertjes zitten ook te genieten hoor ;) )
 
oke, net vernomen dat er genoeg anemoonvissen zijn...
hier overigens een foto van de koeler..
 

Bijlagen

  • P4192220 (Small).JPG
    P4192220 (Small).JPG
    44,7 KB · Weergaven: 67
  • P4192223 (Small).JPG
    P4192223 (Small).JPG
    38 KB · Weergaven: 63
zie geen slot?!!
ad7x7 zei:
oke, net vernomen dat er genoeg anemoonvissen zijn...
hier overigens een foto van de koeler..
 
staat in een afgesloten kast

er kan helemaal niemand meer iets wat ook maar te maken heeft met het aquarium
aan beide zijde zijn 2 kasten gemaakt beide afgesloten door 2 sloten
afschuimer koeler voer alles staat achter deze afgesloten deuren


ik dacht dat het een titan was dat frank zei maar het is een teco zo te zien bedankt voor de foto's ad
 
Bovenaan