Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Fytoplankton kweken

Ik ken iemand die kweekt zijn fytoplankton op het vuile water van zijn mysis dat hij zeeft. Ik zelf kweek het gewoon op het afvalwater van de osmose dat ik meng met zout van De Jong en dit gaat perfect. Nu deze methode is wel wat kostelijker dan oud aquarium water, maar ik heb weinig kans van besmetting om dat het water zuiver is van beestjes en dergelijke. Het voordeel van aquarium water is dat het goedkoper is, maar het nadeel is dat een UV soms niet alles dood. De eencellige ben je welk kwijt, maar grotere organismen kunnen het soms nog overleven door een UV. Je kan dan het beste je water nog eens zeven door 11µm. Zo is je water nog iets meer zuiver. En een paar organismen zijn al genoeg om je cultuur in te laten zakken.


een doseerpomp pompt heel heel langzaam he, kans dat het niet dood gaat lijkt mij nihil.
daarnaast snap ik jouw methode niet eerst gebruik je een osmose filter en vervolgens gebruik je dat vuile water weer en komt het als nog in je bak
of begrijp ik het niet goed?
 
Ik heb dr misschien over heen gelezen of iets maar hoeveel meer waarde heeft fytoplankton voor je koralen etc ? en moet je dit dagelijks toedienen of zit ik nou helemaal verkeerd zit me hier over in te lezen
 
Ik heb dr misschien over heen gelezen of iets maar hoeveel meer waarde heeft fytoplankton voor je koralen etc ? en moet je dit dagelijks toedienen of zit ik nou helemaal verkeerd zit me hier over in te lezen

ik heb gelezen dat koralen niet zo veel hebben aan fytoplankton, en dat je eigenlijk zooplankton moet voeren aan je koraal deze ken je wel weer kweken met je fytoplankton.
maar goed ik voer elk uur 100 ml dus 2400 ml perdag, nu al een maand of 3 en ik kan toch wel degelijk een toename zien aan groei en verbruik op mijn balling methode.
 
ik heb gelezen dat koralen niet zo veel hebben aan fytoplankton, en dat je eigenlijk zooplankton moet voeren aan je koraal deze ken je wel weer kweken met je fytoplankton.
maar goed ik voer elk uur 100 ml dus 2400 ml perdag, nu al een maand of 3 en ik kan toch wel degelijk een toename zien aan groei en verbruik op mijn balling methode.
En dan voer jij fytoplankton zooplankton?


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
En dan voer jij fytoplankton zooplankton?


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

ja klopt, maar zooplankton voer ik sporadische omdat het niet op de doseerpomp zit, moet ik het met de hand voeren, bovendien heb ik copepods en deze zijn te groot, worden opgegeten door de vissen.
je moet eigelijk nog kleinere zooplankton hebben die de vissen niet kunnen zien. En dan ook alles op de doseerpomp zo dat je er geen werk van hebt.
 
Bovenaan